اقدام تبلیغی روسای برخی بانک‌ها و بیمه‌ها در تشییع شهدای خدمت، مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفته

پول‌پاشی برای دیده‌شدن

مارسانه‌ای‌‌ها سرعت انتقال اخبار و همچنین دقت درآن برای‌مان اهمیت زیادی دارد.در واقع سعی می‌کنیم برای پوشش یک خبر،رسانه‌ اول باشیم.درروز تشییع شهید آیت‌ا...رئیسی،رئیس‌جمهور مردمی جمعیت زیادی حضور یافتند ومسئولان نیز در این مراسم شرکت داشتند.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۳۸
 
درنگاه اول جمعیت میلیونی که برای تشییع آیت‌ا... رئیسی آمده بودند، در صدر اخبار قرار گرفت اما در میانه‌های برگزاری مراسم شاهد آن بودیم که اخباری غیرمرتبط مانند حضور یک مسئول در مراسم تشییع در یک رسانه منتشر شده است؛ اقدامی که در واقع یک نوع تعریف و تمجید برای یک شخص مدیر به حساب می‌آید.کانال‌های تلگرامی را که رصد می‌کنیم، می‌بینیم در روز تشییع پیکر آیت‌ا... رئیسی برخی ادارات و بانک‌ها اقدام به درج رپرتاژ آگهی حضور مسئولان خود در مراسم تشییع کردند. در کنار این موضوع کسانی که شماره تلفن همراه‌شان در سامانه پیامکی آن اداره یا بانک و بیمه قرار دارد، پیامکی برای‌شان ارسال شد مبنی بر این‌که مدیر اداره در مراسم تشییع حضور پیدا کرده است. در روزنامه‌نگاری این نوع اخبار را غیرحرفه‌ای، بی‌ارزش و زرد می‌نامند. البته حضور در مراسم خیلی طبیعی است اما این‌که در رسانه‌ها به‌صورت تبلیغ و رپرتاژ، خبری کار شود که رئیس یک اداره در یک مراسم شرکت کرده، جای سؤال دارد. نکته قابل توجه اینجاست که ️چرا یک روابط عمومی باید تصویر حضور رئیس خود در مراسم تشییع را به‌صورت رپرتاژ در رسانه‌ها منتشر کند؟ تاکنون برخی بانک‌ها نظیر مسکن، رفاه، صادرات و نیز بیمه البرز و بیمه سرمد و بانک دی تصاویر روسای‌شان را به‌صورت رپرتاژ خبری در رسانه‌ها منتشر کرده‌اند. البته اگر کمی وقت گذاشته شود و پیگیری بیشتری صورت گیرد، دستگاه‌های دیگر نیز چنین اقدامی را انجام داده‌اند. 
     
احترام یا تبلیغ؟
اگر رئیس بانک و بیمه مربوطه به خاطر احترام به رئیس‌جمهور فقید در مراسم حضور پیدا کرده است، چرا باید تصویر خود را جهت انتشار گسترده با پول فراوان در اختیار رسانه‌ها قرار دهد؟ دقیقا با انتشار این تصاویر دنبال چه چیزی هستند؟ هنوز مشخص نیست هدف از این‌گونه تبلیغات بی‌ارزش چیست؟ اگر این افراد به‌دنبال دیده‌شدن هستند، باید به مافوق‌های خود خبر بدهند که در این مراسم حضور داشتند و عکس خودرا به‌صورت خصوصی ازطریق یک پیام‌رسان به دست آنها برسانند. اگرهم این قصد وجود دارد که مردم متوجه شوند که مدیران در این‌گونه مراسم‌ حضور داشته‌اند، به نظرمی‌رسد راه خوبی را انتخاب نکرده‌اند. به این دلیل که مردم به‌خوبی خادمان خودشان رامی‌شناسند وتشییع باشکوه شهید رئیسی این موضوع رابه‌خوبی نشان می‌داد. شهید رئیسی نه به‌دنبال دیده‌شدن بود و نه به رسانه‌ها پول پرداخت می‌کرد که عکسش را به‌صورت رپرتاژ خبری کار کنند. از آنجایی که اغلب اقداماتی که انجام شده، توسط بانک‌های دولتی بوده، به نظر می‌رسد همه وزارتخانه‌هایی که مدیران بانک‌ها را انتخاب می‌کنند، از جمله وزارت اموراقتصادی ودارایی وهمچنین وزارت‌ تعاون، کارورفاه اجتماعی بایدبه این موضوع رسیدگی کنندتا این‌گونه اقدامات ادامه‌دار نشود. آقایان مدیر باید توجه داشته باشید شما با عملکردتان دیده خواهید شد، نه با پول‌پاشی در رسانه‌ها برای تبلیغ خودتان. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها