نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت با هدف تبیین و ترویج فرهنگ مطالعه و دفاع مقدس، با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی در اردبیل گشایش یافت.
کد خبر: ۱۴۳۱۲۰۴

 به گزارش جام جم آنلاین ،همزمان با سومین روز هفته کتاب و کتابخوانی، نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در آئین گشایش نمایشگاه کتاب در موزه شهدای این استان گفت: در این نمایشگاه افزون بر ۴۰۰ عنوان کتاب و به طور عمده با موضوعات ایثار و شهادت و دفاع مقدس در هفت غرفه در معرض نمایش گذاشته شده و تا پایان هفته کتاب و کتابخوانی دایر است.
حجت الاسلام سید احمد سعادتی افزود: علاوه بر این، غرفه‌هایی برای معرفی ۳۷ روحانی شهید، ۶ خلبان شهید، ۱۷ زن شهید بمباران‌ها و انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سرداران شهید و همچنین شهدای اخیر ناجا و فراجا دایر است.
وی زبان هنر را موثرتر از سخنرانی و منبر توصیف کرد و افزود: در این مجموعه ارزشمند که در داخل یکی از خانه‌های تاریخی اردبیل فراهم شده، تلاش شده است با استفاده از زبان و ابزار هنر و ادبیات، به ترویج شعائر و ارزش‌های ملی و دینی ملت شهید پرور استان پرداخته شود.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این آئین گفت: سالانه ۵۰۰ عنوان کتاب در استان اردبیل منتشر می‌شود و در این استان ۵۲ ناشر فعال و ۲ چاپخانه معتبر فعالیت می‌کنند و هر ناشر بطور میانگین سالانه ۸۰ عنوان کتاب منتشر می‌کند.
مدیر موزه شهدای استان اردبیل نیز درباره این موزه که در خانه تاریخی مستقر شده، گفت: خانه تاریخی رضازاده با ۹۰۱ متر مربع مساحت و ۸۸۸ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه در اواخر دوره قاجار احداث و در بهمن ماه ۷۸ با شماره ۲۵۷۹ در فهرست آثار فرهنگی کشور ثبت شده است و کاربری اولیه آن مسکونی بوده و پس از مرمت، مدتی به عنوان ساختمان مرکزی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل استفاده شده و بعد به موزه شهدا تبدیل شده است.
سیدسعید اطهر نیاری با نقل خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت با همت و همکاری موزه شهدا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان و برخی دستگاه‌ها و عوامل فرهنگی دیگر دایر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها