ساختمان خیرساز غربالگری سرطان گلستان آماده بهره‌برداری است

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از آماده بهره‌برداری بودن ساختمان غربالگری (تشخیص و درمان انواع بیماران سرطانی) استان گلستان در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس خبر داد و بیان کرد: این ساختمان با زیربنای تقریبی هزار و ۶۰۰ مترمربع توسط «محمد شهرکی» نیکوکار گنبدی احداث شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از آماده بهره‌برداری بودن ساختمان غربالگری (تشخیص و درمان انواع بیماران سرطانی) استان گلستان در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس خبر داد و بیان کرد: این ساختمان با زیربنای تقریبی هزار و ۶۰۰ مترمربع توسط «محمد شهرکی» نیکوکار گنبدی احداث شده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۴۹
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان فرهاد بدیعی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از ساختمان غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار کرد: برای احداث این ساختمان ۲ طبقه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۸ شروع شده افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال توسط نیکوکار گنبدی هزینه شده است.

وی با قدردانی از زحمات محمد شهرکی برای احداث این مرکز درمانی، افزود: با راه‌اندازی این مرکز که تجهیز آن در دستورکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار دارد، کمک بزرگی به ارتقای وضعیت بهداشت و درمان این استان شمالی خواهد شد.

بدیعی با یادآوری اینکه مساحت این ساختمان در ابتدا ۷۰۰ متر مربع پیش بینی شده بود، اضافه کرد: با توجه به نیاز ضروری به افزایش فضای تخت‌های «سی‌سی‌یو» در مراکز درمانی دولتی گنبدکاووس و با مساعدت نیکوکار گنبدی به حدود هزار و ۶۰۰ مترمربع افزایش یافت که یک طبقه آن به حوزه غربالگری بیماران اختصاص دارد و می‌تواند مرکز خوبی برای پیشگیری از چند نوع سرطان شایع با تشخیص به موقع آنها، باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ادامه داد: فضای طبقه دوم این مرکز تشخیصی و درمانی هم در ۲ بخش با ظرفیت ۱۴ و ۱۷ تخت سی‌سی‌یو ویژه بیمارانی که عمل جراحی سرطان و قلب انجام می‌دهند، اختصاص می‌یابد که در مجموع ۳۱ تخت به تخت‌های این بخش مهم در مراکز درمانی دولتی این شهرستان اضافه خواهد شد.

وی باییان اینکه پیش از این نیز محمد شهرکی فضای لازم برای راه‌اندازی ۲۰ تخت سی سی یو در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس را فراهم کرده بود، گفت: تجهیز ۳۱ تخت جدید این بخش هم در دستور کار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار دارد.

وی به هزینه تجهیز ساختمان غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) اشاره نکرد اما افزود: تجهیز هر تخت سی‌سی‌یو حداقل بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که پس از تجهیز هزینه آن اعلام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس همچنین بیان کرد: در ساختمان غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان تخصص‌های مختلف از جمله «داخلی، گوارش، زنان، قلب، عفونی، آنکولوژی و هماتولوژی» مستقر و به بیماران کل استان بویژه نواحی شرق آن با تعرفه دولتی خدمات ارائه خواهند کرد.

بدیعی افزود: بطور متوسط ماهانه ۲۶۰ بیمار از تخت‌های بخش سی‌سی‌یو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس استفاده می‌کنند که با تجهیز تخت‌های جدید این رقم افزایش خواهد یافت.

رئیس مجمع خیرین گلستان هم در این بازدید به خبرنگاران گفت: کمک به ارتقای حوزه بهداشت و سلامت توسط نیکوکاران در دنیا امری مرسوم و مورد تکریم است و در کشور ما هم این ظرفیت وجود دارد و خیرین به این حوزه ورود داشته و دارند.

محمد شهرکی افزود: نجات جان بیمار را نمی‌توان با پول ارزشگذاری کرد بنابراین کمک نیکوکاران برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه انجام می‌شود ضمن اینکه کادر پزشکی و درمان و پرستاران نیز زحمات زیادی در این حوزه انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: ساختمان غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس از ماه‌ها پیش آماده بهره‌برداری است و انتظار داریم مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان در اسرع وقت نسبت به تجهیز این مرکز اقدام کنند.

وی همچنین برلزوم ایجاد ساز و کارهایی برای مشارکت بیشتر خیرین در رفع نیازهای جامعه تاکید کرد و گفت: به‌عنوان مثال در بخش بازار هر اتحادیه صنفی می‌تواند در یک یا چند بخش برای رفع مسائل و مشکلات زیرساختی به کمک دولت بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها