شهید آیت الله دکتر رییسی به معنای واقعی کلمه مردمی بودند
استاندار گلستان در اجتماع بزرگ دانشگاهیان استان

شهید آیت الله دکتر رییسی به معنای واقعی کلمه مردمی بودند

استاندار گلستان در مصلای گرگان؛

دولت سیزدهم در طول دوران خدمت، کم خرج ترین دولت بود

استاندار گلستان در مراسم متمرکز استانی «بزرگداشت اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت» گفت: دولت سیزدهم در طول دوران خدمت، کم خرج ترین دولت بود و نرخ بیکاری را طی چهار دهه به کمترین حد رساند.
استاندار گلستان در مراسم متمرکز استانی «بزرگداشت اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت» گفت: دولت سیزدهم در طول دوران خدمت، کم خرج ترین دولت بود و نرخ بیکاری را طی چهار دهه به کمترین حد رساند.
کد خبر: ۱۴۶۲۵۱۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان صبح پنج شنبه و به مناسبت اربعین شهید جمهور و همراهانش در پرواز اردیبهشت، مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان و جمعی از مدیران کشوری و کشوری و اقوام و اقشار در مصلای گرگان برگزار شد.علیمحمد زنگانه، در این مراسم گفت:شهید رئیسی در اخلاق سیاسی نیز در مناظره‌های تبلیغاتی انتخابات بر حیثیت فردی تعرض نمی کرد و بعد از رییس جمهوری نیز شخصیت متواضع، مودب خود را حفظ کرد. استاندار گلستان گفت: وی دیپلماسی اقتصادی را آنگونه به اجرا گذاشت که طی ۳۳ ماه خدمت خود، شاخص غیرقابل انکاری در پیشرفت کشور به یادگار گذاشت.وی ادامه داد: دولت سیزدهم در طول دوران خدمت، کم خرج ترین دولت بود و نرخ بیکاری را طی چهار دهه به کمترین حد رساند و یک رکود در بیشترین صادرات نفت، بالاترین ترانزیت و بالاترین تزریق واکسن کرونا به جا گذاشت. زنگانه افزود: بن بست شکنی در دولت سیزدهم شکل گرفت که نمونه بارز آن را در استان، حل مشکل راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان، اجرای طبیعت گردی آشوراده و احیای خلیج گرگان است.

وی کاهش نرخ بیکاری از ۶۰ به ۴۰ درصد، افزایش یارانه ها از جمله کمک معیشتی و کالا، راه اندازی هفت هزار کارخانه راکد و نیمه فعال، انجام ۴۷ سفر استانی و لحاظ 470 هزار میلیار ریال برای اجرای طرح‌های اولویت دار استان‌ها، افزایش رشد اقتصادی از منفی به بالای پنج درصد و افزایش تولید ناخالص، عضویت در پیمان‌های بریکس و شانگ‌های، برقراری ارتباط با عربستان سعودی را از جمله خدمات ارزشمند دولت سیزدهم برشمرد.

استاندار گلستان به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ویژگی فرد اصلح را رهبر معظم انقلاب اعلام کردند و لازم است با انتخاب نامزد اصلح مسیر شهید جمهور و دولت مردمی ادامه داده شود.

علی محمد زنگانه گفت: مقام معظم رهبری قبل از شهادت و کل انتصابات در بیانات متعدد این شهید عزیز و بزرگوار را یک شخصیت با کفایت، برخوردار صلاح و امانت، کارآزموده در مدیریت های کلان، برخورداری از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در کنار فقاهت، سلامت و امانت و کارآمدی در مقاطع گوناگون، شخصیتی مردمی و عالیقدر از تبار سیادت و علم، مزین از پرهیزکاری و خردمندی، دارای سوابق درخشان مدیریت و دارای بزرگترین و مهمترین توفیق در زنده کردن امید و اعتماد در مردم معرفی کرده اند.

استاندار گلستان افزود: مقام معظم رهبری شهید رئیسی را انسان و شخصیتی بزرگوار و فداکار با تلاش بی وقفه برای کشور و اسلام معرفی کردند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی شخصیتی خستگی ناپذیر، خدمتگزار و با ارزش که صلاح مردم را به همه چیز ترجیح می داد و برای پیشرفت و صلاح امور تلاش شبانه روزی داشت. مرد کار، عمل و خدمت و صفا و صداقت بود.

زنگانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شهید رئیسی یک رضایت جدیدی را در مردمی بودن در کشور ایجاد کردند»، گفت: شهید رئیسی در اخلاق سیاسی نیز یک رضایت را ایجاد کردند. ایشان شخصیت انسانی خودشان را با تواضع و رفتارهای صمیمانه خودشان حفظ کردند و بعد از ریاست جمهوری سبک ویژه مدیریتی ایشان با صفا و صمیمت مورد توجه رهبری قرار گرفت.

وی اظهارداشت: شهید جمهور برای مردم عزت و کرامت قائل بودند و به جوانان اعتماد داشتند و میدان دادند و حرمت مردم را نگه می داشتند.

استاندار گلستان افزود: ایشان مرزبندی با دشمنان داشتند و با یک لبخند دشمنان مثل برخی از تفکراتی که به دنبال دیپلماسی از سر ذلت هستند نبودند و دو پهلو صحبت نمی کردند و مرزبندی صریح با دشمنان داشتند و به لبخند دشمنان هیچ اعتمادی نمی کردند.

وی گفت: رئیس جمهور شهید دیپلماسی اقتصادی را به خوبی نشان دادند و خروج از صیانت تک ساحتی برجامی را در دستور کارشان قرار دادند و ایران را در منطقه در صدر توجهات قرار دادند.

زنگانه با بیان اینکه دولت سیزدهم در این مدت کوتاه، کم خرج ترین دولت بودند، افزود: ایشان نرخ بیکاری را در طول چهار دهه گذشته به کمترین حد رساندند و بیشترین میزان صادرات غیرنفتی را در ۴۰ سال گذشته رقم زدندو بالاترین ترانزیت تاریخ را رقم زدند.

وی با اشاره بن بست شکنی های زیاد رئیس جمهور شهید، گفت: در دولت سیزدهم، پروژه معطل مانده ۱۸ ساله پتروشیمی، طرح طبیعت گردی و گردشگری آشوراده و علاج بخشی خلیج گرگان را اجرا کردند.

استاندار گلستان، ساخت یک هزار و ۱۰۰ مدرسه با بیش از پنج هزار کلاس درس، جراحی بزرگ اقتصادی و ۱۰ برابر کردن یارانه پس از حذف ارز ترجیحی و اختصاص یارانه خرید الکترونیک، احیای بیش از هفت هزار واحد صنعتی و کارخانه راکد، انجام ۴۷ سفر استانی و کمک بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به استان ها را از اقدامات دولت سیزدهم برشمرد.

وی ادامه داد: در استان گلستان نیز ۲۵ هزار میلارد تومان اعتبار عمرانی، ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات ارزی و ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات مختلف را کارسازی کردند.

زنگانه با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: با مرور خدمات شهید جمهور مردمی و با اخلاق و توجه به ویژگی ها و معیارهای فرموده مقام معظم رهبری، از بین کاندیداهای تایید شده شورای نگهبان، فردی که هم طرح و برنامه داشته باشد و در مسیر رئیس جمهور شهید باشد، رای دهیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها