گزارش «جام‌جم» از اجرای حکم عوامل شبکه «وفا»ی اسرائیل

کارپردازان موساد در نوبت اعدام

پشت پرده آشوب‌های کشورمان نشان از ردپای موساد در عملیات‌های خرابکارانه دارد، اعترافات عوامل داخلی و خارجی دستگیر‌شده موساد و سخنان مداخله‌گرایانه سران دولت جعلی اسرائیل بر این مسأله صحه می‌گذارد؛ سرویس جاسوسی موساد یکی از بازوهای اصلی اقدامات ضدایرانی است و ارزپاشی برای فعالیت‌های رسانه‌ای علیه ایران به منظور طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های خرابکارانه بخشی از این تلاش است.
کد خبر: ۱۴۳۸۳۲۱
نویسنده امین صبحی - دبیر گروه سیاسی
کارپردازان موساد در نوبت اعدام

البته انجام این اقدامات مخرب تنها معطوف به  جمهوری اسلامی ایران نیست و در سرتاسر کشورها که با هویت و ماموریت رژیم صهیونیستی مخالف هستند دیده می‌شود اما کینه سردمداران رژیم جعلی اسرائیل ازاثرگذاری ایران در منطقه تاحدی زیاد است که هر بار با یک نقشه جدید، درصدد براندازی هستند ودر این مسیر ازطمع عناصر خودفروخته استفاده می‌کنند تا به نیات شوم خود برسند. خیال باطلی که با حماسه سربازان گمنام نقش‌برآب و خنثی می‌شود. براساس مطالعات و تحقیقات صورت‌گرفته، موساد در منطقه استراتژیک غرب آسیا در دو محور فعالیت می‌کند؛ بخش نخست فعالیت در حوزه برنامه‌ریزی است و رژیم غاصب در این راستا مراکز مطالعاتی خود را مأمور کرده تا از نقاط ضعف کشورها مطلع شده و دراین‌خصوص برنامه‌ریزی کنند. محور دوم نیز شامل فعالیت‌های میدانی می‌شود و در این حوزه جمع‌آوری اطلاعات از مواضع نظامی و امنیتی، شناسایی مهره‌ها و اشخاص اثرگذار، تربیت جاسوس، کارگذاشتن تجهیزات تصویربرداری موردتوجه است. البته فعالیت در عرصه‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنعت نیز از اقدامات ایذایی در این راستاست.

اطلاعات موجود حکایت از این دارد که خطر نفوذ همیشه وجود داشته و موضوع امروز و دیروز نیست؛ اما نفوذ موساد در دهه ۹۰، ابعاد جدیدی به خود گرفت و بر همین اساس رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌های‌شان به خطر نفوذ دشمن اشاره کرده، خواستار این شدند که مسئولان با دقت نظر بیشتری به بررسی این بحران که از اهرم‌های فشار سرویس‌های جاسوسی نظیر موساد است، بپردازند.درهمین راستا، دوم آبان سال جاری بود که رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از شناسایی و دستگیری ۱۰ نفر از عوامل مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد که عمده اقدامات آنها مربوط به شناسایی نیروهای اطلاعاتی فعال در حوزه مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل بوده است.اعضای این گروه با هدایت مستقیم افسران جاسوسی موساد اقدام به شناسایی نیروهایی که با بخش‌های امنیتی کشور همکاری داشتند، می‌پرداختند و با ربایش، تهدید و ضرب و شتم، قصد تخلیه اطلاعاتی آنها را داشتند. این شبکه در تهران، آذربایجان‌غربی و هرمزگان اقدام به آتش‌زدن خودروها و منازل برخی افراد مرتبط با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران کرده و با تهیه تصویر و ارسال برای افسران موساد، پول دریافت می‌کردند.

 
 
کارپردازان موساد در نوبت اعدام

شبکه خرابکار وفا
آنها همچنین افرادی را هم ربوده و با تهدید و شکنجه از گروگان‌ها می‌خواستند به دروغ خود را مامور امنیتی ایران معرفی و در پی آن اکاذیبی نسبت به ماموریت‌های آتی منتشر کنند.این افراد حتی در مواردی تلاش برای حذف فیزیکی و ترور  نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی کرده بودند که خوشبختانه با هوشیاری دستگاه‌های مربوطه موفق به انجام این عملیات نشده‌اند و بدین ترتیب یکی از فازهای عملیاتی آنها در القای ناامن بودن جمهوری اسلامی ایران وچیره شدن نیروهای تروریستی در کشورمان به بن‌بست رسید.این پرونده ۱۰محکوم دارد که چهار محکوم اصلی آن به نام‌های وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهاز و نسیم نمازی صبح روز گذشته به جرم محاربه و افساد فی‌الارض از طریق همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی به قصد برهم زدن امنیت کشور اعدام شدند. متهمان دیگر پرونده به جرم ارتباط با رژیم صهیونیستی به قصد برهم زدن امنیت کشور هر کدام به ۱۰سال حبس مدت محکوم شدند.
 
رؤیای پوچ
نسیم با رؤیای زندگی در اروپا به ترکیه سفر می‌کند و براساس اظهارات خودش با فردی آشنا می‌شود که مدعی است با پسرش در کانادا سکونت دارد و آمادگی ازداوج با او را دارد؛ فردی که دراصل یک افسراطلاعاتی رژیم صهیونیستی است و باشناسایی نیاز نسیم، او را تحت مدیریت خود در‌می‌آورد. وعده ازدواج و اقامت در کانادا، باعث می‌شود تا نسیم غلام حلقه به گوش آن افسر اطلاعاتی شده و خواسته‌های او را انجام دهد؛ اقداماتی نظیر شناسایی افراد تا عکاسی از برخی مراکز خاص و در آخرین فقره، معرفی چند نفر از اراذل‌واوباش در ارومیه برای اجرای ماموریت‌های موساد در کشور که در اینجا وفا از طریق نسیم به این افسر اطلاعاتی وصل می‌شود و در اولین ارتباط، ماموریت ربایش فردی را عهده‌دار می‌شود که افسر اطلاعاتی مدعی است از او طلبکار است.

 تیم عملیاتی
وفا پس از ملاقات‌هایی که از نیمه‌های آبان۱۴۰۰ با افسر اطلاعاتی موساد درترکیه داشت، یک تیم اطلاعاتی و یک تیم عملیاتی را برای انجام ماموریت‌هایش تشکیل داد. او دریکی ازاعترافات خود گفته بود یکی از ماموریت‌های او، شناسایی و مدیریت شبکه‌ای ازاراذل‌واوباش برای انجام اقداماتی نظیر، ترور، آدم‌ربایی، انفجار، آتش‌زدن خودرو ومنزل، سرقت تلفن‌همراه و تحویل اطلاعات واقلام به افسر موساد درترکیه بوده است ومبادلات مالی را ازطریق ولتی که تهیه کرده بود با موساد انجام می‌داد.
 
کارپردازان موساد در نوبت اعدام
 
تیم اطلاعاتی
تیم اطلاعاتی وفا، شامل افرادی بودند که در سازمان و مراکز خدمات عمومی به سامانه‌های اسنادی دسترسی داشتند؛ این افراد اغلب از اهداف ماموریت‌های وفا اطلاعاتی نداشته و صرفا براساس روابط دوستانه اطلاعات را در اختیار وفا قرار می‌دادند؛ افسر موساد خودش را با اسامی مختلفی از جمله «تونی»، «آرش»، «مسعود» و «پرویز» معرفی می‌کند. اطلاعات محدودی از سوژه‌های مورد نظر خود را به وفا می‌داد تا او از طریق این تیم اطلاعاتی، مشخصاتی مثل کد ملی، آدرس منزل و آدرس محل کار او را به دست بیاورد. این تیم درواقع وظیفه جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی سوژه‌ها را داشت تا با استفاده از این داده‌ها، تیم عملیاتی وارد کار شود.
 
اعتراف‌سازی
در جریان یکی از این ماموریت‌ها وفا، آرام و رحمان که هر سه آنها روز گذشته اعدام شدند، اقدام به ربایش فردی می‌کنند که خودش نیز پیش از این در دام موساد افتاده و ماموریت‌هایی را برای این افسر اطلاعاتی انجام داده بود. این فرد که در رسانه‌ها از او با نام «منصور رسولی» یاد می‌شود در این‌خصوص گفته بود که حوالی ساعت ۱۸ یک گروه از اراذل‌واوباش که برای موساد کار می‌کردند، تحت عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر وی را دستگیر کردند و بعد از انتقال به منطقه‌ای نامعلوم، او را تحت فشار و شکنجه قرار دادند تا وی را مجبور کنند تا در جریان یک مکالمه تلفنی مدعی شود که وی قرار بود در ترکیه و اروپا برای سپاه قدس یک عملیات تروریستی انجام دهد.وی بعد از چند روز با انتشار ویدئویی از خود در داخل یک زمین کشاورزی، می‌گوید چندی پیش مورد ربایش یکی از تیم‌های زورگیر قرارگرفتم و با چشمان بسته به طور وحشیانه‌ای به نقطه‌ای نامعلوم منتقل شدم و در آنجا با تهدید من به کشتن خانواده‌ام، مجبور شدم حرف‌های آنها را تکرار کنم. در نهایت رسولی به اعترافات ساختگی خود اقرار می‌کند و پس از آن رسانه‌های مختلف مدعی می‌شوند که موساد یک عضو سپاه قدس را در خاک ایران مورد بازجویی قرار داده و از او اعتراف گرفته است؛ درنهایت پس از انجام این مأموریت، مبلغ قابل‌توجهی به ولت وفا واریز می‌شود تا این شبکه برای انجام عملیات‌های تروریستی آماده شود اما این اقدام با بازداشت وفا و متلاشی شدن این شبکه تروریستی توسط سربازان گمنام امام‌زمان وزارت اطلاعات وسپاه خنثی و از وقوع چندین انفجار و ترور برخی دانشمندان ایرانی جلوگیری می‌شود.
 
وقتی وفا تنها ماند
این بخشی از اعترافات وفا است؛ او می‌گوید: افسر موساد همیشه به او می‌گفت نگران هیچ‌چیز نباش؛ چراکه برای تو و دوستانت هیچ اتفاقی قرار نیست بیفتد و دست هیچ‌کس به شما نمی‌رسد؛ اگر هم اتفاقی برای شما بیفتد، ما پشت شما هستیم و نمی‌گذاریم هیچ‌جا گیر کنید. در آخرین ملاقات افسر اطلاعاتی رژیم با وفا، قرار شد وفا هیچ‌وقت به ایران باز نگردد و قرار بود بعد از عملیات پایانی به یکی از کشورهای اروپایی منتقل شود؛ اما پیش از اجرایی ‌شدن عملیات ترور و انفجار در اسفند ۱۴۰۰، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران وی را از یکی از کشورهای اطراف به داخل کشور منتقل کردند.آنچه که در جریان انهدام شبکه خرابکاری وفا لازم است موردتوجه قرار گیرد، این است که این شبکه تنها شبکه‌ای نبود که تیم عملیاتی آن را اراذل‌واوباش تشکیل داده بودند، شبکه‌های حسین اردوخانزاده یا همان زکریا و شبکه دیگر تحت مدیریت میلاد اشرفی آتباتان که هر دو از سوی موساد هدایت می‌شد نیز عملیات‌های خرابکارانه را با کمک اراذل‌واوباش انجام می‌دادند.

جلالی حکم لازم
 باتوجه‌به اعدام عناصر اجرایی شبکه‌های خرابکاری موساد در ایران، لازم است تا احکام قضایی درخصوص دیگر کارپردازان رژیم‌صهیونیستی و دیگر کشورهای متخاصم در ایران اجرایی شود.احمدرضا جلالی، یکی دیگر از جاسوسانی است که در حال حاضر مراحل تکمیل پرونده خود را سپری کرده و مشخص شده که او اطلاعاتی پیرامون دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله شهید علی‌محمدی و شهید شهریاری را با علم بر این‌که موساد قصد ترور آنها را دارد در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است. جلالی شاه‌مهره‌ای که سرویس‌های جاسوسی تقلای زیادی برای آزادی او کردند. ربایش اسدا... اسدی، دیپلمات باسابقه ایرانی در آلمان توسط سرویس اطلاعاتی بلژیک یکی از این تلاش‌های نافرجامی بود که بلژیک برای آزادی این جاسوس به‌کار برده بود و گروگانگیری حمید نوری و برپایی یک دادگاه نمایشی در سوئد، ادامه مسیری است که رژیم صهیونیستی برای عوامل خود در دیگر کشورها برنامه‌ریزی کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها