دومین عملیات استقلال برای بازپس‌گیری صدر جدول

نبرد چند جانبه

جنس این یکی مسابقه برای جواد نکونام فرق دارد. سرمربی آبی‌ها نسبت به فولادی‌ها آشنایی دارد و بابت این موضوع یک برگ برنده در دستانش می‌بیند. از سویی دیگر فولادی‌ها هم به خوبی نسبت به اندیشه‌های نکونام آشنایی دارند و این هم یک برگ برنده در دستان فولادی‌هاست. برگ برنده در برابر برگ برنده قرار نیست خنثی شود.
کد خبر: ۱۴۵۶۵۱۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
نبرد چند جانبه
 
در دیدار امروز استقلال و فولاد در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران یکی باید برگ برنده خود را رو کند و بهترین شکل ممکن از آن استفاده ببرد. یا فولاد این کار را انجام می‌دهد و پرسپولیسی‌ها را روی ابرها می‌فرستد یا استقلال از پس آن برمی‌آید تا دوباره به صدر جدول برگردد. امروز به غیر از برد هیچ نتیجه دیگری به درد استقلال نمی‌خورد. کار استقلال در این چند هفته پایانی به شدت سخت است. آنها عاقبت به خیر می‌شوند؟
     
چاره استقلال؛ فقط برد
پرسپولیس دست بردار نیست. سرخ‌ها روز شنبه مجددا با سماجت صدر را به صورت موقتی هم که شده از استقلال گرفتند. آنها این کار را هفته پیش هم انجام دادند اما در کمتر از ۴۸ ساعت آبی‌ها آن را پس گرفتند. اینبار نیز همان شرایط حکمفرما شده است. پرسپولیس موفق شد با دو گل هوادار را ببرد تا با یک بازی بیشتری و ۵۹ امتیاز در صدر قرار بگیرد. استقلال با کسب هر نتیجه‌ای غیر از برد در بازی امروز پشت سر پرسپولیس باقی می‌ماند اما اگر ببرد برای دومین هفته متوالی صدر را از چنگ رقیب به شدت سمج بیرون می‌کشد. البته استقلال برای دیدار امروز نبردی چند جانبه روبه‌روی خود می‌بیند. هم عملیات بازپس‌گیری صدر و هم انگیزه‌های شخصی نکونام مقابل فولاد.
     
تیم بدون برد
برای پیدا کردن فولاد باید خیلی پایین برویم، یعنی دقیقا در جایگاه پانزدهم جدول رده‌بندی. این تیم به شدت در معرض سقوط قرار دارد و برای فرار از سقوط جوری بازی می‌کند که هیچ چیز برای از دست دادن ندارد. فولاد در دیدار حیاتی با استقلال دل به ضدحمله می‌بندد و اگر هم به گل برسد هر چه دارد به کار می‌گیرد تا از گل زده دفاع کند. به قول حسین کعبی فولاد در موقعیت مرگ و زندگی است و با تمام توان گام به میدان می‌گذارد که این موضوع کار استقلال و نکونام را دو برابر سخت‌تر می‌کند. اما حال فولاد به شدت بد است. این تیم مدت‌هاست رنگ برد را ندیده و با عبدا... ویسی، سرمربی خود اصلا نبرده است. فولاد امروز در آزادی با چنین وضعیتی مقابل استقلال قرار می‌گیرد. ولی واقعیت این است که پیش‌بینی سخت‌ترین کار ممکن به شمار می‌رود. یکی برای قهرمانی تلاش می‌کند و یکی با تمام قوا برای فرار از قعر می‌جنگد.
     
دلخوری دو طرفه
شرایط جالبی بازی استقلال و فولاد حاکم است. عبدا...ویسی، سرمربی فولاد در۱۶باری که با تیم‌های مختلف مقابل استقلال قرار گرفته فقط یک بار برنده بوده است. در مقابل نکونام هم در دو بازی قبلی خود مقابل فولاد نتوانسته طعم پیروزی را بچشد. نکونام خاطرات زیادی از زمان حضورش در تیم فولاد خوزستان به عنوان سرمربی دارد اما با دلخوری بیرون آمد. البته این دلخوری دو‌طرفه بود. هر دو طرف امروز سعی می‌‌کند چیزهای زیادی رابه یکدیگر ثابت کنند.موقعیت برای ویسی بسیارویژه است. او یک بار از فولاد اخراج شد تا جای خود را به نکونام بدهد. حالا در صدد است ثابت کند همه درباره او اشتباه می‌کردند.
     
دفاع پر از مصدوم استقلال
دل نکونام بابت خارجی‌های تیمش یعنی بلانکو و ماشاریپوف قرص است. این دو هفته گذشته گل‌های استقلال را مقابل ذوب آهن به ثمر رساندند. ضریب مصدومان در استقلال زیاد است وشاید نکونام قصددارددست به تغییرات گسترده‌ای بزند. یکی از این تغییرات ممکن است حضور فخرالدینی در جناح راست باشد.سیلوا هم مصدوم است اماممکن است درغیاب چشمی به ترکیب برگردد. دفاع استقلال مصدوم زیاد دارد و بعید نیست با تغییراتی مقابل فولاد قرار بگیرد. البته صالح حردانی هم به دلیل محرومیت نمی‌تواند به میدان برود.نکته دیگر این است که مهدی هاشمی نسب هم نمی تواند روی نیمکت استقلال بنشیند. استقلال چاره‌ای ندارد این بازی مرگ و زندگی را ببرد. یک اشتباه کوچک رویای قهرمانی این تیم را می کشد واین چیزی است که نکونام ابدا آن را نمی‌خواهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها