شفاف‌سازی مدیرعامل پالایش نفت تبریز در خصوص موارد مطرح شده در مجمع عمومی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: به دلیل دستورالعمل‌های نظارتی و حضور نیرو‌های حراست وزارت دفاع، حراست شرکت پالایش نفت تبریز، نظارت عالیه مدیریت نظارت بر نقل‌وانتقال فرآورده‌های نفتی و امضای تحویل گیرنده و تحویل دهنده در هرگونه جابجایی، ساختاری برای فروش غیرقانونی گازوئیل در شرکت پالایش نفت تبریز وجود ندارد و شخصی که در مجمع این ادعا‌ها را مطرح کرد می‌تواند با ارائه اسناد خود به مراجع قضائی نسبت به پیگیری آن اقدام کند چرا که ما بیشتر از هر کسی در خصوص شفافیت حداکثری و برخورد با هرگونه تخلف مشتاق هستیم.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۵۰
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آذربایجان شرقی: غلامرضا باقری دیزج با اشاره به عملکرد یک ساله پالایش نفت تبریز گفت: شرکت پالایش نفت تبریز یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ پارسیان است و جزء معدود شرکت‌هایی بود که برنامه بودجه عملیاتی خود را محقق کرد و از این برنامه نیز فراتر رفت. اکثر شرکت‌ها به دلیل تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری فرآورده‌ها و نفت خام، تثبیت نرخ ارز و افزایش قیمت گاز دچار افت سود شده بودند. برای شرکت پالایش نفت تبریز ۷ هزار میلیارد تومان در برنامه عملیاتی سودآوری پیش‌بینی شده بود که خوشبختانه با تلاش همه کارکنان، جلوگیری از توقف‌های ناخواسته و تولید فرآورده‌های با ارزش‌افزوده بیشتر، توانستیم این سود را به بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برسانیم.
وی افزود: در گزارش یک ساله عملکرد شرکت نیز مشخص شده است که همه شاخص‌های شرکت پالایش نفت تبریز رو به رشد است و غیر از طرح جامع که در مرحله نهایی است، همه پروژه به خوبی مسیر تعیین‌شده را طی کرده‌اند و خوشحالیم که توانستیم خبر‌های خوبی در مجمع سالیانه به سهامداران مجموعه بدهیم.
وی به تأخیر افتادن طرح جامع و کاهش نفت کوره را یکی از مسائلی دانست که از طرف سهامداران پالایش نفت تبریز در مجمع مطرح شد و در این خصوص گفت: به همه سهامداران اطمینان می‌دهیم که این طرح در مراحل نهایی خود به سر برده و به زودی مسائل مرتبط با آن به صورت کامل حل شده و تعیین تکلیف می‌شود. در حال حاضر منتظر تصمیمات سهامدار عمده هستیم تا این طرح را تصویب کرده و در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم ادامه مسیر را برای اجرایی کردن این پروژه طی کنیم.
باقری دیزج ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌ها، ابعاد طرح جامع شرکت پالایش نفت تبریز و نیاز آن فاینانس باعث می‌شود تا تصویب و همکاری هلدینگ بالادستی که بنگاه اقتصادی رده بالاتری از مجموعه است ضروری باشد چرا که نگرش وسیعتر و عمیقتری در این خصوص دارد و می‌تواند کمک شایانی به اجرای هر چه بهتر این پروژه بکند.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در خصوص طرح ادعای فروش گازوئیل در این مجموعه در جریان برگزاری مجمع توسط یکی از حاضرین گفت: واژه «تکذیب» برای مواردی استفاده می‌شود که عملا امکان آن وجود داشته باشد، اما در شرکت پالایش نفت تبریز ذاتاً و به صورت بنیادی امکان چنین چیزی وجود ندارد.
وی ادامه داد: سیستم‌های نظارتی متعدد و دقیقی در شرکت پالایش نفت تبریز وجود دارد. در هر جابجایی فرآورده‌ها دستورالعملی وجود دارد که باید تحویل‌گیرنده و تحویل‌دهنده این جابجایی را تائید و امضا کنند و بر این جابجایی مدیریت نظارت بر نقل‌وانتقال فرآورده‌های نفتی، حراست پالایش نفت تبریز و حراست وزارت دفاع نیز نظارت می‌کنند و چنین ساختاری وجود ندارد که امکان تخلف وجود داشته باشد.
باقری دیزج با اشاره به انگیزه شخصی مطرح کننده این موارد در مجمع پالایش نفت تبریز گفت: شخصی که این موارد را مطرح کرد از نیرو‌های پیمانکاری بود که به صورت غیرمستمر در پالایش نفت تبریز فعالیت می‌کرد و به دلیل اتمام فعالیت پیمانکار مربوطه مشمول خاتمه کار شده بود.
مدیرعامل پالایش نفت تبریز ادامه داد: ما حق شکایت و شفاف‌سازی در برابر هر تخلفی را برای همه قائل هستیم، اما مواردی که مطرح شد نیاز به راستی آزمایی و بررسی در مراجع ذیصلاح دارد. فردی که ادعا می‌کرد این اطلاعات را دارد نیازی نبود مدت طولانی منتظر برگزاری مجمع پالایش نفت تبریز باشد و باید در مراجع ذیصلاح و دستگاه‌های نظارتی این موارد را مطرح می‌کرد و آن‌ها این ادعا‌ها را بررسی می‌کردند چرا که ما بسیار مشتاق‌تر هستیم که اگر کوچک‌ترین تخلفی در هر بخشی از پالایشگاه رخ دهد جلوی آن را بگیریم و به‌شدت برخورد کنیم.
وی اضافه کرد: طرح چنین مواردی توهین به نیرو‌های خدوم پالایش نفت تبریز بود و قطعاً قابل پیگیری قضایی و کیفری خواهد بود که این حق را برای مجموعه پالایش نفت تبریز محفوظ می‌دانیم.
باقری دیزج افزود: فردی که این موارد را مطرح کرد عنوان کرده بود که اسنادی که دارد را در پایان جلسه به رئیس مجمع تقدیم می‌کند، اما تا این لحظه هیچ مدرکی به هیچ فردی ارائه نشده است. قطعاً دستگاه‌های قضایی مراجع صالح و مورد اعتماد در کشور هستند و فردی که این ادعا‌ها را مطرح کرد می‌توانست از طریق مراجع قضایی و نهاد‌های نظارتی این موارد را پیگیری کند، اما تا این لحظه مستنداتی در این زمینه ارسال نشده است.
مدیرعامل پالایش نفت تبریز در پایان سخنان خود گفت: در صورتی که مطرح کننده این موارد مدارکی دارد می‌تواند با طرح شکایت در مراجع قضایی پیگیری لازم را انجام دهد و طبیعتاً به دلیل اتهام و افترائی که در مجمع عمومی به همکاران خدوم پالایش نفت تبریز زده شد، حق شکایت را برای مجموعه نیز محفوظ می‌دانیم و قطعاً پیگیری لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

تعداد بازدید : 8
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها