«جام‌جم» از افتتاح‌ ۵ پروژه در یک هفته اخیر گزارش می‌‎دهد

تداوم خدمت‌رسانی پس از شهید جمهور

۳۰ اردیبهشت‌ماه سیدابراهیم رئیسی، سد قیز قلعه‌سی را در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح کرد و در مسیر بازگشت، بالگرد حامل ایشان  دچار حادثه سقوط شد. هنوز خبری از پیدا شدن بالگرد نشده بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) فرمودند:«امیدواریم خداوند متعال رئیس‌جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمتگزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.»
کد خبر: ۱۴۵۸۴۳۲
 
امروز که یک هفته از شهادت رئیس‌جمهور وهمراهان‌شان می‌گذرد، گزارشی تهیه کرده‌ایم که نشان می‌دهد طی چند روز گذشته طرح‌های زیادی در کشور افتتاح شده که نشان می‌دهد خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.صبح دیروز عملیات ساخت پروژه ۱۶۰ واحدی آزادشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. این مجتمع شامل پنج بلوک از دی‌ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و شامل هشت طبقه با واحدهای ۹۵ و ۱۰۵ متری است. همچنین دیروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی بیش از ۲۲هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شروع شده و ۴۴۱۲ قطعه زمین و ۴۱۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن شامل مسکن تدریجی، تکمیلی، خودمالکی و بازآفرینی و روستایی هم به متقاضیان واگذار شد.
     
افتتاح بزرگ‌ترین مرکز درمانی غرب کشور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح مرکز آموزشی و درمانی اکباتان در همدان که روز گذشته انجام شد، گفت: تعداد تخت‌های پی‌آی‌سی‌یو (PICU) بیمارستانی یا تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در دولت سیزهم دوبرابر شد و از ۵۰۰ مورد به هزار مورد افزایش یافت. بهرام عین‌اللهی افزود: دولت سیزدهم برای حوزه درمان اطفال اهمیت زیادی قائل بوده است، چراکه سالم‌بودن این قشر که آینده‌ساز مملکت هستند بسیار مهم است. وی یاد و خاطره شهید آیت‌ا... رئیسی را گرامی داشت و گفت: ما از وجود و حضور ایشان محروم هستیم، ولی بدون شک روح شهید جمهور حاضر و ناظر است. عین‌اللهی گفت: به قولی که ایشان در حوزه محرومیت‌زدایی و گسترش مراکز درمانی دادند، عمل شده است.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که در دولت سیزدهم ۴۰ پروژه در حوزه بهداشت، درمان و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی همدان افتتاح شده که رکورد خوبی در سه سال اخیر است، افزود: در این مدت ۵۳۶ تخت جدید به بیمارستان‌های استان همدان اضافه شده است. وی از اکباتان به‌عنوان یکی از بیمارستان‌های مدرن و پیشرفته کشور یاد کرد و گفت: خدمات این بیمارستان می‌تواند منطقه را پوشش دهد. این پروژه به‌دلیل نبود اعتبار عمرانی حدود۱۴سال ناتمام باقی مانده بودکه ازمحل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان تأمین اعتبار شد.
     
بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی شرق کشور 
مجتمع آموزشی شهید خوارزمی به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی شرق کشور به همراه ۲۱ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی دیگر چهارم خردادماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب ادامه راه شهید خدمت، «شهید جمهور» آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‌برداری رسید. مرحله نخست پژوهشگاه تحقیقاتی علوم پزشکی «شهید جمهور» آیت‌ا... رئیسی با ۱۰هزارمترمربع و هزینه ساخت وتجهیز۳۰۰۰میلیاردریال، اتاق تمیز سلول‌های بنیادی با ۳۶۰ مترمربع زیربنا و هزینه ساخت و تجهیز ۲۲۰میلیارد ریال به‌عنوان طرح‌های آموزشی و پژوهشی در مشهد به بهره‌برداری رسیدند. ۲۲ طرح یادشده شامل هشت طرح بهداشتی، ۱۱طرح درمانی و سه طرح آموزشی و پژوهشی با زیربنایی به مساحت ۷۰ هزار و ۱۵۵ متر مربع و ۲۰هزارو۲۶۷ میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. 
     
نیروگاه خورشیدی ۵۴۰ کیلوواتی کرمانشاه
نیروگاه خورشیدی ۵۴۰ کیلوواتی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با حضور مسئولان وزارت نفت و استانداری کرمانشاه در پنجم خرداد افتتاح شد. این نیروگاه در مساحتی پنج هزار متری در دولت سیزدهم ساخته شده و بودجه ۱۵۰ میلیارد ریالی آن را نیز وزارت نفت تقبل کرده است.

افتتاح پروژه راه‌آهن یزد -  اقلید 
پروژه راه‌آهن یزد ــ اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی دیروز ششم خرداد افتتاح شد.  با افتتاح این طرح در سال اول بهره‌برداری چهار میلیون تن بار و یک میلیون مسافر جابه‌جا خواهد شد. براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال بیستم بهره‌برداری از این طرح هفت میلیون تن بار و سه میلیون مسافر جابه‌جا خواهد شد. طرح راه‌آهن یزد ــ اقلید از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور به‌عنوان حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود. این طرح هفتم مرداد ۱۴۰۰ در حالی که تکمیل نهایی نشده بود، در دولت دوازدهم افتتاح شد و به همین دلیل عملا بهره‌ای از ظرفیت آن برده نشد؛ در نتیجه در دولت سیزدهم تکمیل این طرح به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و دیروز مورد بهره‌برداری نهایی قرار گرفت.

 مهم‌ترین پروژه‌های افتتاح شده پس از شهادت رئیس جمهور

۴ خرداد
    مجتمع آموزشی شرق کشور
۵ خرداد    نیروگاه خورشیدی  
۵ خرداد    راه آهن یزد- اقلید
۶ خرداد    بیمارستان اکباتان
۶ خرداد    مسکن ملی آزادشهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها