اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه روزانه بیش از ۱۰ قلاده سگ از شهر جمع‌آوری می‌شوند، گفت: عقیم‌سازی تنها راه پیشگیری از افزایش تعداد سگ‌های بدون صاحب است.
کد خبر: ۱۴۳۶۷۲۷
نویسنده اسدالله ابراهیمی

سید علی کشمیری در ارتباط با افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در بجنورد، اظهار کرد: روزانه ۱۰ تا ۱۲ قلاده سگ جمع‌آوری می‌شود؛ اما زاد و ولد متعدد و رهاسازی آنها در شهر، فعالیت‌ها را بی‌اثر کرده است. برای حل این مشکل، اقدامات مشترکی با سازمان دامپزشکی و تشکل‌های دوست‌دار حیوانات انجام شده است.

وی عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد را راه مؤثری برای کاهش تعداد این حیوانات در شهر دانست و گفت: این اقدام، خوی وحشی‌گری و احتمال گزش را کم می‌کند، هزینه عقیم‌سازی بالاست و در تخصص شهرداری نیست و لازم است دستگاه‌های دیگر به ما کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری بجنورد، کشمیری با تاکید بر اینکه این حیوانات محل تجمع خاصی ندارند، گفت: هرچه به حاشیه شهر نزدیک می‌شویم، تعداد این سگ‌ها بیشتر می‌شود، سگ‌هایی که زنده‌گیری شدند در پناهگاهی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع منتقل شدند و نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: در محل پناهگاه، اقدامات عملی برای شناسایی بیماری سگ‌ها یا از بین بردن سگ‌های بیمار به‌صورت علمی و تأییدشده انجام می‌شود./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها