دیپلمات پیشین کشورمان گفت: همانطوری که سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردند هدف حمله دیشب ایران یک اقدام تنبیهی بود برای پشیمان کردن رژیم صهیونیستی از اینکه به دارایی‌ها و شخصیت‌های ما تعرض نکند.
کد خبر: ۱۴۵۲۱۵۲

محسن پاک آئین در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص عملیات شب گذشته علیه رژیم صهیونیستی، گفت: اقدام هوشمندانه ایران در پاسخ به حمله موشکی هواپیمای رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران صورت گرفت و مبتنی بر موازین بین‌المللی برای دفاع از تمامیت ارضی خود بود.

وی افزود: این در حالی است که  اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داده بود مغایر با موازین و مقررات بین‌المللی بود. حمله به سفارت و به خصوص حملات تروریستی به سفارتخانه‌ها و مراکز دیپلماتیک یک اقدام ممنوع در حقوق بین الملل است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: همانطوری که سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردند این هدف ما یک اقدام تنبیهی بود برای پشیمان کردن رژیم صهیونیستی از اینکه به دارایی‌ها و شخصیت‌های ما تعرض نکند.

پاک آئین اظهار کرد: طبعا تمام احتمالات از جمله حمله متقابل رژیم صهیونیستی به ایران محاسبه شده و این رژیم در صورت هرگونه تحرک، با ضربات متقابل مواجه شده و پشیمان خواهد شد. 

وی افزود: آمریکا و دیگر حامیان اسرائیل نیز باید بیش از این خود را شریک جنایات و اشتباهات رژیم اشغالگر فلسطین نساخته و با فاصله گرفتن از این رژیم منافع خود را در خطر قرار ندهند.

پاک آئین با بیان اینکه از پاسخ شب گذشته نمی‌توان تلقی جنگ کرد، تصریح کرد: اما چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن قصد داشته باشند اقدامی علیه ایران انجام دهند، جمهوری اسلامی ایران قطعا اقدام متقابل را انجام خواهد داد و باعث خواهد شد که تنبیه دیگری رخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها