مدیرعامل شرکت کلر پارس با اشاره به انعقاد قرارداد ۴۵ میلیارد ریالی با شهرداری تبریز در زمینه انتقال پسماند صنعتی این مجموعه، گفت: این اتفاق در ۲۵ سال گذشته رخ نداده بود اما سال گذشته ما این قرارداد را برای انتقال ۶ هزار تن پسماند صنعتی این شرکت منعقد کردیم تا نشان دهیم عزم جدی برای رعایت استانداردهای محیط زیستی در این مجموعه وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۰۷۳۳۴

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: ابوالفضل باباپور اقدامات تیم مدیریتی حال حاضر این مجموعه در زمینه محیط زیست را بی سابقه توصیف کرد و افزود: پسماند خطرناک این شرکت از طریق مرکز امحای پسماند تحت نظر سازمان محیط زیست به اصفهان ارسال می شود که اقدامی بی سابقه است.

وی ایرادات مطرح شده در زمینه پدافند غیرعامل در این مجموعه را جزئی دانست و از رفع بیش از 80 درصد از این ایرادات جزئی در کمتر از 3 ماه آینده طبق نظر استاندار خبر داد.

باباپور افزود: تمامی استخرهای تصفیه پسماند کلرپارس به‌روزرسانی شده است و ۲ عدد استخر نیز طی سال گذشته به تعداد استخرهای تصفیه شرکت افزوده شده و موفق شدیم ظرفیت مخازن انبارش را به ۵۵ تن برسانیم و  این مخازن را ضخامت سنجی و نوسازی کنیم که این یک دستاورد دیگر برای کلرپارس در حوزه پدافند غیرعامل است.

مدیرعامل شرکت کلر پارس با تکذیب ضعف عوامل پدافند غیرعامل در این مجموعه، ادعاهای مطرح شده در این زمینه را غیرمستند دانست و گفت: تمام تصفیه خانه‌ها به پایش آنلاین برای بررسی لحظه‌ای پارامترهای مربوط به تصفیه خانه متصل است.

وی گزارش ارگان های مربوطه در خصوص تمیزی منابع آبی زیرزمینی را مهر تاییدی بر عدم آلودگی منابع آبی توسط این شرکت دانست و اظهار کرد: آب تصفیه شده در این شرکت قابل استفاده در فضای سبز و درختکاری کاری است و هیچ موردی از آلودگی منابع آبی در اطراف کلرپارس گزارش نشده است.

باباپور به کاهش مصرف آب خام در این شرکت اشاره کرد و گفت: سال ۹۸ مصرف آب خام شرکت در ۹ ماه ۲۳۶ هزار مترمکعب بود که این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به رغم افزایش تولید، به ۲۱۳ هزار مترمکعب کاهش یافته که این موفقیت بزرگ در نتیجه برنامه های زیست محیطی کلرپارس است.

وی افزود: پروژه حذف سیلیس از آب خام مصرفی را در دستورکار قرارداده‌ایم و حذف این ماده از آب مصرفی، منجر به کاهش مصرف آب و کاهش پساب این مجموعه خواهد شد.

وی از نظارت مستمر محیط زیست به فعالیت این شرکت خبر داد و افزود: شرکت کلرپارس تاییدیه و جواز توسعه محیط‌ زیست را دارد و این شرکت پایلوت پدافند غیرعامل شرکت‌های تولید مواد شیمیایی خواهد شد و برخی ایرادات پدافند غیرعامل مانند دیوارکشی و نصب بادنما، صاعقه گیری و برخی موارد دیگر نیز رفع شده است و تکمیل هم می‌شود.

شرکت کلرپارس از شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تبریز است که یکی از عمده تولیدکنندگان مواد مهم پاک‌کننده، کلر، پرکلرین، آب اکسیژنه، آب ژاول، پارافین کلره، سود سوزآور بوده که علاوه بر تامین نیازهای کشور، محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر می‌ کند.

محصولات کلرپارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی کاربرد دارد.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها