تسریع در بهره برداری از طرح های شهری شیراز

شهردار شیراز در بازدید شبانه از طرح شهرداری این قول را داد که همه طرح‌های در حال ساخت شیراز تا ۴ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۴۴

به گزارش جام جم آنلاین،شهردار کلان‌ شهر شیراز در بازدید شبانه از طرح های شهری ابراز امیدواری کرد طرح های شهرداری در مدت ۳ تا ۴ سال به‌ صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز در تشریح مشخصات اجرایی طرح زیرگذر خیابان شهید پیشرو گفت: ساخت زیرگذر خیابان شهید پیشرو در یکی از نقاط پرتردد شیراز  آغاز و تا یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

 این زیرگذر ۸۰۰ متر طول و ۲۱ متر عرض دارد که توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز در حال اجراست.
محمدحسن اسدی افزود: زمان پیش بینی شده برای ساخت این زیرگذر یک سال است که  سازمان عمران و بازآفرینی و معاونت فنی و عمرانی این قول را داده تا زودتر از موعد طرح افتتاح شود.
شهردار شیراز همچنین این قول را داد که در هفته جاری با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری طرح‌های ۵۵ متری بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع شهید امیر عبداللهیان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد ، همچنین عملیات اجرایی طرح بزرگ زندیه که در کمیسیون ماده ۵ طرح  تصویب شد، آغاز خواهد شد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در بازدید از روند اجرایی طرح مرکز همایش‌های شهرداری شیراز اظهار کرد: بلوک شماره ۵ ساختمان شهرداری شیراز در دومرحله به بهره‌برداری می‌رسد که مرحله اول اجرای این طرح در قالب سالن جلسات مرکزی شهرداری با ظرفیت ۱۳۰ نفر و مرحله دوم که شامل سالن اجتماعات است با گنجایش حدود ۵۳۰ نفر ظرفیت و زیربنای ۵ هزار متر مربع افتتاح می‌شود.
حمیدرضا اسماعیلی افزود: احداث سالن‌های اجتماعات و مرکز همایش‌ها برای هماهنگی بیشتر و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان است.
وی اضافه کرد: بر اساس اعلام پیمانکار ، مرحله نخست این مجموعه اوایل تیر و مرحله دوم ، شهریور افتتاح می‌شود.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ساختمان شهید سلیمانی شهرداری شیراز در پنج مرحله طراحی شده، تصریح کرد: این طرح در فاز‌های متعدد در حال اجراست و بلوک ۵ زودتر از سایر بلوک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور جهان‌نمای شهر راز گفت: طرح توسعه مجموعه شهرداری تا خیابان سلمان فارسی که در حال حاضر سازمان خدمات موتوری شهرداری در آن مستقر است ادامه می‌یابد و در این طرح  دسترسی‌ها به ایستگاه‌های مترو ایجاد خواهد شد و فاصله این مجموعه تا ایستگاه‌های مترو وکیل‌الرعایا ۴۰۰ متر، ولی‌عصر (عج) ۶۰۰ متر و فاصله تا ایستگاه حافظیه هزار متر خواهد بود، همچنین در کنار مجموعه‌های اداری شهرداری شیراز فضا‌های فرهنگی، مذهبی و یکی از بزرگ‌ترین مساجد در این مجموعه احداث می‌شود.
به گفته او: در طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز احداث فضای صحن شورا و کمیسیون‌های تخصصی پیش‌بینی‌شده است.
نجیمی با اشاره به اینکه بلوک ۳ و ۴ مجموعه شهرداری شیراز هم‌اکنون در حال ساخت است، اضافه کرد: بلوک ۵ این مجموعه شامل سالن‌های همایش و جلسات شهرداری شیراز است و تلاش شده  با یک نگاه استاندارد و استفاده از تجهیزات به‌روز و طراحی منحصر به‌فرد بتوانیم بهترین سالن همایش و جلسات را در جنوب کشور احداث و به شهروندان شیرازی تقدیم شود.
وی در ادامه به دیگر فضا‌های اجرایی این مجموعه اشاره و اظهار کرد: در این مجموعه همچنین یک پارکینگ ۳ طبقه با ظرفیت پارک بیش از ۷۰۰ خودرو و احداث یک زیرگذر با ۲۱ متر عرض و حدود ۸۰۰ متر طول پیش‌بینی‌شده است که موجب تردد آسان و تسهیل در ترافیک محور شرق به غرب این محور خواهد بود.
طرح ساخت ساختمان مرکزی شهرداری شیراز در محدوده منطقه ۳ شهرداری شیراز جنب رودخانه خشک (خرم رود) و بافاصله اندکی از بافت سنتی شیراز قرار دارد که بلوک‌های ۱ و ۲ آن احداث و به بهره‌برداری رسید و تجمیع ساختمان‏‌های مدیریتی شهرداری شیراز در قالب یک مجموعه شامل کلیه معاونت‌‏ها و ادارات ستادی صورت گرفت و با ابلاغ اجرای طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز بلوک‌های ۳، ۴ و ۵ این مجموعه در حال ساخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها