«جام‌جم» فرامتن عملیات استشهادی در تل آویو را بررسی می‌کند

آغاز سونامی ضربه از درون

صهیونیست‌ها که با جنایات در غزه و لشکرکشی به این منطقه، ۱۰۰روز است که خود را در یک بن‌بست خودساخته قرار داده‌اند هر روز با مشکلات جدیدتری مواجه می‌شوند که چاره‌اندیشی آنها برای کابینه متزلزل و پرشکاف این رژیم خارج از دسترس است.
کد خبر: ۱۴۴۱۰۲۱
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
در تازه‌ترین چالش این رژیم و در حالی که ضربات گروه‌های مقاومت به منافع صهیونیست‌ها ادامه دارد، موج جدیدی از حملات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شده که مصداق بارز استراتژی محاصره از بیرون، ضربه از درون است. 

در جنگ غزه شاهد نقطه عطفی در حیات جبهه مقاومت بودیم و بازوان مقاومت در نقاط مختلف فعال شدند و در یک وحدت استراتژیک، اهداف صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند. محوریت فعالیت‌ها در این جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی یعنی حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود و در کنار این گروه‌ها، حزب‌ا... لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی در حال هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌هاست و خسارت‌های فراوانی را به این رژیم وارد کرده است. مقاومت یمن نیز که به پدیده این مقطع تبدیل شده به چالش بزرگی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن به‌ویژه آمریکا و انگلیس تبدیل شده است. حملات مقاومت یمن به بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی و همچنین هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی در حرکتند، ضربات سهمگینی به اقتصاد در حال فروپاشی رژیم صهیونیستی وارد کرده است. گروه‌های مقاومت در عراق نیز با هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا که بزرگ‌ترین حامی صهیونیست‌ها در جنایات در غزه است، ضربات زیادی به جبهه غربی ـــ صهیونیستی وارده کرده‌اند. در این میان جمهوری اسلامی ایران نیز به‌عنوان حامی بزرگ مقاومت در منطقه همواره بر موضع اصولی خود یعنی حمایت قاطع از مقاومت فلسطین تاکید کرده است. مجموعه این اقدامات به محاصره رژیم صهیونیستی از سوی گروه‌های مقاومت منجر شده و مهم‌ترین عاملی که توانایی مقاومت را در بازدارندگی رژیم غاصب صهیونیستی به اثبات رسانده،وحدت میدان‌ها و مبارزه مشترک در برابر این رژیم است تا نبرد اشغالگران فقط بایک جنبش مقاومت نباشد ولذا دراین جنگ ۱۰۰روزه، صهیونیست‌ها به‌شدت سردرگم شده‌اند، زیرا گروه‌های مقاومت در یک اتاق فرماندهی واحد، صهیونیست‌ها و حامیان‌شان را در محاصره و بن‌بست قرار داده‌اند. 
   
صهیونیست‌ها غافلگیر شدند
حملات گسترده گروه‌های مقاومت در ۱۰۰روز گذشته باعث شده بود صهیونیست‌ها تا حدودی از یک چالش بزرگ همیشگی غافل شوند و آن ضرباتی است که از گروه‌های فلسطینی در درون سرزمین‌های اشغالی دریافت می‌کنند. همین مسأله باعث شد عملیاتی که دیروز در تل‌آویو صورت گرفت، شوک جدیدی به صهیونیست‌ها وارد کند. بر اساس گزارش‌ها در حملاتی که دیروز در تل‌آویو صورت گرفت یک صهیونیست به هلاکت رسید و ۱۸نفر نیز زخمی شدند. به گزارش منابع اسرائیلی، دو عملیات در شهرک رعنانا در شمال شرق تل‌آویو انجام شده و شهرک‌نشینان صهیونیست در این عملیات‌ هدف قرار گرفتند که علاوه بر تایید هلاکت یک صهیونیست، حال سه نفر از آنان نیز به‌شدت وخیم است.این عملیات در قالب زیرگیری و حمله با سلاح سرد بوده است. برخی منابع صهیونیست خبر دادند در پنج منطقه از رعنانا، عملیات صورت گرفته است.آلموگ بوکر، خبرنگار شبکه۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید این عملیات در سه منطقه رخ داده است. بسیاری از منابع اسرائیلی آن را حادثه غیرعادی توصیف کرده و گفته‌اند باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.شبکه۱۳ اسرائیل خبر داد این عملیات در سه منطقه از رعنانا صورت گرفته است. پلیس اسرائیل هم این عملیات را غیرعادی بیان کرد و گفت همچنان در حال تحقیقات است.شهردار رعنانا از صهیونیست‌های حاضر در این شهرک خواست به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند. پلیس اسرائیل از ساکنان این منطقه و تل‌آویو خواست به دستورات نیروهای امنیتی عمل کنند.شبکه۱۴ اسرائیل اذعان کرد که یک نفر از این افراد زخمی، کشته شده و وضعیت چهار نفر دیگر هم وخیم است. در حال حاضر، نیروهای امنیتی اسرائیلی در محل حادثه حضور دارند و اجازه عبور و مرور در این منطقه را نمی‌دهند.پلیس این رژیم هم اعلام کرده دو فلسطینی را به عنوان مظنون این عملیات‌ دستگیر کرده است. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده براساس تحقیقات اولیه، آنها از اعضای یک خانواده اهل شهر الخلیل در کرانه باختری هستند. 

ناآرامی در درون
روزنامه جام جم هفته گذشته درگزارشی به اهمیت راهبرد«ضربه ازدرون» به صهیونیست ها اشاره کرده بود.عملیات دیروز درهمین راستا ارزیابی می شود. زمانی که در بحبوحه جنگ غزه گروه‌های مقاومت روی این استراتژی تاکید داشتند، نتانیاهو و سران رژیم صهیونیستی این‌گونه القا می‌کردند که چنین راهبردی امکان تحقق ندارد و طوفان الاقصی نیز صرفا یک اتفاق بوده است! با این حال وقوع عملیات شهادت‌طلبانه اخیر نقطه آشکارساز قدرت و صلابت مقاومت در به چالش کشیدن پیش‌فرض‌ها و محاسباتی دشمنان به شمار می‌آید.اکنون رژیم اشغالگر صهیونیستی از یک سو شکست در جنگ غزه و از سوی دیگر ناآرامی و شکست در درون اراضی اشغالی را تجربه می‌کند. این به معنای شکست ترکیبی تل‌آویو است؛ شکستی که ابعاد و دامنه آن روز به روز گسترده‌تر و عمیق‌تر خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها