شاخصترین اطلاعات تفکیک بازیکنان ایرانی منتشرشد.در این گزارش، اطلاعات نسبتا جامعی از بازیکنان ایرانی بر مبنای شاخصهای جمعیتشناختی، رفتاری، مصرف و جغرافیا ارائه شده والگوی مصرف بازیها،سبکها وشخصیتهای مورد علاقه، میزان بازی روزانه و هزینهکرد مورد واکاوی قرارگرفته است.در این پژوهش، غوطهوری مهمترین شاخص مورد بررسی بوده است که سنجش آن از طریق میزان زمان بازی در هفته انجام شده است و بر مبنای آن سهدسته از بازیکنان شناسایی شدهاند. مقصود از بازیکنان علاقهمند افرادی است که یک تا پنج ساعت در هفته را صرف تجربه بازیهای دیجیتالی میکنند. این بازیکنان بیشتر برای مدت کوتاهی در شرایط خاص مشغول بازی میشوند. دسته دوم از بازیکنان را بازیکنان مصمم تشکیل میدهند، این افراد بازیکنانی هستند که پنج تا ۲۱ ساعت در هفته صرف تجربه بازیهای دیجیتالی میکنند. این دسته از بازیکنان، گروه میانی از بازیکنان هستند و در نهایت بازیکنان حرفهای قرار دارند که این دسته از بازیکنان به معنای واقعی بهشدت درگیر بازیهای دیجیتال هستند و در سایر شاخصها نظیر هزینهکرد، میزان بازی آنلاین و میزان ساعتی که در روز صرف بازی میکنند در جایگاه نخست قرار دارند. بیشترین دسته بازیکنان در ایران متعلق به بازیکنان علاقهمند است که ۴۵ درصد را به خود اختصاص دادهاند. علاوه بر آنچه گفته شد، بازیکنان حرفهای که کوچکترین گروه از بازیکنان هستند شامل ۱۲درصد از بازیکنان ایرانی میشوند.بررسی میانگین زمان بازی روزانه به تفکیک محل سکونت نشان میدهد مردان در مجموع بیش از زنان بازی میکنند و این میزان در مناطق شهری به جز مراکز استانها بیشتر از سایر نقاط است، در خصوص زنان نیز میانگین بازی روزانه در مراکز استانی بیش از سایر محلهای سکونت است. در مناطق روستایی این تفاوت بین زنان و مردان بهگونهای است که مردان بالغ دو برابر زنان در روز مشغول بازی هستند.نتایج پژوهش انجام شده، نشان میدهد بازیکنان مرد جمعیتی بالغ بر ۲۰میلیون و بازیکنان زن جمعیتی برابر با ۱۴میلیون را به خود اختصاص دادهاند. در بین زنان ۵۷درصد در زمره بازیکنان علاقهمند، ۳۷ درصد در زمره بازیکنان مصمم و ۵درصد جزو بازیکنان حرفهای یا پیشتاز هستند. در بین مردان نیز بیشترین میزان فراوانی بازیکنان مربوط به بازیکنان مصمم بوده است. این امر تا حد زیادی نشان میدهد بازی برای مردان امری جدیتر از زنان است. شاخص بازی روزانه نیز یکی از معیارهای مهم در دستهبندی بازیکنان است و نشاندهنده الگوهای متفاوت مصرف بازی است که نتایج پژوهش نشان داد تنها ۶درصد از بازیکنان حرفهای بهصورت روزانه بازی نمیکنند.