بورسیه صنعتی دانشجویان توسط کارخانه صنعت پروفیل آرش

با هدف ارتقای توانمندی‌ فنی استعدادهای برتر؛ کارخانه صنعت پروفیل آرش ، دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول   را بورس میکند .
با هدف ارتقای توانمندی‌ فنی استعدادهای برتر؛ کارخانه صنعت پروفیل آرش ، دانشجویان مستعد دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول را بورس میکند .
کد خبر: ۱۴۶۵۱۰۳
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کارخانه صنعت پروفیل آرش و  دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول بورسیه صنعتی دانشجویان برای نخستین بار در استان گلستان توسط این کارخانه اجرا می شود . 
مهندس سید علی سید رضایی مدیر عامل کارخانه پروفیل آرش در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار جام جم آنلاین در گرگان  با اعلام این مطلب گفت : طرح بورسیه صنعتی با هدف ارتقای توانمندی‌های عملی و فنی استعدادهای برتر از طریق ارتباط با واحدهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقای فعالیت واحدهای اقتصادی و در راستای اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان در خصوص ساماندهی و گسترش پشتیبانی‌های مستقیم و غیرمستقیم مادی به اجتماع نخبگانی در قالب بورس، جایزه های مقطعی و پژوهانه از سوی سازمان های دولتی، بخش خصوصی و نهادهای عمومی منطبق با پایش پیشرفت مرحله ای و اثرگذاری آنان شیوه نامه اجرای آزمایشی توسعه به کارگیری دانشجویان مستعد تحصیلی در واحدهای اقتصادی کشور که به اختصار «طرح بورسیه صنعتی» نام گذاری شده، برای اولین بار توسط کارخانه پروفیل آرش در گلستان اجرایی شده است. 
سید رضایی افزود : بر اساس این شیوه نامه، شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد برتر و نخبه در واحدهای اقتصادی کشور، آموزش مهارت های لازم و مرتبط با نیازهای واحدهای اقتصادی به استعدادهای برتر، ارتقای توانمندی‌های عملی و فنی استعدادهای برتر از طریق ارتباط مستمر آنان با واحدهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقای فعالیت های واحدهای اقتصادی از اهداف این طرح به شمار می رود.
سید رضایی گفت جذب و بکارگیری پذیرفته شده بعد از دانش آموختگی وی از جمله وظایف واحدهای اقتصادی به شمار می رود.
سید رضایی در خصوص مشمولان طرح بورسیه صنعتی  گفت در مرحله اول و با امضای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول و کارخانه پروفیل آرش دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع و مدیریت بازرگانی پس از انجام مصاحبه علمی و تخصصی و گذراندن دوره یک ماهه کار آموزی بورسیه کارخانه شده و شهریه دوره تحصیل آنان توسط کارخانه پرداخت شده و در قبال حضور در کارخانه حقوق نیز دریافت خواهند کرد .
گفتنی است واحد نمونه صنعتی پروفیل آرش که در شهرک صنعتی آق قلا واقع  است ، از سال 1393 آغاز به کار کرده و امروزه از شرکت های پیشروی ایران در زمینه تولید لوله و پروفیل آهنی به شمار رفته و اولین و تنها تولید کننده لوله گاز  و بزرگترین تولید کننده لوله و پروفیل آهنی شمال کشور  می باشد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها