«جام‌جم» پیشنهاد دیوان محاسبات کشور برای حل مشکل مسکن را بررسی می‌کند

راه‌حل‌های دیوانی برای مسکن ایرانی

جدول افزایش مجاز اجاره‌ بها در ۳۱ استان

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، حداکثر افزایش مجاز اجاره‌بها برای سال جاری در ۳۱ مرکز استان تعیین شده که این رقم برای شهر تهران ۲۵ درصد خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۶۳۴۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، دولت در سال جاری تصمیم گرفت تعیین سقف اجاره بها را که از سال ۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفته بود به شورای مسکن استان‌ها واگذار کند. در چهار سال قبل با آغاز بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹ به منظور حمایت از مستاجران، تعیین سقف مجاز اجاره بها به شکل سراسری ابلاغ شده است.

پس از بررسی‌های کارشناسی شورای مسکن استان‌ها سقف مجاز افزایش اجاره در ۳۱ استان تصویب و ابلاغ شده که بدین شرح است:

در تهران این رقم ۲۵ درصد تعیین شده است. حداقل افزایش هم برای زاهدان اعمال شده که ۲۲ درصد است. حداکثر رقم نیز در یزد خواهد بود که افزایش مجاز مبلغ اجاره بها ۲۵.۲ درصد تعیین شد.

هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کرد: قانون به صراحت می گوید مجاز هستیم به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ رقم تورم عمومی، سقف اجاره بها را تعیین کنیم. یعنی اگر تورم ۴۰ درصد باشد ما مجازیم بین ۲۰ تا ۴۰ درصد برای اجاره بها سقف تعیین کنیم. رقم ۲۲ تا ۲۵ درصد نیز بر اساس تورم مرکز آمار و رعایت قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها تعیین و ابلاغ خواهد شد.

طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مشاوران املاکی که سقف مجاز اجاره بها را در قراردادهای خود رعایت نکنند جریمه می‌شوند.

جدول افزایش مجاز اجاره‌ بها در ۳۱ استان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها