خسارت‌های وارده به عشایر از طریق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می‌شود و ضروری است برای جبران خسارت‌ها، عشایر استان زیرپوشش بیمه قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۴۴۱۵۸۷

به گزارش جام جم آنلاین،حاتم طهماس‌پور، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل  با اشاره به خسارت‌های وارده به عشایر ناشی از حوادث طبیعی، اظهار کرد: بهار امسال ۲۱۶ راس دام در اثر سیلاب در بخش‌های مختلف روستا، میان بند و مسیل تلف شد و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ درصد جمعیت عشایر استان اردبیل تحت پوشش صندوق بیمه قرار دارند؛ خسارت‌های وارده به عشایر از طریق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می‌شود و ضروری است برای جبران خسارت‌ها، عشایر استان زیرپوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل ادامه داد: امسال یک هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از محل بند ب ماده ۵۲ و تبصره ۱۸ تسهیلات به بخش عشایر تخصیص یافته که بیش از ۷۰ درصد آن جذب شده است.

۱۴۹ قشلاق در استان اردبیل فاقد آشامیدنی است

طهماس‌پور تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن (ع) برای آبرسانی و راه‌سازی عشایری این استان منعقد شده و این قرارگاه عملیات شن‌ریزی ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری را به اتمام رسانده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴۹ قشلاق در استان اردبیل فاقد آشامیدنی است که در بخش آبرسانی سیار هم هر سال با استفاده از ۱۵ تانکر آبرسانی ۱۰۶ هزار متر مکعب آب مورد نیاز عشایر تأمین می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل خاطرنشان کرد: احداث مجتمع جدید آبرسانی با ۳۲۰ میلیارد ریال در این استان آب آشامیدنی ۲۳۴ قشلاق را تامین کرده و در کنار آن برای تامین آب ۱۰۷ قشلاق هم یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که دهه فجر امسال این روستا‌ها از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند خواهند شد.

newsQrCode
برچسب ها: اردبیل عشایر بیمه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها