سرپرست وزارت خارجه ایران اعلام کرد:

غرب برای جنایت‌ صهیونیست‌های غاصب فضاسازی می‌کند

سرپرست وزارت خارجه ایران گفت، همان کشور‌های غربی حامی رژیم بعث عراق، امروز از رژیم صهیونیستی حمایت و در سازوکار‌های بین‌المللی فضا را برای صهیونیست‌ها ایجاد می‌کنند تا بتوانند جنایات خود را ادامه دهند.
کد خبر: ۱۴۶۳۰۱۶

به گزارش جام‌جم‌انلاین، علی باقری، سرپرست وزارت  خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه و در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و سالگرد حمله شیمیایی به شهر سردشت در جمع خبرنگاران گفت:موضوع سلاح شیمیایی یکی از برگ‌های سیاه و ننگین کشور‌های غربی در مقابله با ملت ایران است.

وی افزود:اگر به تعداد شهیدان و مجروحان شیمیایی ۸ ساله دفاع مقدس ما، پرنده در یک کشوری از دنیا از بین می‌رفت صد‌ها فیلم سینمایی و مستند راجع به آن ساخته می‌شد، اما چون یک طرف موضوع قلدر‌های جهان هستند و یک طرف کشوری مظلوم قرار گرفته است، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

باقری تصریح کرد: امروز وضعیتی  که در غزه شاهد آن هستیم نیز همین است. سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی به این علت محکوم است که به قتل عام بشریت منجر می‌شود.

او ادامه داد: امروز هم مانند ۴۰ سال قبل کشور‌های غربی متهم و مجرم اصلی جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی هستند و تلاش همه کشور‌های مستقل و آزادیخواه باید این باشد که اجازه ندهند قدرت‌های غربی با استفاده از سازوکار‌هایی که در اختیار دارند، جنایات خود را توجیه کنند.

سردشت یک غزه بود و غزه هم یک سردشت است

دیپلمات ارشد وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: کشور‌های اروپایی و آمریکا نه تنها تجهیزات و لوازم تولید سلاح‌های شیمیایی که بعضا خود سلاح شیمیایی را در دوران جنگ در اختیار صدام قرار دادند. آنها در میدان از رژیم بعث حمایت کردند تا علیه ایران تجاوزات خود را انجام دهد و در عرصه دیپلماسی هم جلوی هرگونه اقدامی علیه صدام را گرفتند و اجازه ندادند حتی یک قطعنامه در شورای امنیت علیه رژیم صدام صادر شود.

باقری توضیح داد: کشور‌های غربی اگر منافع‌شان اقتضا کند از دیکتاتور دفاع می‌کنند، در یک کشور دیگری علیه یک حکومت مردمی کودتا می‌کنند، در کشور‌های مستقل جنگ به راه می‌اندازند و ظالمانه ملت‌ها را تحریم می‌کنند.

سرپرست وزارت خارجه ایران بیان کرد: کشور‌های غربی امروز با اعمال تحریم‌های ظالمانه اجازه دسترسی به دارو‌های بیماران شیمیایی را هم نمی‌دهند و همان کشور‌های غربی حامی رژیم بعث عراق، امروز از رژیم صهیونیستی حمایت و در سازوکار‌های بین‌المللی فضا را برای صهیونیست‌ها ایجاد می‌کنند تا بتوانند جنایات خود را ادامه دهند.

وی گفت: سردشت یک غزه بود و غزه هم یک سردشت و به همین علت است که دولت‌ها و ملت‌های مستقل باید در برابر یک جانبه‌گرایی آمریکا که سرشت آن جنایت و تجاوزگری است، بایستند تا دنیا بتواند روی صلح، آرامش، امنیت، ثبات و پیشرفت را ببیند.

تمهیدات برای برگزاری باشکوه انتخابات در کشور‌های مختلف اندیشیده شده است

سرپرست وزارت  خارجه جمهوری اسلامی ایران  درخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دور دوم در خارج از کشو عنوان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در کشور‌های مختلف اندیشیده شده است.

باقری خاطرنشان کرد: فقط یک کشور در دنیاست که به عنوان ناقض حقوق‌بشرِ ملت ایران، خودش را معرفی کرده؛ کانادا کشوری که چند روز قبل هم اتحاد خود را با تروریست‌ها اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها