جزئیاتی از مهمترین روز فصل لیگ برتر

شنبه قهرمانی

هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ اشک‌ها و لبخندهایی که ماندگارند

جادوگر؛ فوتبال بـود!

گل چهارم راکه اوستون ارونوف زد کل معادلات لیگ به هم ریخت.۵۰۰- ۴۰۰کیلومتر آن طرف‌تر در ورزشگاه وطنی قائم‌شهر؛ شاگردان نکونام یکی درمیان روی چمن نشسته بودند؛بعضی‌ها زانوهای‌شان شل شده بودومدام می‌پرسیدند؛از تهران چه خبر؟ از پرسپولیس چه خبر؟ خبر که رسید؛ مغموم بودند.
کد خبر: ۱۴۵۸۲۸۲
نویسنده مرتضی رضایی - ​​​​​​​گروه ورزش
 
مگرمی‌شد باور کرد؛ پرسپولیس سه گل عقب باشد و در یک نیمه ۴ گل به حریف بزند؟ بله می‌شود و این جادوی فوتبال است، یا همان معجزه‌ای که این بار دعای پرسپولیسی‌ها را مستجاب کرد و آنها را چنان به عرش رساند که حتی اگر قهرمان هم نشوند حداقلش این است که لذت این فوتبال را چشیده‌اند و در تاریخ باشگاه‌شان یک روز تاریخی دیگر را ثبت کرده‌اند و از این روزهای معجزه‌وار زیاد داشته‌اند.

سه – هیچ باورنکردنی
گل اول را علیرضا کاظمی در دقیقه ۴ وارد دروازه پرسپولیس کرد. در آن لحظه واکنش هواداران پرسپولیس یک چیز بود؛ بر می‌گردیم. گل دوم مثل ریختن آب سردی بود روی سرشان. هنوز نیمه تمام نشده بود که در وقت‌های اضافه گل سوم هم وارد دروازه بیرانوند می‌شود. مدت‌ها بود هواداران پرسپولیس در پایان نیمه اول ورزشگاه را ترک نکرده بودند. فحاشی‌ها آغاز شد و فریاد «بی‌غیرت‌ها حیا کنید، پرسپولیس را رها کنید» گوش فلک را پر کرد. پایان نیمه اول.
 
دل خوش استقلالی‌ها
در قائمشهر؛ ساز برای استقلال و نکونام کوک بود. رقیب جدی برای قهرمانی سه گل خورده بود و دیگر چه چیزی بهتر از این. احتمالا نیازی به آب و آتش زدن نبود و یک مساوی کار را در می‌آورد! برنامه همین بود و مشت‌های گره شده یکی مثل هاشمی‌نسب تا پس ازبازی آنها را به هوا پرتاب کند و کری بخواند. تا دقیقه ۹۵ برنامه احتمالا همین بود؛مساوی؛اختلاف ۲ امتیازی و بقا در صدر. 
 
تهران؛ آزادی؛ دقیقه ۹۵
بی‌شک آنهایی‌که فحاشی‌کردندوازورزشگاه رفتند بازندگان اصلی بازی پرسپولیس بااستقلال خوزستان بودند؛هوادارانی که طاقت‌شان طاق شده بود.با این حال مزد صبروپاداش امیدواری به آنهایی رسید که در ورزشگاه ماندند، تشویق کردند و انرژی فرستادند. اصلا فوتبال همین است، تاآخرین دقیقه جنگیدن برای تعبیریک رویا.یک اخراج؛ پنالتی،کنعانی‌زادگان، اسماعیلی‌فر، آل‌کثیر و ارونوف. تاریخ‌سازها اینها بودند. بدون تعارف عجیب‌تر ازنیمه اول، نیمه دوم بازی بود.کلیپ ویدئویی پس ازمسابقه که مثل پشت صحنه فیلم‌ها می‌ماند.نمی‌شودشمردکه چند نفرازخوشحالی غش کرده‌اندوروی زمین افتاده‌اند.آنها پرسپولیسی‌هابودنددر آزادی. درقائمشهر هم احتمالا خیلی‌هاغش کرده‌اند،اما آنها بازنده بودندویک چیزرانمی‌توانستد هضم کنند؛ ازدست رفتن صدر جدول!
 
صدر به رنگ قرمز؛ مزد شجاعت
می‌گویند پرسپولیس چیزی برای از دست دادن نداشت. به همین دلیل هر چه در توان داشت گذاشت تا بازی را به استقلال خوزستان نبازد اما یک بار دیگر این بازی را ببینید؛ دقیقا از دقیقه ۷۰ به بعد. بازیکنان استرس زیادی ندارند، با طمانینه بازی می‌کنند تا به هدفی که دارند برسند. بازیکنان پرسپولیس روز جمعه صحنه‌هایی خلق کردند که بعید است از ذهن هواداران‌شان پاک شود. آنها حتی اگر قهرمان هم نشوند توانسته‌اند یک روز خاطره‌انگیز برای هواداران‌شان رقم بزنند، روزی که یادآور یک واژه معروف است؛ ناامیدی کفر است و انسان هرگز نباید ناامید شود.
 
پایکوبی در تهران، اتهام، توهین و افترا در قائمشهر
پرسپولیسی‌های واقعی جمعه شب روی زمین بند نبودند. واقعا اتفاقی که افتاد باور‌نکردنی بود. پایکوبی هواداران این تیم حتی به بیرون ورزشگاه هم کشیده شده بود و شکی وجود نداشت که خیلی از آنها حتی شب را نخوابیدند. در پیچ و خم جاده‌های شمال اما داستان طور دیگری بود. جواد نکونام عصبانی مصاحبه کرد و زمین و زمان را به هم دوخت. این بار انگشت اتهام به سمت تاج بود و فدراسیونش. داورانی که به زعم استقلالی‌ها سرشان را بریده‌اند و لیگی که سرتا پا کثافت است! این وسط البته پرسپولیس هم از حملات مصون نماند.چند دقیقه بعد مهدی هاشمی‌نسب هم مصاحبه کرد و دوباره کری‌های استادیومی را باب کرد. او گفت:« بازی دیگری را در تهران دنبال می‌کردم که واقعا نمی‌دانم چه بگویم. اگر فکر می‌کنند قبل از دو هفته پایانی لیگ قهرمان شده‌اند، تبریک می‌گویم، مخصوصادرآسیاکه استقلال دوبارقهرمان شده است. فکر کنم هنوز برای جشن قهرمانی زود باشد!»توپ استقلالی‌ها پر پر بود اما تیر خلاص را سید‌حسین حسینی زد آنجا که گفت:«صدر را از دست ندادیم، از ما گرفتند. به نظر من کل مملکت ما پرسپولیسی هستند.»شاید چیزی نتوان گفت و قضاوت را به مردم سپرد و اهل فن؛ اما سوالی که پیش می‌آید این است که اگر جمعه شب، استقلال نساجی را برده بود چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا داور حق‌خوری کرده بود، آیا پرسپولیس آن تیم کثیف لیگ بود و آیا کل مملکت پرسپولیسی بودند؟ هنوز دو هفته ازلیگ برتر باقی مانده وهزار ویک اتفاق ممکن است بیفتد،این حرف‌ها و این اظهار‌نظرها اما تا همیشه در تاریخ خواهد ماند ...

درخواست سازمان لیگ برای برخورد انضباطی با استقلالی‌ها
سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به ریاست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواستار رسیدگی به مصاحبه‌های غیرفنی سرمربی، مربی و بازیکنان استقلال شد. در نامه سازمان لیگ به دکتر ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده است: با توجه به اظهارات و مطالب سراسر کذب عنوان شده از سوی جواد نکونام سرمربی استقلال تهران و هم‌چنین برخی مربیان و بازیکنان از جمله مهدی هاشمی‌نسب،محمد نوازی، آرش رضاوند،روزبه چشمی و سید‌حسین حسینی پس از تساوی با نساجی مازندران در هفته بیست و هشتم لیگ برترآن هم درحالی که هیچ‌گونه مشکلی در برگزاری مسابقه از هر حیث وجود نداشته، نقض ماده۷۱مقررات انضباطی محسوب می‌شود. پیشتر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از مهدی هاشمی‌نسب، محمد نوازی، آرش رضاوند، روزبه چشمی و سید‌حسین حسینی خواسته بود به دلیل عدم رعایت ماده۷۱مقررات انضباطی ناشی از انتشار اکاذیب و اظهارات خلاف واقع نسبت به داوران، نفرات فوق باید دفاعیات کتبی خودرا ظرف مهلت ۴۸ ساعت (تا پایان وقت اداری امروز) به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها