رادیو گفت‌و‌گو و برنامه‌های انتخاباتی۱۴۰۲ تضارب آرا روی خط گفت‌وگو

تضارب آرا روی خط گفت‌وگو

در برنامه «هشت صبح» چه خبر است؟

صبحگاه به وقت اقتصاد

این روزها مشکلات اقتصادی برکسی پوشیده نیست.در این حوزه خیلی‌ها مطالباتی دارند که نیازمند پیگیری و رسیدگی است.رادیو اقتصاد به تازگی برنامه«هشت صبح» را راه‌اندازی کرده است و پیگیر دغدغه‌ها، مطالبه‌های مردم و پاسخگوی مشکلات اقتصادی مخاطبانش در گفت‌وگو با مسئولان است.برای آشنایی با این برنامه اقتصادی باعوامل آن گفت‌وگو شده که در ادامه می‌خوانید:
کد خبر: ۱۴۵۸۱۸۱
 
حمیده سلطانی، تهیه‌کننده
فوق لیسانس مدیریت کارآفرینی _گرایش کسب و کارجدید را دارم.ازسال۸۷ واردسازمان ورادیواقتصادشدم وتهیه‌کنندگی برنامه‌های اقتصادی‌درقالب‌های مختلف نمایش،مسابقه،طنز،ترکیبی،خبری‌ومیزگردی‌رابه‌عهده داشته‌ام.هشت صبح برنامه‌ای گفت‌وگو‌محور است که شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸تا۹صبح از رادیو اقتصادی پخش می‌شود.موضوع‌های برنامه براساس موضوع‌های روز اقتصاد است که در سطح جامعه با آن مواجه هستیم.در ابتدای برنامه طرح مشکل توسط اصناف و صاحبان کسب و کار مطرح می‌شود و مردم دغدغه‌های خودشان رامطرح می‌کنند‌؛سپس به فراخور موضوع برنامه،مشکلات مطرح شده پیگیری می‌شود.مجلس، دستگاه‌های دولتی و...روی خط برنامه می‌آیند و پاسخگوی مطالبات مردمی می‌شوند. آیتم ابتدایی برنامه به طرح موضوع می‌پردازد و آیتم دومی، تحلیلی است که فکت‌های مربوطه را ارائه می‌دهد. زنجیره طرح مشکل، روند چرایی ایجاد و حل آن حدود۵۰ دقیقه ادامه دارد و از اهمیت زیادی برخوردار‌است.شاخصه اصلی و شعار برنامه مطالبه‌گری از شما، پیگیری از ما و پاسخگویی از مسئولان است. مخاطبان برنامه افراد جوان تا سالمند هستند؛ افرادی که مشغول به کار و فعالیت اقتصادی‌اند. 

مهدی شیار، مدیر گروه حکمرانی اقتصاد
ازابتدای تأسیس رادیو اقتصادبا این شبکه همراه هستم وازسال۱۴۰۰به‌عنوان مدیر گروه حکمرانی اقتصادی فعالیت می‌کنم.در جدول پخش سال گذشته رادیو اقتصاد، بیشتر برنامه‌ها وگفت‌وگوهای کارشناسی اقتصادی درساعت‌های عصرقرارگرفته بود،بعد از بررسی به این نتیجه رسیدیم که جای یک برنامه برای گفت‌وگو درباره مباحث روزاقتصادی درساعت صبحگاهی خالی است وپیشنهاد برنامه«هشت صبح» مطرح و تصویب شد. این برنامه کارش را از ابتدای اردیبهشت آغاز کرد.دربرنامه هشت صبح که یک مجله تحلیلی خبری اقتصادی است، سعی می‌شود به موضوعاتی پرداخته شود که مستقیما با مردم درارتباط است وشهروندان و کارشناسان نسبت به این موضوع‌ها دیدگاه ونظرمتفاوتی دارند.بیشترمسئولان دستگاه‌های اجرایی دولتی وخصوصی درگفت‌وگو حضور خواهند داشت. وجه تمایز این برنامه با دیگر برنامه‌های شبکه، انعکاس پیشنهادها ونظرهای مردم درباره موضوع اقتصادی برنامه است.همچنین مطالبه‌ای که از نهاد‌های ذی‌ربط دربرنامه مطرح می‌شود، درهمه برنامه‌های رادیویی مدیر گروه به‌عنوان یک مشاور و ناظر بر برنامه‌ها فعالیت دارد. دراین برنامه هم تلاش می‌کنیم ازبررسی پیشنهاد موضوعات تا اجرای برنامه در‌کنار همکاران باشیم. امیدوارم مردم این برنامه را بپسندند ودرارتباط بااین برنامه، موضوع‌های مورد نظرشان را با ما در میان بگذارند. 

معصومه رفعتی، گوینده ارشد
ازسال۷۲ مشغول کارشدم؛ نزدیک به ۳۰سال است که دررادیو اجرا می‌کنم وسال۸۸ بازنشسته شدم. به‌دلیل این که عشقم گویندگی است و بسیار به آن علاقه‌مندم، دوباره به اجرای برنامه ادامه دادم. معتقدم مهم‌ترین ویژگی اجرای یک برنامه این است که گوینده موضوع را بشناسد و مطالعه‌ای حول و حوش آن به دست بیاورد،چون امکان تسلط به همه موضوع‌ها نیست. با اعلام موضوع بهتر که گوینده تحقیق و پژوهش و مطالعه‌ای قبل از اجرا داشته باشد و آن موضوع را خوب درک کند تا درباره آن بتواند صحبت کند و مصاحبه شنونده را به چالش بکشد و تسلط کافی در اجرا داشته باشد. یک مجری باید بی‌طرفی خودش را نسبت به موضوع حفظ کند، با دغدغه‌های مردم آشنا باشد و جواب‌های مورد نیاز مردم را درمصاحبه‌ها دریافت کند.در برنامه بهتر که صحبت‌های مردم مطرح و پیگیری شود. اگر اجرا،اجرای خوب وجذابی باشد،ساعت پخش برنامه مناسب باشد و موضوع مبتلابه مردم در آن پیگیری شود، مردم حتما در برنامه مشارکت خواهند داشت و حتی خودشان طرح موضوع خواهند کرد و جذب برنامه می‌شوند. نقش مجری در جذب مخاطب بسیار اساسی است. اگر انتخاب مجری مناسب و گوش‌نواز باشد، اجرا با حوصله و با ریتم مناسب انجام شود، جذابیت و کشش موضوع در گفت‌وگوها وجود داشته باشد، مخاطبان موج را عوض نمی‌کنند و برنامه جذابیت لازم را برای نگه داشتن مخاطب دارد.علاوه برمجری خوب‌، موضوع،ساعت پخش برنامه،متن‌وکارشناسان هم حائزاهمیت هستند.کارشناسان حرف‌های تکراری و خسته‌کننده نزنند؛ مجری باید این موارد را مدیریت کند زمانی که موضوع خسته‌کننده یا تکراری است، مجری باید میکروفن را مال خود کند ومدیریت برنامه را به دست بگیرد. زمانی که با بازخورد مردم مواجه هستیم، عیب اجرا و نقاط قوت خودمان را پیدا می‌کنیم. ممکن است بااین سابقه حتی برخی اوقات رضایت ازاجرا نداشته باشم، گاهی اوقات هم اجرا را می‌پسندم و شارژ می‌شوم. باید برنامه‌هایی بسازیم ماندنی‌؛ هرچند موضوع آن، به‌روز نباشد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها