آغاز برداشت خوش‌های طلایی گندم در شیراز

برداشت گندم از ۳۵ هزار هکتار گندمزار در شهرستان شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۰۷

به گزارش جام جم آنلاین،سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم تا اواخر مرداد  ادامه یابد و بیش از ۳۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف به مراکز خرید تحویل داده شود.

محمد میرزایی  افزود: در این سال زراعی جاتری حدود ۸ هزار هکتار از اراضی  این شهرستان به کشت آبی گندم و حدود ۲۷ هزار هکتار به کشت دیم گندم اختصاص داشت.
وی با بیان اینکه میانگین عملکرد مزارع گندم آبی شهرستان شیراز حدود ۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار و متوسط مزارع دیم ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد شده است اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم در این شهرستان در مقایسه با پارسال افزایش ۱۰ درصدی داشته باشد.
به گفته او، علاوه بر بارش‌های مناسب بهاری، اجرای طرح‌های مختلف از جمله ترویج و استفاده متناسب از کود‌های شیمیایی ، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، طرح گندم بنیان، طرح ظرفیت عملکرد و اجرای طرح کم‌نهاده از  دلایل بهبود عملکرد و افزایش تولید گندم محسوب می شود.
وی با بیان اینکه سه مرکز خرید تضمینی گندم در مناطق داریون، سیاخ و خان زنیان شهرستان شیراز برپا شده‌ است ، افزود: با توجه به موقعیت شهرستان شیراز، کشاورزان مرکز استان امکان  می توانند به صورت مستقیم گندم را به اداره کل غله و کارخانه‌های آرد تحویل دهند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه برآورد می‌شود در زمان اوج برداشت از مزارع غلات ، بیش از ۵۵ دستگاه کمباین بومی و مهاجر در این شهرستان مشغول به برداشت می‌شوند، افزود: تمهیدات لازم برای تامین سوخت کمباین‌ها در نظر گرفته شده و ممنوعیت ورود به مزارع آلوده به فاضلاب‌های خام به کمباین‌داران ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها