با فاطمه هداوند، قهرمان دوچرخه‌سواری ایران

دختر طلایی روی پیست سیمانی

«آریانا ولی‌نژاد، دوچرخه‌سوار تیم ملی ایران به علت سوختگی دربیمارستان بستری شد.» این تیتر خبری بود که روز گذشته در مورد این دختر ۲۰ساله منتشرشد و براساس اعلام برخی رسانه‌ها، او دچار ۷۰درصد سوختگی شده است.
کد خبر: ۱۴۴۶۹۹۲
جدال دختر دوچرخه‌سوار در پیست مرگ و زندگی
 
سعید‌ رشیدی، دایی و مربی دوچرخه‌سواری ولی‌نژاد درمورد نحوه وقوع این حادثه گفت‌وگویی با روزنامه «جام‌جم» انجام داده است که می‌خوانید:
 
حادثه چطور اتفاق افتاد؟
روز یکشنبه با آریانا که همراه با مادرش در خرم‌آباد زندگی می‌کرد، تماس‌گرفتم و از او خواستم برای تمرین بیاید اما گفت حالم خوب نیست ونمی‌توانم. کمی مریض احوال بود. ظهرهمان روز دوباره به او زنگ زدم و گفتم برای صرف ناهار بیرون برویم یا ناهار درست‌کنم و به خانه‌ام بیایدکه دوباره‌گفت حالش مساعد نیست وترجیح می‌دهد استراحت‌ کند. مادرش در خانه نبود و آریانا آن روز در خانه تنها بود. چون نگران وضعیتش بودم ساعت دو، سه بعدازظهر زنگ زدم وگفتم آماده شو دنبالت بیایم. قبول‌کرد وگفت می‌خواهد دوش بگیرد. بعد ازقطع تماس، آریانا از اتاقش بیرون آمد و به محض این‌که کلید لامپ حمام را زد، متاسفانه انفجار رخ داد. بعد ازانفجار، آریانا ابتدا خودش را نجات داد و با شدت یافتن آتش‌سوزی، همسایه‌ها با نیروهای امدادی و اورژانس تماس‌گرفتند و درخواست کمک‌ کردند. آریانا به یکی از بیمارستان‌های خرم‌آباد اعزام شد و پس ازشست‌وشوی زخم‌ها و پانسمان، او یکشنبه شب به بیمارستان تخصصی سوختگی دراصفهان اعزام شد تا ادامه درمان او در این بیمارستان انجام شود.
 
علت انفجار چه بود؟
ظاهرا آبگرمکن نشتی گاز داشته است. 
 
پس آریانا متوجه بوی گاز نشده بود؟
احتمالا به خاطر همان بیماری متوجه انتشار بوی گاز در خانه نشده بود.
 
درصد سوختگی آریانا چقدر است؟
دربیمارستان خرم‌آباد گفتند اودچار۹۰درصدسوختگی شده است،اماهنوز باپزشکان بیمارستان اصفهان دراین موردصحبتی نداشته‌ایم. با این‌که پاها، سر، گردن، چانه، پشت کمر وتقریبا کل بدن اوسوخته، اما خوشبختانه کلیه، ریه، قلب و نای آریانا آسیب ندیده است. هر دو پنجه دستش هم به شدت سوخته.  آریانا سه سال پیاپی یعنی ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰‌قهرمان جوانان کشور بود و حدود چهار، پنج سال هم ازعضویت او در تیم ملی جوانان و امید می‌گذرد. قرار بود بعد ازانجام کارهایش خرداد۱۴۰۳ به مسابقات قهرمانی آسیا در کشور قزاقستان برود که این اتفاق تلخ رخ داد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها