در گفت‌وگوی «جام‌جم» با تهیه‌کننده مسابقه «صد در صد» مطرح شد

هیجان در صد ثانیه

«جام‌جم» در گفت‌وگو با پوریا ملک‌آبادی،جزئیات فصل جدید یک مسابقه پرمخاطب را بررسی کرده است

قهرمان؛ بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی

از انتهای فصل اول برنامه قهرمان، وعده‌ای مطرح شد که به نظر می‌رسد حالا رنگ تحقق به خود گرفته است. در آن زمان عنوان شد که فصل جدید این برنامه، به شکل بین‌المللی خواهد بود. حالا تیزر منتشرشده از این فصل و صحبت‌های عوامل برنامه نشان از آن دارد که فصل جدید این برنامه، به شکل متفاوت‌تر و به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۸۶
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه
 
این برنامه در فصل جدید خود، سراغ قهرمانانی از کشورهای مختلف رفته تا با یک فضای حدود ۶۰۰۰متری، رقابتی خاص را به نمایش بگذارد. آن‌طور که گفته شده، تغییرات این فصل از نحوه برگزاری مسابقه تا نوع رقابت‌ها متفاوت خواهد بود. پوریا ملک‌آبادی، تهیه‌کننده فصل جدید قهرمان در گفت‌وگوی خود با جام‌جم از جزئیات این فصل از برنامه قهرمان می‌گوید.
   
بزرگ‌ترین رقابت بین‌المللی تلویزیون
  پوریا ملک‌آبادی، تهیه‌کننده فصل جدید قهرمان است که تلاش کرده در کنار دیگر عوامل، یک قهرمان متفاوت را به نمایش بگذارد. ملک‌آبادی در خصوص جزئیات قهرمان به جام‌جم می‌گوید: فصل جدید قهرمان، بزرگ‌ترین مسابقه بین‌المللی تلویزیون خواهد بود و تعداد کشورها و سطح آنهایی که به ایران می‌آیند، نسبت به فصل گذشته متفاوت است. به‌طور کلی، برنامه قهرمان با توجه به نمونه خارجی آن یعنی نینجا وریر ساخته شده است. مابراین اساس،سراغ قهرمان و نایب‌قهرمان‌هایی از کشورها رفتیم که هم اسم و رسم‌دار هستند و هم مخاطب دارند. در فصل جدید، یک بخش مربوط به رقابت قهرمان و بخش دیگر، رقابت پاراقهرمان خواهد بود. در بخش پاراقهرمان، ورزشکاران معلول هم می‌آیند و وارد رقابت می‌شوند که جایزه مجزا دارد. تفاوت این فصل نسبت به فصل قبل، شیوه اجرای بخش‌های مختلف مسابقه ودکوربرنامه است که بزرگ‌تر ومتفاوت‌تر شده ونسبت به فصل قبل حدود ۶۰، ۷۰ درصد تغییر کرده است.درعین حال، بازی‌هایی نیز که در استاندارد فینال مسابقه نینجاست، در قهرمان جدید اجرا می‌شود. شایان ذکر است بخشی از مسابقات این فصل روی آب و بخش دیگر زیرآب خواهد بود. البته تغییرات بسیاری در بازی‌ها داشتیم و می‌توان گفت بخش زیادی از رقابت‌ها مربوط به بازی‌های زیر آب است. 
   
رقابتی در حضور ۴۰۰ تماشاگر 
وی می‌افزاید: در پشت صحنه، فضای باشگاهی داریم که مفصل به آن می‌پردازیم و برای‌مان مهم است که برخی اجراها را داشته باشیم. هم رکورد گینس قراراست دراین برنامه و دررشته‌های مختلف ثبت شود و هم تئاترها و اجراهایی خواهیم داشت که باعث می‌شود این مسابقه، صرفا یک رویداد ورزشی نباشد.در این فصل، گزارشگری نیز به برنامه اضافه کردیم که در کنار مجریان حضور خواهد داشت. کمااین‌که در  مسابقات نینجا هم، بحث روایت مهم است. نکته دیگر، بالا بودن تعداد تماشاگران این فصل است که حدود ۴۰۰ تماشاگر خواهند بود. همچنین تولیدات بسیاری در فضای مجازی خواهیم داشت که پررونق خواهد بود تا بخش آنتن و غیرآنتن را در کنار هم داشته باشیم. در واقع تولیداتی را به‌صورت انحصاری برای فضای مجازی خواهیم داشت. نکته دیگر درباره این فصل، نوع رقابت‌هاست. در فصل قبل، رقابت‌ها انفرادی و تک‌نفره بود اما رقابت‌های این فصل به‌صورت همزمان و دونفره خواهد بود. دکور بزرگ ودونفره است ورقابت‌ها برهمین اساس خواهدبود.ملک‌آبادی می‌گوید: یکی از دلایلی که شرکت‌کننده خارجی می‌آوریم این است که سطح شرکت‌کنندگان داخلی هم به‌نسبت سال قبل متفاوت شده‌اند و به‌نوعی رقبای بزرگ‌تری دارند. یک تیم حرفه‌ای در سری جدید قهرمان حضور دارد که باعث شد چالش جدی‌ای برای حضور قهرمانان خارجی نداشته باشیم. بخشی از این مهمانان خارجی قطعی شده و با برخی دیگر، هنوز در حال مذاکره هستیم. در بخشی از برنامه، به شکل مفصل به زندگی قهرمانان شرکت‌کننده در برنامه می‌پردازیم و یک مستند پرتره از آنها داریم که به همه توانمندی‌هایی که آنها دارند، پرداخته می‌شود. مثلا در این فصل، تجلیل از آتش‌نشانان ورزشکار و هلال‌احمر داریم که تلاش‌مان این بوده به مشاغل پرداخته شود. بخش مهم دیگر، حضور پدر و پسری قهرمانان است که با هم حضور دارند و شرکت می‌کنند. در عین حال، به اقوام توجه ویژه‌ای کرده‌ایم و از نقاط دور ایران ورزشکاران بسیاری را به برنامه می‌آوریم. در این فصل کاراکترسازی بیشتری خواهیم داشت و مخاطب بیشتر از قبل با داستان قهرمان همراه می‌شود تا رقابت صرف نباشد. هیجان فصل جدید قهرمان آن‌قدر بالا خواهد بود که هیچ خلأ خاصی در برنامه نخواهیم داشت. در عین حال تلاش کردیم متنوع باشد و طنز را هم در خود داشته باشد.
   
طیف متنوع شرکت‌کنندگان در یک رقابت 
وی ادامه می‌دهد: فضای مسابقه در سه بخش باشگاه، پشت صحنه و سازه اصلی و در حدود ۵۰۰۰تا۶۰۰۰ متر است که رقابت‌ها در آن صورت می‌گیرد. یکی از بخش‌های مهم قهرمان، معرفی قهرمانان و شهدای ملی است. در واقع از همه قشر ورزشکار خواهیم داشت؛ از مدافعان حرم تا ورزشکار بین‌المللی. با توجه به این‌که شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف حضور دارند، پخش بین‌المللی برای ما مهم است تا کشورهای مختلف را هم درگیر این مسأله کنیم. این تهیه‌کننده در توضیح بخش‌های مختلف برنامه هم عنوان می‌کند: آیتم‌های برنامه به‌طور کلی به شکل مسابقه است که شامل چهار بخش می‌شود؛ یکی پشت صحنه است که اتفاقات جذابی در آن می‌افتد و رقابت‌ها را مشاهده می‌کنند. بخش دیگر، تمرین است که قبل از رقابت‌ها و برای حضور در مسابقه است. بخش چالش‌ها و بازی هم در باشگاه داریم که با حضور در این بخش رکورد می‌زنند. بخش کنسول بازی و گیم را هم داریم که آنجا بازی می‌کنند. یک کافی‌شاپ هم داریم که گپ‌وگفت‌ها و گعده‌ها در آنجا اتفاق می‌افتد. همچنین ویژه‌برنامه‌هایی داریم که در آن از چهره‌ها برای حضور در برنامه دعوت می‌کنیم. 

۵ تیم کارگردانی، قهرمان را مدیریت می‌کنند
ملک‌آبادی، تهیه‌کننده فصل جدید مسابقه قهرمان عنوان می‌کند: به واسطه حجم بالای کار، پنج گروه کارگردانی داریم و هر بخش، کارگردان مجزایی دارد که همه کارگردانان حرفه‌ای هستندوکار راتحت نظرمن جلو می‌برند. این حجم از کار در برنامه‌های این‌چنینی بی‌سابقه است. به‌طور کلی این گروه‌ها تکه‌های مختلف برنامه را به‌گونه‌ای جلو می‌برند که برنامه به‌درستی مدیریت شود و در هر بخش، یک اتفاق جذاب را شاهد باشیم. درعین حال، مستندهای پروفایلی جالبی از شهرها و استان‌های مختلف و زندگی روزمره افراد می‌بینیم که در نوع خود جذاب است. مثلا ممکن است فردی در مغازه خود بارفیکس زده و توانسته باشد رکورد بارفیکس را بزند. این برنامه گروه سنی خاصی ندارد اما شرکت‌کنندگان برنامه قهرمان از ۱۶ تا ۴۵ سال را دربر می‌گیرند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها