داستان فوتسالیستی که زندگی بخشید

«خیلی تلاش‌کردیم علی برای‌مان بماند، اما خواست خدا تقدیر دیگری برای او رقم زده بود و ما تسلیم درگاه او بودیم.» اینها حرف‌های پدر علی اسعدی، بازیکن فوتسال مشهد است که مدتی پیش در اثر ایست‌قلبی دچار مرگ مغزی شد و خانواده‌اش طبق خواسته او، اعضای بدنش را اهدا کردند.
کد خبر: ۱۴۶۲۱۵۷
نویسنده لیلا حسین‌زاده - گروه حوادث
 
علی از ۱۲‌سالگی ورزش و بازی فوتسال را آغاز کرد و در رویاهای رنگی‌اش به آینده‌ای درخشان می‌اندیشید، اما یک اتفاق روند زندگی او را تغییر داد.آن‌طور که ابراهیم اسعدی، پدر این فوتسالیست به جام‌جم می‌گوید،علی روز سوم خرداد که همه‌جا و باشگاه ورزشی تعطیل بود، همراه با مربی و سه نفر از دوستانش برای آماده ماندن بدن به پارک خورشید رفتند و تمرین کردند. پس از تمرین و در راه بازگشت به خانه، علی ناگهان در سینه‌اش احساس سنگینی کرد. به خانه رفت و پس از حمام، انتظار داشت حالش بهتر شود اما این اتفاق نیفتاد. با اورژانس تماس گرفت و دقایقی بعد آمبولانس از راه رسید و در مورد شرایط جسمی‌اش به تکنسین‌های اورژانس توضیح داد: «نزدیک بیمارستان علی یکدفعه گفت احساس گرگرفتگی شدید دارم و همسرش که همراهش بود، گفت انگار دارد تشنج می‌کند. در چند قدمی بیمارستان علی ایست‌ قلبی کرد که آنجا او را احیا کردند و روند احیا‌ کردنش ۳۰ دقیقه طول کشید و ضربان و تنفس علی برگشت. علی را از آن بیمارستان به بیمارستان قلب انتقال دادیم و آنجا کمی شرایطش بهبود پیدا کرد، اما کلیه‌اش دچار مشکل و دیالیز شد.۱۷روز علی بستری بودو بعد به ما گفتند او دچار مرگ مغزی شده و قلب و تنفسش با استفاده از دستگاه‌های کمکی پزشکی انجام می‌شود.»
درحالی‌که هنوزخانواده علی امید داشتند تا او به زندگی برگرددوچشم‌هایش را باز کند،خواهران و همسر علی گفتند که علی قبلا گفته بود‌ می‌خواهم اعضای بدنم را اهدا کنم و بعدها هم یکی از دوستان علی فاش کرد که او پیش از این اتفاق، کارت اهدای عضو پرکرده بود. 
پدر علی ادامه می‌دهد:«تا جایی که در توان‌مان بود و پزشکان می‌توانستند تلاش کردیم علی را برگردانیم، اما نشد و چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواست خدا و اطاعت از او نداشتیم. خدا علی را به ما داده بود و حالا هم می‌خواست او را ببرد و ما چاره‌ای جز تعظیم در برابر خواسته پروردگار نداشتیم. قرنیه چشم، کبد و مقداری از پوست‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد اهدا شد و علی برای همیشه رفت. او هفت سال پیش ازدواج کرده بود و هنوز فرزندی نداشت. علی از ۱۲‌سالگی در تیم ملی امید بازی کرده و به تیم بزرگسالان هم دعوت شده و اردو رفته بود. دو بار درچین و یک بار هم در عراق بازی کرد و قرار بود در کشورهای دیگر هم بازی کند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.» 
محسن علی اکبریان، رئیس بیمارستان پیوند اعضای منتصریه از اقدام تحسین‌برانگیز خانواده ایثارگر اسعدی قدردانی کرد و افزود: پس از تایید نهایی مرگ مغزی وانجام آزمایش‌های تکمیلی،اعضایی که قابلیت اهدای عضوراداشته باشد به بیماران نیازمند اهداو‌ پیوند خواهد شد. این اقدام نشان از روح بزرگ و نوع‌دوستی خانواده ایثارگر دارد والگویی برای ترویج فرهنگ اهدای عضودر جامعه است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها