نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر؛

خدمات مهمی که در دولت سیزدهم انجام‌ شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد؛

امضا 4 تفاهم نامه سرمایه گذاری

بندر بوشهر قطب واردات کشور است و تنها بندری است که سردخانه ۵۰۰۰ تنی دارد.اعتباری که امسال به بندر بوشهر تخصیص داده شده است هم تراز با اعتبار بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کشور است.
کد خبر: ۱۴۴۲۰۳۲

به گزارش خبرنگار جام جم-زهرا ماندنیان فرد-مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر طبق روال یکشنبه های پاسخگویی مدیران در سالن کوثر استانداری با اصحاب رسانه دیدار کرد و گفت:یازده بندر تجاری در استان وجود دارد و200میلیارد تومان اعتبار برای طرح تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین در نظر گرفته شده است که  تا کنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمد شکیبی نسب در حوزه راه و جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین گفت:با سرمایه گذاری اداره بنادر مسیری به طول 9 هزار و 400 متر از بزرگراه بوشهر-برازجان تا مجتمع بندری نگین با پیگیری هایی که از اردیبهشت سال گذشته صورت گرفت در هفته دولت امسال 50 درصد آن آماده بهره برداری شد.

وی ادامه داد:110 میلیارد تومان اعتبار دیوار کشی برای مجتمع بندری نگین و 400 میلیارد تومان اعتبار برای برق رسانی به آن در نظر گرفته شده است و اعتقاد ما بر این است که ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این بندر تنها راه نجات بندر بوشهر و رونق اقتصادی آن می باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:در یک ماه اخیر چهار تفاهم نامه سرمایه گذاری به امضا رسیده است و برای شروع کار حداکثر تا یک ماه ونیم آینده قصد ترانزیت مشتقات نفتی را از بندر نگین داریم که یک اتفاق خوب برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان است.

شکیبی نسب بیان کرد:37 میلیارد و 300میلیون تومان اعتبار پروژه های استان بوشهر است و دریک سال اخیر 52 میلیون تن تخلیه باری داشتیم که نسبت به سال قبل 5 در صد افزایش داشته است.

او در خصوص قایق های فاقد هویت افزود:با پیگیری اداره کل بنادر استان بوشهر ، با ثبت قایق های با موتورهای دو ضمانه موافقت شده است.

وی در رابطه با کالاهای متروکه در انبارها تصریح کرد: ۹۴ درصد از این کالاها از اداره بندر آزاد شد و اکنون هیچ گونه کالای سنواتی در بندر ما وجود ندارد.

او گفت:امسال اولین لایروب جدید به بندر بوشهر تخصیص داده شده است.

همچنین در خصوص جذب سرمایه اقدامات خوبی اتفاق افتاده نظیر اینکه ۶ ماه در حال رایزنی با سرمایه داران قطری برای امضا تفاهم نامه بوده ایم.

وی اظهار داشت:بندر بوشهر قطب واردات کشور است و تنها بندری هست که سردخانه ۵۰۰۰ تنی دارد.آمار صادرات امسال ۵۰ درصد و واردات نیز ۵۰ درصد می باشد. بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در بندر بوشهر تخلیه بار داریم که تقریبا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن مربوط به صادرات نفتی و غیر نفتی است.

شکیبی نسب در پایان افزود:اعتباری که امسال به بندر بوشهر تخصیص داده شده است هم تراز با اعتبار بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کشور است و سال آینده برای بندر بوشهر سال بسیار خوبی خواهد بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها