بومی سازی بیش از ۲ هزار قطعه در پالایشگاه نفت بندرعباس

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان ۲ هزار و ۲۸۳ قطعه در این پالایشگاه ساخت و بومی سازی شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان ۲ هزار و ۲۸۳ قطعه در این پالایشگاه ساخت و بومی سازی شده است.
کد خبر: ۱۴۶۰۷۹۷

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان ۲ هزار و ۲۸۳ قطعه در این پالایشگاه ساخت و بومی سازی شده است.

احمد هاشمی افزود: در راستای اجرای طرح‌های بومی سازی و حمایت از ساخت داخل، تاکنون با ۳۵ شرکت دانش بنیان به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال در پالایشگاه بندرعباس قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، راه‌حل‌های نوآورانه را به ارمغان می‌آورد که موجب ارتقای دانش فنی و توسعه فناوری‌های پیشرفته و در نهایت افزایش کارایی و پایداری در تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس از جمله شرکت‌های پیشرو در حوزه بومی سازی فناوری‌های فرآیندی صنعت پالایش نفت، حمایت از ساخت داخل و فعالیت‌های دانش بنیان است که در بسیاری از موارد و با اتکاء به دانش داخلی و متخصصان این شرکت و با مهندسی معکوس و بدون نقشه اولیه، بسیاری از قطعات و فرآیند‌ها را بومی سازی کرده است.

 

هاشمی گفت: با نگاه به توانمندی‌های داخلی تاکنون حدود ۳۶ هزار قطعه مهم و راهبردی در پالایشگاه نفت بندرعباس بومی سازی شده است که حدود ۵۸ میلیون یورو صرفه جویی به همراه داشته است.

وی گفت: این اقدام علاوه بر کمک به استمرار تولید و جلوگیری از هرگونه وقفه در امر تامین پایدار انرژی و خروج ارز از کشور، موجب توانمندی و ایجاد اعتماد به نفس در تولیدکنندگان داخلی و همچنین خودباوری نسبت به توان و ظرفیت کشور شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها