شهر بیرجند تا پایان بهار سال آینده و سایر شهر‌های خراسان جنوبی تا پایان این دولت به فیبر نوری که قابلیت سرعت یک گیگابیت بر ثانیه را دارد متصل می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۳۸۵۹۸

به گزارش جام جم آنلاین،بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم، توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها با همکاری بخش خصوصی در تمام شهر‌های کشور است که استان ما از این قضیه مستثنی نیست.

او افزود: تأمین پهنای باند کافی، دسترسی به اینترنت پرسرعت، پایداری اینترنت و امنیت بالاتر به دنبال اتصال منازل و کسب و کار‌ها به فیبر نوری اتفاق می‌افتد و برای شهر بیرجند نیز مجری توسعه فیبر نوری مشخص و تعیین شده است و در حال رایزنی با شهرداری هستیم تا این امر مهم را آغاز کنیم.

بهی گفت: تاکنون ۶۵ کیلومتر بستر توسعه در نظر گرفته شده و با همکاری شهرداری بیرجند تا پایان بهار سال آینده منازل و کسب و کار‌های بیرجند به فیبر نوری متصل می‌شوند و سایر شهرستان‌های استان نیز تا پایان دولت از این امکان بهره‌مند می‌شوند.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: با متصل شدن به فیبر نوری افراد می‌توانند تقاضای سرعت‌های ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه و حتی یک گیگابیت بر ثانیه را نیز داشته باشند.

او گفت: در مورد افزایش سرعت اینترنت‌های همراه در شهر‌ها نیز نیاز به نصب دکل و سایت‌های مخابراتی نزدیک منازل افراد است و از آنجایی که این باور غلط برای مردم به‌وجود آمده که این دکل‌ها برای سلامتی افراد مضر است، گا‌هی صاحبان منازل از نصب دکل در نزدیک منازلشان اجتناب می‌کنند در حالی که این اطمینان را به افراد می‌دهیم که دکل‌ها برای سلامتی هیچ ضرری ندارد.

۷۰ درصد ظرفیت پهنای باند ورودی به استان خالی است


بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: پهنای باند ورودی به استان ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه تأمین شده و حدود ۳۵ گیگابیت از این میزان قابل بهره‌برداری است.

او افزود: یعنی تمام ظرفیتی که در استان در حال بهره برداری قرار می‌گیرد ۳۵ گیگابیت بر ثانیه است و ۷۰ درصد ظرفیت خالی داریم که می‌توان از آن برای توسعه کسب و کارها، بهره‌برداری در حوزه‌های مختلف سازمانی و آموزشی استفاده کرد و این موضوع یعنی در استان از حیث پهنای باند ورودی مشکلی نداریم.

بهی به اتصال روستا‌ها به اینترنت اشاره و افزود: از ابتدای سال تاکنون با تأمین اعتبار و سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی ۳۱۱ روستای بیش از ۲۰ خانوار شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصلند و امیدواریم تا پایان سال این آمار به ۹۵ درصد برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: پهنای باند اینترنت روستا‌ها ۲۵ تا ۳۰ مگابیت در ثانیه است و آمادگی این را داریم که به افراد آموزش‌هایی بدهیم تا به صورت رایگان به رومینگ ملی وصل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها