هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ اشک‌ها و لبخندهایی که ماندگارند

جادوگر؛ فوتبال بـود!

جزئیاتی از مهمترین روز فصل لیگ برتر

شنبه قهرمانی

روز شنبه آینده، تکلیف ماراتن صدرنشینی و جنگ فرسایشی لیگ برتر مشخص می‌شود. استقلال و پرسپولیس هفته‌هاست رقابت فشرده‌ای دارند و قرمزها با استفاده از غفلت آبی‌ها، توانستند خود را به صدر برسانند و حالا با شکست شمس آذر، مدعی اول هستند و می‌توانند جام را مال خود کنند.
کد خبر: ۱۴۵۹۰۰۷
 
درهفته پایانی لیگ برتر، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف مس رفسنجان می‌رود و استقلال در ورزشگاهی نامعلوم، مهمان تیم پیکان خواهد بود. هر دو مسابقه حساس است. مس رفسنجان انگیزه چندانی ندارد چون در میانه‌های جدول است اما محرم نویدکیا و تیمش دوست دارند از حیثیت خود دفاع کنند. بازی استقلال در ظاهر سخت‌تر خواهد بود چراکه پیکان هنوز مدعی سقوط است و اگر بازی را ببازد، احتمالا فصل آینده را در لیگ دسته اول سپری می‌کند. 
   
فرقی نمی‌کند
جواد نکونام، سرمربی استقلال می‌گوید که کار راحتی مقابل پیکان ندارند. او حتی با خنده گفت: «اینقدر از رضا عنایتی پرسیدند که آیا مقابل استقلال با شرافت بازی می‌کنی خسته شد و گفت می‌خواهید برای شما بازی کنیم.» اتفاقا از محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان هم دراین باره سوال پرسیدند. جواب او این بود:«حس واقعی‌ام را بگویم؟ برای ما فرقی نمی‌کند کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود. استقلال یا پرسپولیس. حتی مهم نیست کدام تیم‌ها سقوط می‌کنند. ما فقط دوست داریم با نظم فوتبال بازی کنیم. البته اگر بخواهیم به همین شکل که جلوی استقلال خوزستان بودیم مقابل پرسپولیس بازی کنیم بدجور به مشکل می‌خوریم.»

رکورد نکونام و استقلال
پرسپولیس به مراتب انگیزه بیشتری در بازی آخر دارد. آنها از جهنم شمس آذر بیرون آمدند و ۳ بر یک برنده شدند. در این مسابقه پرسپولیس عطش زیادی برای برد داشت. استقلال هم در آزادی با وجود مشکلات همیشگی، توانست برنده باشد. این تیم مرادمند و سهرابیان را در اختیار نداشت. کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور هم روی سکو حضور داشتند. گویا در اواخر بازی هم پیمان بابایی با مشکل جدی زانو مواجه شد. نکونام و تیمش در فصل جاری به دلیل همین مصدومیت‌ها با کمبود بازیکن مواجه بودند ولی به لحاظ آماری توانستند یک رکورد بزنند. این مربی در اولین سال حضورش در استقلال موفق شد در ۲۹ مسابقه ۶۴ امتیاز همراه با آبی‌ها کسب کند که در تاریخ این باشگاه بی‌سابقه بوده است. نزدیک‌ترین مربی به او ریکاردو ساپینتو بود که فصل گذشته در ۳۰ مسابقه ۶۲ امتیاز کسب کرد و در لیگ برتر سوم شد. مجیدی هم در فصل قهرمانی ۶۰ امتیاز با استقلال گرفت. نکونام و استقلال اگر در بازی پایانی فصل هم برنده باشند با کسب ۶۷ امتیاز رکوردی ویژه در تاریخ استقلال ثبت می‌کنند. 

حرف‌های رختکن
از رختکن دو تیم هم خبرهایی به گوش می‌رسد. اوسمار برزیلی پس از بازی در جمع بازیکنانش گفت: «هنوز هیچ چیز تمام نشده است. مهم‌ترین بازی فصل در پیش است. به خوبی استراحت کنید. تمرکزتان را از دست ندهید. با تمام قدرت به مصاف مس رفسنجان خواهیم رفت.» جواد نکونام هم خطاب به بازیکنانش گفته: «سرتان را بالا بگیرد. شما تا اینجا مرد و مردانه جنگیدید. برای بازی آخر هم تمام وجودمان را می‌گذاریم که فقط شرمنده هواداران نباشیم.» استقلال در مقطعی از فصل جاری حتی ۵ امتیاز از رقیب سنتی خود پیش بود اما نتوانست این فاصله بهره لازم را ببرد. البته جواد نکونام سرمربی این تیم در کنفرانس بعد از بازی با گل‌گهر طاقت نیاورد و دوباره از این گفت که رقابت عادلانه نبوده چراکه اشتباهات داوری زیادی به نفع قرمزها شد. 

میزبان کجاست؟
حالا همه منتظر شنبه سرنوشت‌ساز هستند. ایستگاه پایانی لیگ. جایی که قهرمان جام را بالای سر می‌برد. هنوز تکلیف ورزشگاه میزبان بازی استقلال و پیکان مشخص نیست. بدون شک برگزاری بازی در اکباتان می‌تواند نظم را به‌هم بزند. اگر هزار هوادار استقلال هم پشت در ورزشگاه بروند، نظم مختل می‌‎شود چه رسد به این‌که مثلا ۱۰ هزار نفر بروند. به همین دلیل سازمان لیگ به دنبال میزبانی جدید برای دیدار دو تیم در هفته پایانی است. 

سقوط صنعت نفت، بعدی کیست؟
تیم صنعت نفت با شکست ۲ بر یک برابر ذوب‌آهن به لیگ دسته اول سقوط کرد. سقوط این تیم فقط به دلیل شکست خودشان نبود، بلکه به برد مهم استقلال خوزستان برابر مس رفسنجان هم ارتباط داشت که سقوط‌‌شان را رقم زد. تیم سیروس پورموسوی که این هفته‌ها با قدرت بازی می‌کند، موفق شد تیم نویدکیا را در رفسنجان ۳ بر ۲ شکست دهد. فولاد هم برابر پیکان ۲ بر ۲ کرد تا فعلا در موقعیت خطر باشد. پیکان هم همینطور. هفته آخر عجیب و غریب خواهد بود. فولاد در مازندران به مصاف نساجی می‌رود که این هفته‌ها عالی بازی می‌کند. پیکان در برابر استقلال صف‌آرایی می‌کندن که قاعدتا بازی بسیار سختی دارد. استقلال خوزستان اما در خانه میزبان هوادار است. روی کاغذ تیم سیروس موسوی شانس زیادی برای ماندن دارد و به نظر می‌رسد از بین فولاد و پیکان یک تیم سقوط خواهد کرد. 

هفته آخر لیگ: ساعت ۱۹
با اعلام سازمان لیگ، به درخواست سازمان صدا و سیما مبنی بر تغییر ساعت بازی‌های هفته سی‌ام لیگ برتر به جهت تداخل جشن قهرمانی و مراسم اختتامیه لیگ برتر کشورمان با فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴ در روز شنبه ۱۲ خرداد به منظور احترام به علاقمندان فوتبال و هواداران تیم‌ها، تمامی مسابقات هفته سی ام لیگ برتر به جای ساعت ۲۰ ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها