نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:

قاتلان ۳۷ هزار مسلمان فلسطین باید عقوبت شوند

قاتلان ۳۷ هزار مسلمان فلسطین در غزه باید عقوبت شده و تاوان جنایات خود را بپردازند.
کد خبر: ۱۴۶۱۲۴۵

به گزارش جام جم آنلاین،آیت الله سیدحسن عاملی در آیین نماز عید قربان شهر اردبیل که در مصلی این شهر برگزار شد، افزود: آمریکا، اروپا، سران کشورهای عربی و اسلامی و امت مسلمان تماشاگر قاتلان واقعی مسلمانان فلسطین هستند.

قاتلان ۳۷ هزار مسلمان فلسطین باید عقوبت شوند

وی با انتقاد از بی‌عملی و بی تحرکی مجامع جهانی و کشورهای اسلامی در قبال جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی بیان کرد: متاسفانه در مقابل جنایات چندین ماهه صهیونیست‌ها صدایی از کسی در نمی‌آید.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: تنها ایران اسلامی و جامعه شیعه جهان اسلام از جمله حزب الله لبنان، حوثی ها، شیعیان عراق و برخی گروه‌های دیگر به عنوان محور مقاومت در میدان مبارزه با ظالمان و جنایتکاران قرار دارند.

وی قتل عام ۳۷ هزار مسلمان فلسطینی را موجب شرم و تاسف جهانی خواند و گفت: این آیین حج و عید قربان کجا به کار خواهد آمد و چرا کسی در برابر این ظلم نمی‌ایستد؟

آیت الله عاملی، عید فطر، قربان و غدیر را سه عید بزرگ مسلمانان خواند و افزود: روز عید غدیر به این خاطر عید بزرگ است که به عنوان نماد و پرچم و ستون جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان این که شیطان‌ها ما را در محاصره نگه داشته اند، اظهار کرد: این اقدامات آنها تنها با ظهور حضرت مهدی(عج) مهار و تمام خواهد شد.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنانش با تبیین داستان حضرت ابراهیم اظهار کرد: زندگی حضرت ابراهیم یک مدرسه بزرگ و سازنده است. خداوند زندگی حضرت ابراهیم(ع) را به مناسک حج تبدیل کرد تا هر سال در مراسم حج ، آن فکرها و حرکت عظیمی که در این داستان است، تداعی شود.

وی با بیان اینکه در داستان حضرت ابراهیم مفاهیم بسیار ارزشمند مانند توحید، قطع علایق، غیرت، اخلاص دیده می‌شود ، گفت: سلوک حضرت ابراهیم طوری است که خدا گفته پدر امت مسلمان ابراهیم است و امت مسلمان خود را به ابراهیم تشبیه کند و هر کس خود را ابراهیم تشبیه نکند و از او اعراض کند، خدا به صراحت می گوید عقلش کار نمی‌کند.

امام جمعه اردبیل: قاتلان ۳۷ هزار مسلمان فلسطین باید عقوبت شوند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل توحید را از ارکان داستان حضرت ابراهیم عنوان کرد و گفت: مسلمانان در ایام حج در سیر معنوی حرکت می‌کنند و پای خود را جایی می‌گذارند که حضرت ابراهیم(ع) گذاشت.

آیت الله عاملی در ادامه سومین مفهوم در داستان حضرت ابراهیم را امامت عنوان کرد و گفت: حضرت ابراهیم به خدا گفت مرا امام کن، خداوند فرمود ثابت کن در تو ترس نیست و برو بت‌ها را بشکن و ثابت کن اگر امام شدی باید علقه‌ها را قطع کنی.

امام جمعه اردبیل یادآورشد: بنابراین روح حج عبارت از امامت و رهبریت صالح است و علت اینکه خدا این همه عظمت و شرافت به دهه اول ذی الحجه داده از این روست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها