یزد- رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به ورود 264 هزار پرونده طی یک سال جاری به دستگاه قضا استان گفت: دفتر وکلا در ابتدای مراجعه طرفین باید پایگاهی برای ایجاد صلح و سازش باشد.
کد خبر: ۱۴۴۲۶۲۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، غلامعلی دهشیری در آیین تحلیف110 نفر از کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان اظهار داشت: حرفه وکالت در گام نخست یک شان و منزلت اجتماعی است و نباید هدف در این حرفه تنها کسب درآمد باشد.

وی از قاضی به عنوان مظهر عدالت در جامعه یاد کرد و افزود: شما وکلا در کنار قضات قرار می گیرد لذا آثار و شئون قضاوت از یک سو و آفات آن از سوی دیگر بر شما نیز حاکم می شود.

دهشیری با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، تامین امنیت، عدالت و رفاه مردم را از وظایف حکومت اعلام کرد و اظهارداشت: در تحقق همه این موارد دستگاه قضایی نقش دارد و شما وکلا در کنار دستگاه قضا باید نقش آفرین باشید.

وی با بیان اینکه آیین تحلیف روز مهمی برای وکلا است تصریح کرد: امروز کارآموزی شما پایان می یابد و با ادای سوگند به عرصه کار و خدمت وارد می شوید.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آداب حاکم برای مراسم تحلیف وکالت گفت: پوشیدن لباس مخصوص و ادای سوگند که در برخی از رشته های خاص نیز همچون پزشکی ، قضاوت و ... مرسوم است نشان از شان و منزلت این جایگاه است.

عالی ترین مقام قضایی استان یزد تصریح کرد: متن سوگند نامه معرفی کننده شان و جایگاه وکالت و باید و نبایدها در این متن کاملا مشهود است و شما از امروز باید خود را ملزم به آن بدانید.

وی اضافه کرد: شرافت ، گوهر وجودی و مهمترین سرمایه ارزشمند هر انسان است که شما از امروز آن را وثیقه ی سوگند خود قرار خواهید داد تا به تحقق عدالت در جامعه کمک کنید.

دهشیری با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: اگر به دنبال اقتدار و امنیت ملی هستیم باید شاهد رقابت قوی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه سال جاری باشیم.

وی با بیان اینکه شما به عنوان نخبگان جامعه باید در حوزه انتخابات و تشویق به مشارکت پیش قدم باشید افزود: مجلس قوی مقدمه ای بر وضع قوانین قوی بر جامعه خواهد بود و قطعا ثمره چنین مجلسی رشد و پیشرفت کشور است.

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: ما هم معتقد به استقلال کانون وکلا هستیم اما منکر نظارت هم نیستیم چرا که نظارت پیش نیاز رشد و بالندگی هر مجموعه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها