مدیرعامل شرکت کلرپارس از افزایش 37 درصدی فروش این مجموعه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: واحد جدید پرکلرین این مجموعه تا آغاز سال 1404 افتتاح می شود و تصفیه‌خانه پساب صنعتی نیز حداکثر تا 7 ماه دیگر به بهر برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۴۴۵۲۳۷
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: دکتر منصور جلایر، در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌ها گفت: ما در این مجموعه در تلاشیم تا در کنار افزایش تولید به بهبود کیفیت، رشد سودآوری با افزایش فروش، افزایش صادرات را مد نظر داشته باشیم.

وی بیان کرد: ارتباطات در جهان امروز به صورت لحظه‌ای در آمده است و نمی‌توان اطلاعات را در این جهان محدود یا مسدود کرد. افزایش شفافیت در یک مجموعه باعث خواهد شد تا اعتماد به آن مجموعه افزایش پیدا کند. وظیفه داریم اقداماتی که در مجموعه انجام می‌شود را منعکس کنیم و به ابهاماتی که وجود از طریق رسانه‌ها پاسخ دهیم.

مدیرعامل شرکت کلرپارس اظهار کرد: گاهی القا اطلاعات نادرست به جامعه باعث می‌شود مردم نسبت به آن مسئله یا مجموعه احساس ناامنی کنند که این ناشی از اطلاع‌رسانی غیرحرفه‌ای است.

جلایر با اشاره به اشتغال‌زایی حدود 400 نفری این مجموعه، نقش کلرپارس در اقتصاد آذربایجان شرقی را برجسته توصیف کرد و گفت: این مجموعه اشتغال‌زایی غیرمستقیم، صادرات، تولید و ارزآوری قابل‌توجهی دارد و این عواید از تلاش‌های بی وقفه کارکنان این مجموعه ایجاد می‌شود و با توجه به اینکه در این حوزه تولید در محیطی مملو از مواد شیمیایی انجام می‌شود، باید کارکنان این مجموعه موردتوجه و تقدیر قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت کلرپارس بیان کرد: هر فعالیت صنعتی حدی از آلایندگی را دارد و باید این آلایندگی مدیریت‌ شده و برای آن چاره‌اندیشی کرد. حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفه همگانی است و همه موظف هستند برای حفاظت از آن هر چه در توان دارند، انجام دهند. استانداردهای زیست محیطی باید در تمامی مجموعه ها مورد توجه جدی قرار بگیرد زیرا حفظ منابع اقتصادی و زیست محیطی وظیفه ای همگانی است.

جلایر ادامه داد: ما وظیفه داریم پسابی که در جریان تولید ایجاد می شود را کنترل کنیم و از آن در تولید مجدد استفاده کنیم. در کنار آن سیستمی تهیه کنیم برای تصفیه پساب شور و صنعتی تا به عنوان آب قابل استفاده تصفیه شود. در این زمینه یک مناقصه نصب و راه‌اندازی تصفیه پساب صنعتی برگزار کردیم و کارفرما برای این موضوع مشخص شد و فعالیت خود را آغاز کرده است و تعهد داده که ظرف مدت 7 ماه این سیستم تصفیه را راه‌اندازی کند و 14 ماه نیز به‌عنوان بهره‌بردار در فرآیند استفاده از این سیستم فعالیت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کلرپارس با قدردانی از استاندار آذربایجان شرقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان شرقی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: با مساعدتی که انجام شد و با توجه به اجرای طرح راه‌اندازی سیستم تصفیه پساب صنعتی، اجازه توسعه واحد جدید پرکلرین این مجموعه نیز صادر گردید. عملیات اجرایی واحد جدید پرکلرین این مجموعه تا پایان بهمن ماه آغاز خواهد شد و دهه فجر سال 1404 نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

جلایر توسعه و نوسازی کلرپارس را یک ضرورت تلقی کرد و گفت: اگر به نوسازی بی‌توجه باشیم، پس از مدتی با توقف در تولید مواجه خواهیم شد، بنابراین نوسازی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های این مجموعه قرار داده‌ایم. در همین راستا در دی‌ماه سال جاری یک پروژه کنترل آنلاین دیجیتالی برای واحد پرکلرین تعریف کردیم. این سیستم مانیتورینگ به‌روز می‌تواند تمام مجموعه را به‌صورت آنلاین کنترل کند و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی اخطار دهد. این سیستم ایمنی را افزایش داده و از سوی دیگر کمک می‌کند تا توقف تولید را به کمترین حد ممکن برسد.

وی گفت: در 10 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 37 درصد افزایش فروش و بیش از 14 درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها