نشریه آمریکایی فارن افرز:

حماس در حال پیروز شدن است

نشریه آمریکایی فارن افرز در تحلیل خود در روز جمعه اذعان کرد که حماس امروز در مقایسه با ۹ ماه گذشته یعنی هفت اکتبر، قدرتمندتر شده و این جنبش در حال پیروز شدن است.
کد خبر: ۱۴۶۲۰۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، فارن افرز در گزارش خود در مورد جنگ اسرائیل و حماس ضمن تأکید بر قدرتمندتر شدن حماس اقرار کرد که پس از پشت سر گذاشتن ۹ ماه جنگ، دیگر باید این واقعیت را پذیرفت که راه‌حل نظامی راهکار مناسب برای مقابله و شکست حماس نیست. این نشریه تأکید کرد که با وجود گذشت ۹ ماه از حملات اسرائیل به غزه، «حماس نه‌تنها شکست نخورده است؛ بلکه حتی در آستانه شکست هم قرار ندارد».

فارن افرز در این مطلب خود بر جنایت‌های اسرائیل در غزه صحه گذاشته و می‌افزاید: اسرائیل با حدود ۴۰۰۰۰ سرباز جنگی به شمال و جنوب غزه حمله کرده، ۸۰ درصد جمعیت این خطه را به‌زور آواره و بیش از ۳۷۰۰۰ نفر را کشته است.

این نشریه همچنین به حجم بمب‌های پرتاب شده بر سر مردم غزه و تخریب این منطقه اشاره کرده و بر پرتاب حداقل ۷۰۰۰۰ تن بمب بر روی این منطقه و تخریب بیش از نیمی از ساختمان‌های غزه توسط اسرائیل، محدودیت دسترسی به آب و غذا و قرار گرفتن کل جمعیت در آستانه قحطی تأکید می‌کند.

این نشریه آمریکایی اشکال اساسی اسرائیل در مقابله با حماس را نه در تکنیک و تاکتیک‌های جنگی و نظامی بلکه از درک نادرست این رژیم از منبع واقعی قدرت حماس یعنی هدف این جنبش می‌داند و تأکید می‌کند که تخریب غزه و کشتار مردم غزه نه‌تن‌ها حماس را ضعیف‌تر نکرده است؛ بلکه موجب شده است تا حماس قدرتمندتر از پیش برای رسیدن به اهداف خود مبارزه کند.

این نشریه با اشاره به افزایش نیرو‌های حماس در این مدت تأکید می‌کند که حماس در حال حاضر هم می‌تواند به‌راحتی به اسرائیل حمله کند؛ زیرا تعداد نیرو‌های آن حدوداً ده برابر نیرو‌هایی است که واقعه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را رقم زده‌اند. این نشریه می‌افزاید: «حماس علی‌رغم تلفاتش، عملاً کنترل بخش‌های وسیعی از غزه، از جمله مناطقی را که اکنون غیرنظامیان غزه در آنها متمرکز شده‌اند؛ در اختیار دارد».

این نشریه علاوه بر توان نظامی حماس به افزایش قدرت نرم نیرو‌های مقاومت اسلامی فلسطین نیز اشاره و اقرار می‌کند که حملات زمینی و بمب‌های اسرائیلی نه‌تن‌ها پشتیبانی و حمایت مردم فلسطین از حماس را کاهش نداده، بلکه این حمایت در بین فلسطینیان به‌ویژه فلسطینیان کرانه باختری افزایش‌یافته است. فارن افرز این محبوبیت بیشتر در بین جامعه فلسطینیان را بزرگ‌ترین دستاورد حماس از حمله هفت اکتبر به اسرائیل برمی‌شمرد.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی در مصاحبه خود با سی. بی. اس اعتراف کرده بودند که اسرائیل نه‌تن‌ها به اهداف خود از جنگ در غزه دست نیافته است؛ بلکه حتی به این اهداف نزدیک هم نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها