واکنش شاعران به شهادت خادمان ملت ادامه دارد

تو حافظ اقتدار ملت بودی

استاندار گلستان در اجتماع بزرگ دانشگاهیان استان

شهید آیت الله دکتر رییسی به معنای واقعی کلمه مردمی بودند

استاندار گلستان اظهار کرد: شهید آیت الله دکتر رییسی به معنای واقعی کلمه مردمی بودند و در عین پرداختن به موضوعات مهم کشور، در بین مردم بودند.
استاندار گلستان اظهار کرد: شهید آیت الله دکتر رییسی به معنای واقعی کلمه مردمی بودند و در عین پرداختن به موضوعات مهم کشور، در بین مردم بودند.
کد خبر: ۱۴۵۸۹۱۷
نویسنده شبیر دائمی
به گزارش جام جم آنلاین از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه روز چهارشنبه ۱۰ خرداد در اجتماع بزرگ دانشگاهیان استان ، نکوداشت شهدای خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آیه شریفه «منَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» تصریح کرد: پس از شهید سلیمانی هرگاه چهره شهید رییسی را می دیدم به یاد ایشان می افتادم .
وی افزود : ایشان سبک جدیدی از مدیریت اسلامی و علوی را به منصه ظهور گذاشتند.
وی ادامه داد: ایشان شخصیت بزرگی بودند که به ما درس های بزرگی را آموختند و بنده توفیق خدمت در جوار ایشان را داشتم.
استاندار گلستان گفت: حقیقت آن است که شهدا زنده هستند و پس از سانحه و عروج ملکوتی بنده با تمام وجود ایشان را شاهد و ناظر خود می دانم و مصداق آیه شریفه وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ هستند.
دکتر زنگانه تاکید کرد: ایشان خُلقی بزرگ و سعه صدری عظیم داشتند که حلّال مسائل و مشکلات بود.
 
وی افزود: شهید آیت الله دکتر رییسی در بسیاری از مواقع برای مصالح کشور و حفظ انسجام در کشور سکوت می کردند و همواره از خودگذشتن، خود را ندیدن، اخلاص داشتن، با مردم بودن، در دل آحاد مردم بودن ایشان برای ما درس بود.
 
وی خاطرنشان کرد: در احکام صادره خصوصا برای استانداران الگویی بی نظیر بودند و به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی ایشان سرمایه ای محترم و مغتنم بودند.
استاندار گلستان اظهار کرد: برای مثال در حکم بنده بر پیشرفت همراه با عدالت، رفع فقر و رفع تبعیض ، گر گشایی از کار مردم، داشتن روحیه انقلابی ، مقابله با فساد، پاکدستی، تعامل با نهادهای انقلابی و سایر بخش های نظام ، اهتمام به وحدت اقوام و مذاهب ، پشتیبانی، مانع زدایی از تولید، ارتباط با نخبگان و جوانان با انگیزه تاکید داشتند و بطور ویژه بر مباحث برخاسته از آمایش سرزمین کشاورزی، ایجاد اشتغال، احیای مراتع، توجه به شیلات و موضوعات گردشگری تاکید داشتند.
وی ادامه داد: اندیشمندان کشور باید الگوی مدیریتی ایشان را تبیین کنند و اکنون پس از شهادت فرصتی برای بیان خدمات و زحمات ایشان است.
به گفته دکتر زنگانه ، اقدامات ایشان در عرصه دیپلماسی اقتصادی منطقه ای بی نظیر بود و با هر گام، فرصتی را برای کشور ایجاد می کردند، عضویت جمهوری اسلامی در بریکس، پیمان شانگهای، انعقاد قرارداد اقتصادی 20 ساله با روسیه، انعقاد قرارداد 25 ساله با چین از جمله اقدامات بی سابقه بود‌.
وی گفت: اقدامات بی المللی ایشان برای مسلمانان جهان عزت و اقتدار را به همراه داشت و در بسیاری از زمینه ها کشور از دیپلماسی ذلت و التماس به دیپلماسی عزت و اقتدار رسید.
استاندار گلستان تصریح کرد: مراودات منطقه ای به گونه ای صورت گرفت که تبادل کامیونی از مرز اینچه برون از صفر به 160 کامیون در روز رسید و سهم گلستان از صادرات به ترکمنستان از 9 به 21 درصد و همچنین در صادرات به قزاقستان به بالای 30 درصد رسید.
وی ادامه داد: همواره در محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی در اوج تواضع حاضر می شدند و ولایت پذیری را همچون شهید سلیمانی از شئون عاقبت به خیری می دانستند که در نهایت عاقبت به خیر نیز شدند.
وی گفت: مرد میدان خدمت و سید الشهدای خدمت برازنده ایشان است و در عین قاطعیت، رئوف بودند و به دلیل خدا ترسی ، همواره عزت افراد برای ایشان مهم بود.
استاندار گلستان اظهار کرد: ضروری است همه تلاش کنیم بیان خدمات ایشان همچون دوران خدمتش در مظلومیت نماند و این الگو را به درستی برای نسل فعلی و آیندگان ترسیم کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها