نوه حضرت امام خمینی (ره):

وحدت رمز شکل گیری و بقای انقلاب است

مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی، نوه گرانقدر امام خمینی (ره) و استاد درس خارج حوزه علمیه قم و با حضور علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و مردم شهید پرور شهر دارالمومنین گرگان شب گذشته در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد.
مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی، نوه گرانقدر امام خمینی (ره) و استاد درس خارج حوزه علمیه قم و با حضور علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و مردم شهید پرور شهر دارالمومنین گرگان شب گذشته در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۵۹۴۸۴
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی گلستان، حجت الاسلام و المسلمین مسیح بروجردی نوه حضرت امام خمینی (ره) و استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر قیام خونین پانزده خرداد و گرامیداشت شهدای خدمت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان در مسجد جامع گلشن گرگان گفت: انقلاب اسلامی ایران با وحدت تشکیل شد و با وحدت نیز حفظ خواهد شد.

وی افزود: وحدت بین کشورهای اسلامی، وحدت دانشجو و روحانی، وحدت ارتش و سپاه، وحدت بین اهل تسنن و تشیع، وحدت بین اقشار و مردم، از جمله عوامل مهم پیروزی انقلاب بود که امام راحل انواع این وحدت ها را بهم مقید کرد. 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه، بازاریان با جهاد مال خود انقلاب را پیش بردند، گفت: یکی از جنبه های کمتر پرداخته شده در انقلاب وحدت بازاریان در بازار بود که دست به دست دانشجویان، دانش آموزان، روحانیون و هم جهت با مردم به پیروزی انقلاب کمک کردند.
حجت الاسلام والمسلمین بروجردی گفت: امروز وحدت شیعه و سنی دینی است که باید نسبت به امام راحل ادا کنند و من از حضور علمای اهل سنت در این جمع تقدیر می کنم.
وی بیان کرد: وحدت به این معنی نیست که اهل سنت و یا تشیع از نظرات همدیگر برگردند یا اینکه اهل سنت شیعه شود و اهل تشیع از اهل سنت تبعیت کنند بلکه منظور از وحدت این است که دست به دست هم داده تا اهداف مشترک را پیش ببریم و با هم کشور را بسازیم.
نوه حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه، امام راحل شخصیت خیلی نو ابعاد و دارای جهات مختلف و برجستگی های علمی و فردی خاصی بود، افزود: از نظر علمی، شخصیتی که در عرفان نظری و عرفان عملی صاحب کتاب های متعدد می باشد که اکثر مطالب از ابتکارات خودشان است و در فلسفه و کلام صاحب تالیفات و کتاب های متعدد می باشند.
حجت الاسلام والمسلمین بروجردی گفت: امام راحل در حدیث و شناخت حدیث، فقه الحدیث، معنی کردن احادیث و در موضوع بحث احادیث، بسیار متفکر و دقت نظر داشتند و در فقه و اصول بالغ بر 45 کتاب از ایشان برجای مانده است.
وی اظهارکرد: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی با خصوصیات علمی بارز و مهم در تاریخ تحلیلی صدر اسلام و تاریخ تحلیلی معاصر بودند که در این زمینه هم دارای ابتکارات و نظریات خاصی هستند. 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه، خصوصیات فردی امام راحل ممتاز و خیلی مورد توجه قرار می گرفت، بیان کرد: امام راحل در علم عرفان تبحر زیادی داشت و یک عارف خودساخته و دلسوخته که در عین حال که عارف بودند اهل مسائل اجتماعی و سیاست نیز بودند و عرفانشان را در اجتماع داشتند. 
حجت الاسلام والمسلمین بروجردی همچنین با بیان اینکه، امام راحل متعبد و اهل دعا و تهجد بود، افزود: امام راحل حتی به ریزه کاری های ظاهر شریعت و عبادات نیز توجه داشتند و مقید بودند که تک تک اعمال شریعت و عبادت را انجام دهند.
وی اظهار کرد: امام راحل شخصیت عارف، خودساخته و متعبد بود که اهل ریا نبودند و شجاعت و قاطعیت امام راحل آن را جزو نوادر تاریخ ساخته بود. 
نوه حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه، آدم های شجاع چیزی به ذهنشان می رسد که بقیه به ذهنشان نمی رسد، گفت: به ذهن امام راحل می رسد که انقلاب کند و چنین شد که به پیروزی دست یافت. 
حجت الاسلام والمسلمین بروجردی همچنین گفت: امام راحل اهل مشورت کردن بودند بنحوی که اگر مطلبی را می شنیدند که مناسب بود، حتما انجام می دادند. 
وی اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی وصف برزانده شخصیت امام راحل است. شخصیتی که کار عجیب عظیمی انجام داد و تمام نیروهای مختلفی را هم که مخالف بودند، جمع و انقلاب کرد و همه را پای شعار جمهوری اسلامی گرد هم آرود. امام راحل در وصیت نامه اش نیز رمز پیروزی انقلاب و بقای آن را انگیزه الهی و وحدت بیان کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخشی از سخنان خود مساله اصلی امروز جامعه اسلامی را مساله اسرائیل بیان کرد و گفت: 
مساله اسرائیل یک معضل جامعه جهانی و مشکل بشریت است و ایستادگی در مقابل اسرائیل شجاعت و قاطعیت و مشورت می خواهد، کاری که امروز مقام معظم رهبری بخوبی پیش می برد و ما از دور نگاه می کنیم و آثارش را مشاده می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین بروجردی با بیان اینکه، امام راحل کشورهای اسلامی را برای مقابله با دشمن مشترک به وحدت دعوت می کند، گفت: امروز تبلور نگاه وحدتی امام راحل را در استان گلستان می بینیم و آیت الله نورمفیدی این مسیر وحدت را در گلستان به خوبی به پیش می برد. 
وی تاکید کرد: این نوع مدیریت باید الگوی وحدت جهان اسلام باشد و برای مقابله با اسرائیل چنین وحدتی باید باشد.
نوه حضرت امام خمینی (ره)، انتخابات را مساله مهم دیگر بیان کرد و گفت: امام راحل مساله جمهوری اسلامی را از روایات استخراج کردند و مساله انتخابات یک مساله شرعی است و مردم وظیفه دارند همانطور که نماز و روزه می گیرند، حکومت را تشکل بدهند و باید مستند حکومت مردم باشد تا جمهوری باشد.
حجت الاسلام والمسلمین بروجردی با اشاره به اینکه شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وحدتی در کل کشور ایجاد کرد و گفت: حفظ جمهوری یک وظیفه شرعی است و همه مردم به خوبی در انتخابات شرکت می کنند.  
وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی در قبال مردم وظایفی دارد و این حکومت باید مستند به مردم باشد و همه قسمت هایش مردمی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها