مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:

یک هزار و ۹۹۰ نفر در استان اردبیل همیار طبیعت شدند

یک هزار و ۹۹۰ نفر از دوستداران طبیعت در این استان با ثبت‌نام و دریافت کارت همیار طبیعت به جمع این تشکل پیوستند.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۷۵

به گزارش جام جم آنلاین ،محمود قلی زاده گفت: با اجرای طرح ثبت‌نام همیاران طبیعت تاکنون یک هزار و ۹۹۰ نفر از شهروندان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که ۵۶۲ نفر مربوط به امسال است.
وی افزود: روند ثبت‌نام از علاقه‌مندان به طبیعت در این استان تداوم خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد به بیش از سه هزار نفر افزایش پیدا کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در طرح همیار طبیعت افراد علاقه‌مند و دوستداران منابع طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع طبیعی کشور، سازماندهی می‌شوند تا براساس دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم در قالب «همیار طبیعت دانش‌آموز»، «همیار طبیعت مروج» و «همیار طبیعت محافظ» به‌طور افتخاری در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی همکاری کنند.
قلی زاده گفت: همیار طبیعت به فرد یا افرادی گفته می‌شود که بصورت انفرادی و گروهی «سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور» را در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی یاری کنند.
وی ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیاء و توسعه منابع طبیعی، کمک به توانمندسازی و ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه منابع طبیعی و جلب همکاری گروه‌های مختلف مردم در مدیریت پایدار منابع طبیعی را از اهداف طرح همیاران طبیعت عنوان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از همیاران طبیعت استان خواست در ارتقای سطح آگاهی خود درباره اهمیت منابع طبیعی کوشا باشند و با انتقال دانش خود در این زمینه به اعضای خانواده، دوستان و افراد ساکن در محل زندگی خود در راستای ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی تلاش کنند.
قلی زاده افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت همیاران طبیعت به آدرس HAMYARTABIAT.FRW.IR پیش ثبت‌نام را انجام دهند و سپس سایر مراحل اداری و صدور کارت نیز در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها