امسال وقوع سرقت های مهم در استان اردبیل بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۵۷

به گزارش جام جم آنلاین،فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان این مطلب، گفت: در ۱۱ ماه امسال سرقت مغازه ۴۵ درصد، سرقت خودرو ۳۰ درصد، سرقت منزل ۲۰ درصد و قاپ زنی ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال در استان اردبیل کاهش داشته است.
سردار جواد تقوی افزود: ۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل سرقت مهم مانند سرقت منزل، مغازه، اماکن دولتی، خودرو و موتور سیکلت و ۶۷ درصد سرقت ها نیز سرقت‌ خرد مانند سرقت قطعات خودرو، کش رفتن، جیب‌بری و سرقت دوچرخه است.
وی با اشاره به اینکه هشت درصد سرقت خودروها در این استان به علت روشن بودن و نبودن راننده در خودرو بوده است، از رانندگان خواست هنگام ترک خودرو آن را خاموش و سوییچ را از روی خودرو بردارند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل در کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور است، اضافه کرد: در ۱۱ ماه سال جاری میزان کشف به کشف جرایم در استان اردبیل ۹۴ درصد و میزان کشف به وقوع جرایم ۱۷ درصد افزایش داشته است.
سردار تقوی گفت: وقوع جرایم خشن مانند سرقت مسلحانه، خفت‌گیری و زورگیری و سرقت از طلافروشی‌ها به آن معنا در استان اردبیل وجود ندارد.
وی خواستار توجه شهروندان به هشدارهای انتظامی و کاربردی کردن آموزش‌های همگانی پیشگیری از سرقت شد و افزود: پیشگیری از سرقت در اولویت‌های ماموریتی پلیس قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: اردبیل در میزان وقوع نزاع و درگیری فردی و گروهی در بین استان های کشور در رتبه ۱۶ قرار دارد.
سردار تقوی با رد ادعای برخی در فضای مجازی مبنی بر بالا بودن میزان وقوع نزاع و درگیری در استان اردبیل، افزود: بر اساس اعلام پزشک قانونی وقوع نزاع و درگیری در ۱۱ ماه سال جاری در استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: ارائه تصویری نادرست از میزان وقوع نزاع و درگیری در استان اردبیل به بهانه های مختلف از سوی هر کس با هر نیتی اجحاف در حق منطقه است.
فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: تمامی آحاد مردم به ویژه نخبگان، صاحب نظران، ریش سفیدان و رسانه ها باید تلاش کنند با ارتقای سطح فرهنگ جامعه مانند فرهنگ شهرنشینی و فرهنگ رانندگی نزاع و درگیری در جامعه کاهش یابد چرا که معتقدیم وقوع یک مورد نزاع و درگیری هم در جامعه زیاد است.
سردار تقوی افزود: امنیت و آرامش مردم و جامعه از اولویت های نیروی انتظامی است و پلیس با هرگونه رفتار مجرمانه و برهم زننده آرامش مردم برخورد قانونی و مقتدرانه خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، اضافه کرد: تحرکات و فعالیت های تعداد انگشت شمار اراذل و اوباش و افراد متجری منطقه در رصد اطلاعاتی پلیس بوده و در صورت ارتکاب هرگونه اوباشگری و قانون شکنی پلیس هوشمندانه و مقتدرانه وارد عمل خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک افراد، مراتب را از طریق تلفن های ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

newsQrCode
برچسب ها: اردبیل کاهش سرقت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها