خاطرات کاغذی

وظیفه خود را انجام دهید

دو تا بچه‌خرس قهوه‌ای کاموایی، یک سنجاب طلایی و گرگی با ویژگی‌های بسیار متفاوت از تمامی گرگ‌های دنیای قصه‌ها. در این اثر گرگ، زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار حیوانات جنگل داشت و چندان خبری از حیله و نیرنگ همنوعانش در او نبود. 
کد خبر: ۱۴۳۸۶۹۳
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

گرگی به‌ظاهر زحمتکش، اما بسیار تنبل با رفتاری شلخته‌وار و فارغ از قبول هرگونه مسئولیتی، حتی در امور مربوط به زندگی شخصی‌اش. از سر همین تنبلی‌اش بود که گاه نبوغش گل می‌کرد و در آن واحد افکار خلاقانه به ذهنش خطور می‌کرد؛ مثلا برای هرچه آسان‌تر انجام‌شدن کار‌ها با اعتمادبه‌نفسی بالا دلش می‌خواست دست به اختراع بزند. 

با توجه به این‌که در همسایگی گرگ حیواناتی بسیار منضبط و پرتلاش زندگی می‌کردند، یعنی همین خرس‌ها و سنجاب، تنبلی آقاگرگه بیشتر به چشم می‌آمد. البته انصافا همسایه‌های خیرخواهی داشت. آن‌ها در همه حال از راهنمایی و کمک به گرگ دریغ نداشتند. یکی از افکار خلاقانه گرگ که از سر تنبلی و پرخوابی درست به نتیجه نرسید، نقشه ساخت یک ابزار مکانیکی برای کار در مزرعه بود!

«وظیفه خود را انجام دهید» (با نام اصلی: FAIR SON DEVOIR)، (عنوان انگلیسی:ON DUTY) و (عنوان فرانسوی: LA DATORIE) مجموعه‌ای تلویزیونی از کشور رومانی که سال ۱۹۸۵ با ساختار استاپ‌موشن تولید شد. کارگردانی این اثر را انیماتور معروف رومانیایی ایزابلا پتراسینکو عهده‌دار بوده است.

پتراسینکو سال ۱۹۷۹ برای انیمیشن «رژه اعداد»، موفق به دریافت جایزه دلفین طلایی از جشنواره فیلم تهران شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها