افتتاح ۳۳ طرح با خودیاری مردمی در هفته جهاد کشاورزی

۳۳ طرح عمرانی و اشتغال زا در حوزه کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در فارس، به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۰۴

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: ۱۲ طرح گلخانه‌ای با صرف ۳۹۷ میلیارد ریال از محل مشارکت مردمی، ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۵ میلیارد ریال اعتبارات استانی به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح آنها برای ۶۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می‌شود.

دهقان پور با بیان اینکه ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بازسازی و مرمت قنات، بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار و ساخت شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اختصاص یافته است، اظهار کرد: ۲۳ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به طرح‌های مذکور اختصاص یافته و میزان مشارکت مردم هم ۷ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال است.

به گفته دهقان پور با اجرای این طرح‌ها برای ۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۳ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی و ۳۰۳ خانوار از اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.
او با اشاره به بهره برداری از طرح‌های پرورش مرغ گوشتی، پرواربندی بره و دو واحد پرورش گاو شیری، افزود: در این طرح‌ها هم از محل مشارکت مردمی حدود ۲۲۸ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی ۶۴ میلیارد ریالی هزینه شده که با بهره برداری از آنها برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می‌شود.
دهقان پور به بهره برداری از دو واحد بسته بندی خرما و گیاهان دارویی و یک واحد سردخانه زیر صفر اشاره کرد و گفت: تامین تسهیلات بانکی ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی و آورده شخصی ۴۴۰ میلیارد ریالی باعث اشتغال زایی ۲۰ نفر به صورت مستقیم می‌شود.
این مقام مسئول، به تشریح طرح روژه‌های امور عشایر این استان پرداخت و گفت: ساخت و مرمت آب انبار، لایروبی و ساخت استخر ذخیره آب قنات و مخلوط ریزی مسیر عشایری از مهم‌ترین طرح‌های عشایری است
۳۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای انجام آن در نظر گرفته شده است.
مجتبی دهقان‌پور افزود: خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های عشایری برای ۱۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می‌شود و ۱۷۰ خانوار عشایری از مزایای اجرای آن بهره‌مند می‌شوند.
رئیس جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: از مجموع هزار و ۴۰۰ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح‌ها، هزار و ۷۲ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال از محل خودیاری و مشارکت مردمی تامین شده است.

۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها