نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کردند

نیاز مبرم اسرائیل به توافق

باوجود اصرار نتانیاهو و برخی وزیران افراطی کابینه اسرائیل برای ادامه جنگ،‌ بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران صهیونیست معتقدند که هیچ چشم‌انداز روشنی برای ادامه جنگ وجود ندارد و باید هرچه زودتر از طریق مذاکرات آتش‌بس به این جنگ پایان داد.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۵۷
 
حتی براساس گزارش‌ها، سران امنیتی و تیم مذاکره‌کننده اسرائیل در جلسه‌ای اعتراف کرده‌اند که باید به هر قیمتی به این توافق دست پیدا کنند؛ «حتی اگر قرار باشد پیشنهاد اخیر حماس بررسی شود و امتیازات بیشتری نیز از سوی اسرائیل داده شود.»وبگاه خبری صهیونیستی والا به نقل از منابعی که در جریان جزئیات نشست کابینه جنگ اسرائیل قرار دارند، خبر داد: «همه سران نهادهای امنیتی و تیم مذاکره‌کننده موضع واحدی دارند مبنی بر تحرک فوری برای دستیابی به توافق آزادی اسرا». سران امنیتی و تیم مذاکره‌کننده اسرائیل گفته‌اند که باید به هر قیمتی به این توافق دست پیدا کنند، حتی اگر قرار باشد پیشنهاد اخیر حماس بررسی شده و امتیازات بیشتری نیز داده شود.
 
مجوز نرمش بیشتر  به تیم مذاکراتی اسرائیل
روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز به نقل از منابع سیاسی گزارش دادکه«تیم مذاکره‌کننده مجوزدارد تا درجریان مذاکرات تبادل [اسرا]، نرمش بیشتری از خود نشان دهد».این روزنامه امادرعین حال مدعی شد که احتمال حصول این توافق،در آینده نزدیک، اندک است، ولی برآورد ما این است که پیشرفت در مذاکرات تبادل، کند و تدریجی خواهد بود. یک منبع خارجی نیز به هاآرتص گفت که «طی روزهای گذشته، تلاش‌های زیادی انجام دادیم تا همه طرف‌ها به میز مذاکره بازگردند». 
   
تحرکات رئیس سیا
در همین ارتباط در روزهای اخیر تحرکات مقامات آمریکایی برای حصول توافق آتش‌بس افزایش یافته و با گذشت دو هفته پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات برای توافق آتش‌بس جنگ اسرائیل علیه غزه، واشنگتن درصدد اعزام مقام ارشد اطلاعاتی خود به اروپا و منطقه غرب آسیا برای احیای این مذاکرات است. شبکه‌۱۳ اسرائیل خبر داد که ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا آمریکا برای احیای مذاکرات تبادل اسرا، به‌زودی عازم منطقه غرب آسیا خواهد شد.همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ویلیام برنز قرار است به پاریس سفر کند تا مذاکرات برای توافق تبادل گروگان‌ها بین اسرائیل و حماس را از سر بگیرد.وبگاه آمریکایی آکسیوس هم به نقل از سه مقام آمریکایی و اسرائیلی خبر داد که احتمال می‌رود رئیس سیا در تلاش برای احیای مذاکرات برای توافق آتش‌بس جنگ غزه به اروپا برود و با رئیس موساد و نخست‌وزیر قطر دیدار کند.آکسیوس گزارش داد که بایدن، برنز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و دیگر مقامات ارشد آمریکا شخصا در تلاش برای دستیابی به توافق برای توقف جنگ غزه، مشارکت داشته‌اند.پایگاه آکسیوس هم گزارش داده ویلیام برنز،رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)قراراست بارئیس سازمان جاسوسی موساد دیدار کند.تاکنون کابینه اسرائیل و شخص نتانیاهو، بارها مانع از حصول این توافق شده‌اند. بسیاری از مسئولان اسرائیلی تأکید دارند که پذیرش این توافق به معنای انحلال کابینه نتانیاهو خواهد بود. البته ارتش اسرائیل هم به «رفح» حمله کرد تا به‌زعم خود بتواند تصویر پیروزی ارائه کند، ولی تاکنون موفق به این کارنشده است.محمدبن عبدالرحمن آل‌ثانی،نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر چندروزقبل اعلام کردکه حمله ارتش اسرائیل به رفح،به عقبگرد مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا منجر شده و گفت‌وگو‌ها را تقریبا به رکود کشانده است.تجاوز زمینی به رفح که به ادعای اسرائیل «محدود و هدفمند» است، چندی پیش از مناطق شرقی حومه این شهر آغازشد وبا تلاش همزمان نظامیان اسرائیلی برای بازگشت به اردوگاه جبالیاواقع درشمال نوارغزه وتصرف آن، گسترش یافت.جنبش حماس گفته که مذاکرات برای تبادل اسرا تنها در صورت اتمام حملات مرگبار به غزه امکان‌پذیر خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها