نمایندگان در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها گفتند

نفس‌های آخر، دست و پا زدن بیشتر رژیم صهیونیستی

گزارش تحلیلی «جام‌جم» از محورهای نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین

بیداری در مقیاس جهانی

تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، کشتار مردم فلسطین و عدم اجازه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه موجب شد تا سیل اعتراضات در تمامی کشورهای جهان دامنه‌دار و جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین به تیتر نخست رسانه‌های جهانی تبدیل شده و ملت‌های آزاده اقصی نقاط جهان به دادخواهی علیه کودک‌کشی رژیم جعلی اسرائیل به‌پا خیزند.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۴۸
نویسنده فرشته مسلمی - روزنامه نگار
 
دانشجویان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این قیام گسترده با وجود سرکوب شدید نیروهای پلیس، مرزهای جغرافیایی را درنوردید و پرچم فلسطین دردانشگاه‌های مختلف به اهتزاز در آمد و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر دنیا، داد آزادی ملت فلسطین از یوغ صهیونیست‌ها را سر‌دادند تا این‌که تظاهرات گسترده دانشجویان آمریکایی علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه -که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد - جان تازه‌ای به این مبارزات داده و معادلات را عوض کرد زیرا در مدت کوتاهی به دانشگاه‌های دیگر آمریکا وکشورهای اروپایی رسیدوموج این اعتراضات، تغییراتی رادرتصمیمات سیاستمداران ایجادو نگاه عمومی به اشغالگران فلسطین را تا حدی دگرگون کرد به نحوی که شاهد بودیم برخی‌ کشورهای اروپایی، اقدام به رسمیت دادن به کشور مستقل فلسطین کردند و دادگاه لاهه نیز بر جنایتکار بودن نتانیاهو صحه گذاشت و موجب خشم جنگ‌افروزان از این رأی شد.همه این تحولات در حالی صورت گرفت که صهیونیست‌ها می‌خواستند با بهره‌برداری از هولوکاست، همچون دهه‌های گذشته خدعه‌ای را برای همراهی و همدلی افکار عمومی به ویژه ملت‌های غربی فراهم کرده و مجوزی را برای تداوم جنایات‌شان داشته باشند اما خیزش جهانی دانشجویان این فرصت را از آنان سلب کرده و صراحتا نشان داد که تلاش‌های انقلاب اسلامی در نشان دادن وجهه وحشیانه صهیونیست‌ها و ملت مظلوم فلسطین به بار نشسته است وانقلابی عظیم علیه صهیونیست‌ها درحال وقوع است؛ تحولی که خشونت گارد ریاست جمهوری آمریکا نیز نتوانست این موج را سرکوب کندودنیا شاهد تداوم جبهه مقاومت تا قلب آمریکا است. رهبر معظم انقلاب درهمین رابطه نامه مهمی راخطاب به دانشجویان حامی فلسطین آمریکایی منتشر وضمن تمجیداز آنها فرموده‌اند: این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه برانگیخته است. جوانان عزیز دانشجو در ایالات متحده‌‌ آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید.  انتشار این نامه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف منطقه‌ای و جهان داشت و کاربران انگلیسی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی با انتشار بخش‌هایی از نامه مهم رهبر انقلاب به بیان نظرات خود در این خصوص پرداخته و از آن استقبال کردند. البته واکنش‌ها از سطح عمومی فراتر رفته و برخی‌ شخصیت‌ها و سیاستمداران آمریکایی نیز‌ واکنش منفی به این نامه نشان داده‌اند که رهبر انقلاب به درستی دست روی این نقطه گذاشته‌اند زیرا باعث شده است تا آنها دوباره به نقد مواضع رهبری و حمایت دانشجویان از این سخنان بحق بپردازند.وبگاه شبکه خبری فاکس‌نیوز نخستین رسانه آمریکایی بود که با انتشار این خبر، بخش‌هایی از آن را بازتاب داده و نوشته است: «رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی ایران آیت‌ا... سید علی خامنه‌ای از دانشجویانی که علیه جنگ حماس-اسرائیل اعتراض کرده‌اند، تمجید کرده و آنها را بابت ایستادن «در سمت درست تاریخ» تحسین کرده است.»
   
آمریکا؛ شریک جرم صهیونیست‌ها
رهبر انقلاب در این نامه برای چندمین بار متذکر شدند که جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی با چراغ سبز آمریکاست. منابع و گزارش‌های موجود، موید این حمایت بی‌قید و شرط است؛ تداوم حمایت‌های راهبردی از رژیم صهیونیستی در عین تلاش برای مدیریت رویکردهای آن، تقریبا در تمام دولت‌های آمریکا وجود داشته ‌است به نحوی که روابط دوجانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی وابسته به تحولات نیست و کمتر دچار نوسان شده است و این اتحاد راهبردی با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان اولین دولت آغاز و تا امروز ادامه دارد تا جایی که بایدن صراحتا اعلام کرد: «اگر اسرائیل وجود نداشت برای تشکیل آن اقدام می‌کردیم.» از نگاه ناظران، نفوذ و حضور فعال یهودی‌ها همچون لابی قدرتمند «آیپک» در ساختار قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی‌ها در آمریکا باعث این حمایت دائمی و بی‌چون‌وچرای واشنگتن از رژیم صهیونیستی شده ‌است. از طرف دیگر، از منظر دولتمردان آمریکایی، این رژیم از نقش حیاتی برای تأمین منافع آمریکا برخوردار است و در سیاست خارجی آمریکا به عنوان متحدی قابل اعتماد عمل می‌کند. این حمایت‌ها تا جایی تداوم یافته است که صهیونیست‌ها به مدد آن به بزرگ‌ترین جنایتکاران تاریخ تبدیل شده‌اند و هیچ نهاد حقوق بشری مانع جنایات آنها نمی‌شود. موضوع حائز اهمیتی که در این نامه مهم به آن اشاره شده تحریف جای شهید و جلاد است؛ به گواه تاریخ بیش از ۷۰ سال از جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و رسانه‌های جهانی با سانسوری هدفمند مانع افشای جنایاتی متعدد علیه این ملت مظلوم و مقتدر در کشتار «دیر‌یاسین»، جنایت «کفر‌قاسم»، جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، قتل عام در مسجد ابراهیمی‌(ع) الخلیل و جنگ‌های متعددی که بین آنها و صهیونیست‌ها در گرفته‌، شده‌اند و این همسویی رسانه‌های صهیونیستی با متجاوزان تا جایی تداوم یافته که صاحبان اصلی سرزمین زیتون که از امنیت و حقوق واقعی خود دفاع می‌کنند تروریست نام گرفته‌اند اما حوادث پس از طوفان‌الاقصی و اخبار و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، با افشای واقعیت‌های موجود، نقاب از چهره کریه اسرائیل جنایتکار و همدست آن آمریکا انداخت و ان‌شاءا... این مقاومت و حمایت تا پیروزی ملت فلسطین بر صهیونیست‌ها و نابودی این غده سرطانی ادامه می‌یابد. 

ایستادگی شما را ارج می‌نهم

متن نامه حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به این شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه برانگیخته است.جوانان عزیز دانشجو در ایالات متحده‌ آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شماست. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید.شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشار بی‌رحمانه‌ دولت‌تان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.جبهه‌ بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سال‌هاست مبارزه می‌کند. هدف این مبارزه، توقف ظلم آشکاری است که یک شبکه تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سال‌ها پیش بر ملت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشی امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ رفتار به‌شدت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.
فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملتی متشکل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را به‌تدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.بزرگ‌ترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمک‌های انگلیسی، دولت ایالات متحده‌ آمریکاست که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتی با بی‌احتیاطی غیرقابل‌بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.رژیم صهیونیست از روز اول، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به‌کارگرفت و بی‌اعتنا به همه‌ ارزش‌های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود.دولت آمریکا و شرکایش، حتی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات‌متحده در قبال جنایت هولناک غزه بیش از آنچه واقعی باشد ریاکارانه است.«جبهه‌ مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ آنهاست، این مقاومت انسانی و شجاعانه را تروریسم معرفی کردند! آیا ملتی که در سرزمین متعلق به خود در برابر جنایت‌های اشغالگران صهیونیست از خود دفاع می‌کند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به‌شمار می‌رود؟سردمداران سلطه قهرآمیز جهانی، حتی به مفاهیم بشری هم رحم نمی‌کنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود می‌کنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیت و حق تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کند، «تروریست» می‌نامند!من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ حساس غرب‌آسیاست. بسیاری از وجدان‌ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکارشدن است. جبهه‌ مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق‌خوردن است.به‌جز شما دانشجویان ده‌ها دانشگاه در ایالات‌متحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به‌پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ مهم و اثرگذاری است. این می‌تواند در قبال شدت عمل پلیسی دولت و فشارهایی که بر شما وارد می‌کنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی می‌کنم و ایستادگی شما را ارج می‌نهم.درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظایر آن به پیش می‌رود و به پیروزی خواهد رسید؛ به‌اذن‌ا... .
توصیه می‌کنم با قرآن آشنا شوید.

سیدعلی خامنه‌ای
۱۴۰۳.۳.۵ 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها