سومین روز تعطیلی ادارات قم در سایه سنگین گرد و خاک

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان قم اعلام کرد؛ ادارات از ساعت ۱۱ تعطیلند.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۹۷

به گزارش جام جم آنلاین،کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و همچنین کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌ها و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، امروز سه شنبه ۱۹ تیر ادارات استان قم، به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند از ساعت ۱۱ صبح تعطیل اعلام می‌شود.

در این اطلاعیه ضمن درخواست کاهش تردد همشهریان در فضای باز و توصیه نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، برای کاهش اثرات گرد و خاک، فعالیت تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشا گرد و خاک تعطیل اعلام شده و ادارات محیط زیست، صمت و شهرداری هم ملزم به نظارت بر این واحد‌ها هستند.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با حضور در میادین پرتردد شهر و استفاده از تجهیزات و آمبولانس و توزیع ماسک همراه با آماده باش کامل تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت اضطراری نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام می‌کنند.


در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ هرگونه فعالیت ورزشی در فضا‌های باز در سطح شهر‌ها ممنوع و اداره کل ورزش و جوانان باید اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها