باید به حفظ سرانه های عمومی در شهرسازی و تفکیک ها ملتزم بود

یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه حفظ سرانه های عمومی در شهرسازی و تفکیک ها حق الناس است و باید به آن ملتزم بود، گفت: در طراحی فضای نقشه های تفکیکی، سرانه های عمومی نباید قربانی قصور یا تقصیر افراد دیگر شود.
کد خبر: ۱۴۵۹۹۷۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد، اظهار داشت:‌ تدوین استانداردهای فضای کاربری زمین شهری با توجه به ضوابط رسمی، واقعیت های محلی و برخی از عوامل دیگر صورت می گیرد که در این طراحی ها به صورت استاندارد، سرانه هایی برای فضای آموزشی، مذهبی، عمومی و فضای سبز دیده می شود لذا باید به رعایت این اصول التزام داشت و اجازه نداد تا برخی از مسائل دیگر منجر به حذف یا محدود شدن سرانه های عمومی شود.

وی تصریح کرد: در نظر گرفتن فضای سبز مناسب با توجه به تراکم جمعیت و موقعیت های مکانی ضروری است که اگر در مناطق کویری نظیر یزد، حذف شود می تواند آستانه تحمل مردم را پایین آورده و بر افزایش نرخ جرم اثر گذار باشد.

حسین طهماسبی افزود:‌ کمبود فضای سبز یعنی کاهش تولید اکسیژن  و در نتیجه کاهش آستانه تحمل افراد که این موضوع می تواند در افزایش درگیری و یا شکل گیری برخی از جرائم دیگر نقش داشته باشد.

وی دقت و توجه به واگذاری های اراضی منابع طبیعی و دولتی به اشخاص برای اجرای طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی را خواستار شد و تأکید کرد: اگر زمینی برای اجرای طرح واگذار شده است چنانچه مهلت اجرا منقضی شده و هیچ طرحی اجرا نشده است باید سریعا خلع ید شده و به بیت المال عودت گردد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال برای رفع تصرفات از اراضی ملی و منابع طبیعی، گفت: باید ابعاد و جوانب مختلف تصمیمات شورا مورد مداقه قرار گیرد تا مبادا برای حل مشکل کوچک یک محله و یا منطقه، موج جدیدی از تعدی به اموال عمومی و بیت المال ایجاد شود.

شایان ذکر است در این نشست چندین موضوع مختلف در خصوص اراضی ملی و منابع طبیعی استان طرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها