تغییر رویکرد شهرداری در ساخت مبلمان شهری

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ شهردار بجنورد : مواد غیر بازیافتی در مبلمان شهری بکار می گیریم
کد خبر: ۱۴۳۱۶۷۵
نویسنده اسدالله ابراهیمی

کشمیری گفت: آمار بالای سرقت مبلمان شهری هزینه های گزافی را به شهرداری تحمیل می کند و به منظور صیانت از بیت المال خود را موظف به حراست و نگهداری از تاسیسات عمومی می دانیم.

به گفته شهردار بجنورد متاسفانه با یک رویکرد و رویه بسیار نامطلوب در امر سرقت و آسیب به مبلمان شهری طرف هستیم که حتی بعضا به کمک ادوات خاص برش و ماشین آلات، مبلمان شهری را سرقت می کنند.

شهردار افزود: درنظرداریم با تغییر در مواد اولیه ساخت مبلمانها ، از انواع مواد غیر بازیافتی و از جنس سبک و کم هزینه و با سازگاری حداکثری با محیط زیست استفاده کنیم که علاوه بر قابلیت استفاده و ماندگاری بالا ، عدم امکان بازیافت آنها انگیزه سرقت را از بین ببرد.

وی گفت: گستردگی شهر امکان نظارت دائم را غیرممکن می کند و عملا با پدیده مذموم سرقت ، بیت المال درخطر نابودی و آسیب قرار می گیرد ونیازمند بکارگرفتن تمهیداتی هستیم که این مخاطرات را به حداقل برساند.

ساخت مبلمان از جنس بتن و همچنین کامپوزیت، ازجمله اقداماتی است که به گفته شهردار می تواند علاوه بر رفع نیاز شهر ، انگیزه سرقت را کاهش داده و در هزینه کرد شهرداری نیز موثر خواهد بود.

طی ماههای گذشته ، بارها گزارش های متعددی از شهرداری برای سرقت پایه چراغ ها ، نیمکت ها و تاسیسات عمومی و مبلمان شهری گزارش شده است که علاوه بر نازیبایی شهری ، مخاطراتی درایمنی شهر وشهروندان نیز بوجود آورده است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها