خاطرات کاغذی

داستان قصه‌ها

خاطرات دوردست و فرسوده دوران کودکی صاحب اثر (یوری نورشتاین) که توسط یک گرگ خاکستری کوچک از طریق تصاویری شگفت انگیز روایت می‌شد.
کد خبر: ۱۴۴۲۶۸۸
نویسنده مریم فلاح

خاطراتی که تاریخ روسیه را در زمان جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشید. یک واکنش احساسی بصری به روسیه در حال تغییر از طریق جاسوس بازی‌های گرگی خاکستری که از طریق رفتار او بینشی از فرهنگ روسیه در قرن ۲۰ ارائه می‌شد. از طرفی تصاویری از خاطرات دنیای صلح‌آمیز نشان داده می‌شد. دنیایی مربوط به قبل از جنگ که در آن انسان‌ها و حیوانات می‌دانستند چگونه با هم باشند، به اعتقاد نورشتاین این فیلم درباره مفاهیم ساده‌ای است که به مخاطبش قدرت زندگی می‌دهد.

موضوع اصلی جنگ بود با تأکید بر خسارات عظیمی که اتحاد جماهیر شوروی در جبهه شرقی در طول جنگ جهانی دوم متحمل شد. چند شخصیت تکرار شونده و تعامل آن‌ها بخش بزرگی از فیلم را تشکیل می‌داد مانند شاعر، دختر کوچک و گاو نر، پسر کوچک و کلاغ‌ها، رقصندگان و سربازان، قطار، سیب‌ها و مهم‌تر از همه گرگ خاکستری کوچک.

داستان قصه‌ها (به روسی: Сказка сказок, Skazka skazok) و (به انگلیسی: Tale of Tales) محصول ۱۹۷۹ شوروی سابق به کارگردانی یوری نورشتاین، بر اساس فیلمنامه‌ای مشترک از او و لیودمیلا پتروشفسایا در استودیوی سایوزمولت فیلم مسکو تولید شد. آنچه در داستان قصه‌ها می‌دیدیم بر اساس تداعی صحنه دنبال می‌شد و نه طبق یک روایت منظم با ترتیب زمانی. این فیلم علاوه بر موسیقی اصلی که توسط میخائیل مایروویچ ساخته شد از چند قطعه موسیقی دیگر ازجمله گزیده‌ای از آثار باخ و موتسارت بهره برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها