سخنگوی ستاد گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد

شهید القدس؛ شعار چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

سخنگوی ستاد گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه شعار چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم «شهید القدس» در نظر گرفته شده است، گفت: این روزها شاهد تجلی شهید سلیمانی در جای جای منطقه و جبهه مقاومت نیز هستیم.
کد خبر: ۱۴۳۶۲۸۰

شهید القدس؛ شعار چهارمین سالگرد شهادت سردار  سلیمانی

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز نشست رسانه‌ای سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار رودکی تهران برگزار شد. در این نشست سید مجتبی ابطحی سخنگوی ستاد گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: در چهار سال گذشته و به ویژه در سه سالی که مراسم سالگرد شهید سلیمانی برگزار شد، شاهد حضور آحاد مختلف مردم برای حضور در مراسم‌های مختلف شهید سلیمانی هستیم. 

به گفته وی امسال  سالگرد شهید سلیمانی با حوادث مهمی همزمان شده است.

ابطحی با اشاره به اینکه امسال روز شهادت سردار سلیمانی با ولادت حضرت زهرا(س) همزمان شده است، عنوان کرد: علاوه بر این سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با ولادت حضرت امام(ره) هم همزمان شده است.

شهید القدس؛ شعار چهارمین سالگرد شهادت سردار  سلیمانی


وی  با اشاره به اینکه ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی با عملیات طوفان الاقصی نیز همزمان شده است، توضیح داد: حدود 73 روز از  عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و  این روزها تمام جبهه مقاومت در یک صحنه رزم با استکبار هستند. 

سخنگوی ستاد گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: برای اولین بار شاهد هستیم که  مردم در کشورهای آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم غزه به خیابان آمدند.

وی با بیان اینکه در جهان جدید پایان و نابودی صهیونیست مسلم است، گفت: به همین دلیل و به نمایندگی از ملت فلسطین شعار چهارمین سالگرد را «شهید القدس» گذاشتیم.

سخنگوی ستاد گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه از ۱۰ تا ۱۷ دی ماه به عنوان هفته مقاومت نامگذاری شده است،گفت: سیزدهم دی ماه نیز روز جهانی مقاومت است و نهادها  و گروه‌های مختلف و همچنین پویش‌های متعدد معنوی و اجتماعی برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حال آماده‌شدن هستند.

به گفته وی پویش «عهد می‌بندم حاج قاسم باشم» با تاکید بر جنبه‌های تربیتی و اخلاقی حاج قاسم برای نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین پویش‌های مردمی است.

ابطحی با اشاره به اینکه اجتماع پرشکوه مردم تهران در میدان ولی‌عصر  نیز همزمان با ساعت شهادت حاج قاسم (۱ و ۲۰دقیقه بامداد) برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی موکب‌های عزاداری در سراسر کشور به‌ویژه در استان کرمان از دیگر برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم است.

به گفته وی یادواره شهدای تشییع پیکر حاج قاسم نیز در کرمان برگزار می‌شود.

سخنگوی ستاد گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: برگزاری اجلاسیه «مادران قهرمان‌پرور»، اجتماع «دختران حاج قاسم»، اجتماع «زنان و دختران ستاره‌ساز» و اجتماع ورزشکاران در سطح استان تهران از دیگر برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم است.

ابطحی یادآور شد : علاوه بر این نمایش میدانی «شهید القدس» نیز در بوستان ولایت از سالروز شهادت سردار سلیمانی تا ایام پیروزی انقلاب برگزار می‌شود.

به گفته وی به مدت ۳۰ شب نیز «نمایش بزرگ ژنرال» را خواهیم داشت که روایتی از وضعیت منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی است.

سخنگوی ستاد گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه مستند «دوئل بوکمال» نیز از شبکه‌های مختلف سیما در این ایام پخش خواهد شد، عنوان کرد: مستند «عیدوک بامری» که به روایت مبارزه سردار سلیمانی با اشرار جنوب شرق مربوط است نیز  از تلویزیون پخش می‌شود.

به گفته وی دو مستند «شهید القدس» درباره زندگی شهید سلیمانی و «حبیب مقاومت» درباره شکل‌گیری حزب‌الله لبنان، نیز تهیه شده است.

ابطحی با اشاره به اینکه برنامه ۱۰ قسمتی «جهان‌مرد» و برنامه «میهمان» نیز تولید شده است، گفت: رونمایی از کتاب «زندگینامه شهید سلیمانی از تولد تا انقلاب اسلامی»، انتشار کتاب «مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله درباره شهید سلیمانی»، رونمایی از کتاب «مجموعه سخنرانی‌های شهید سلیمانی در مجامع مختلف» و انتشار دست‌نوشته‌هایی از شهید سلیمانی خطاب به مجاهدان فلسطینی از جمله دیگر برنامه‌های ایام شهادت سردار سلیمانی است.

به گفته وی، اجرای پویش‌های مختلف برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد، تهیه جهیزیه ‌و پویش اهدای خون از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

سخنگوی ستاد گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی درباره زمان برگزاری مراسم اصلی گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، نیز افزود: مراسم اصلی ۱۳ دی‌ماه در مصلی تهران بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت در بهشت زهرا و اعزام کاروان‌های مختلف برای زیارت مزار سردار شهید سلیمانی از دیگر برنامه‌های گرامی داشت این ایام است.

 

 

شهید القدس؛ شعار چهارمین سالگرد شهادت سردار  سلیمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها