بهینه سازی مدیریت شهری وابسته به مشارکت مردمی است
در نشست خبری همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر مطرح شد:

بهینه سازی مدیریت شهری وابسته به مشارکت مردمی است

در نخستین روز از «همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر» شش کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حوزه تامین مالی در شهرداری‌ها صبح روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.
در نخستین روز از «همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر» شش کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حوزه تامین مالی در شهرداری‌ها صبح روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۵۹۹

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری «همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر»، شش کارگاه آموزشی با موضوع «صندوق»، «اوراق اسلامی»، «تأمین جمعی»، «بورس کالا»، «اوراق دولتی» و «اوراق اسلامی» با حضور شهرداران، اعضای شورا‌های شهر، مدیران و معاونین اجرایی و مالی شهرداری‌ها همچنین کارشناسان حوزه شهری، اقتصادی، امور مالی و پولی و بانکی در سالن‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

تمرکز صندوق‌های مالی بیشتر روی تامین مالی شهر است

اولین کارگاه آموزشی با عنوان «صندوق» با سخنان بهنام چاووشی کارشناس بازار سرمایه برگزار شد که در آن به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و روش‌های تامین مالی پرداخته و همچنین مباجثی، چون بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و فرصت شهرداری‌ها طرح و بررسی شد.

چاووشی در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری که توسط سازمان بورس و بازار سرمایه طراحی و تدوین شده است، همان فلسفه وجودی را دارد که سازمان بورس در تامین سرمایه دارد، گفت: راهکار‌های تامین مالی مختلف در ارتباط با مجموعه‌های شهرداری اعم از پروژه‌های توسعه و پروژه‌های ساختمانی و راهسازی مهم و کاربردی است و در واقع صندوق‌ها منافع مجموعه شهرداری و منافع ملی را تامین می‌کنند.

تامین مالی از طریق مردم منجر به مشارکت بیشتر در حوزه اقتصادی می‌شود

در دومین کارگاه آموزشی با موضوع «معرفی و آشنایی با بورس کالای ایران»، گایانه ناذر کارشناس مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران بر استفاده از ابزار‌های تامین مالی موجود در بورس کالا تاکید کرد و گفت: مدیران ارشد شهرداری‌ها باید بدانند که ابزار‌های تامین مالی موجود در بورس کالای ایران کدامند و چه پتانسیلی در بورس کالا وجود دارد که شهرداری‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

این کارشناس مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران درباره جنبه‌های مختلف تامین مالی توسط مردم خاطرنشان کرد: تامین مالی از طریق مردم سه وجه مثبت دارد؛ یکی اینکه می‌تواند به مشارکت بیشتر مردم در حوزه فعالیت‌های اقتصادی کشور منجر شود و دوم هزینه‌های تامین مالی را کاهش داده و سوم جلوی تورم بیشتر را در جامعه بگیرد، در واقع مردم با مشارکت خود می‌توانند به صورت یک مولد، وارد اقتصاد کشور و در تامین مالی شهر موثر واقع شوند.

چگونگی استفاده شهرداری‌ها از بستر تامین مالی جمعی

سومین کارگاه آموزشی «تامین جمعی» با هدف آشنایی شرکت کنندگان با مبانی و شیوه‌های استفاده از تامین مالی جمعی در پروژه‌های شهرداری‌ها، با ارائه «فاطمه کیلانی» کارشناس بازار سرمایه برگزار و در آن اهمیت و اهداف کلان تأمین مالی جمعی بررسی شد.

«قاسم آلودری» معاون خدمات‌مالی شرکت تامین سرمایه امین در چهارمین کارگاه «اوراق مشارکت» این همایش به تشریح سه ابزار اوراق مشارکت پرداخت و گفت: تامین مالی از طریق انتشار بهادار یا اوراق بدهی با سه‌ابزار اوراق مشارکت، اوراق منفعت و اوراق وکالت صورت می‌گیرد.

سیدامیرحسین اعتصامی در کارگاه آموزشی پنجم در خصوص اوراق اسلامی به سخنرانی پرداخت همچنین اخوان در کارگاه آموزشی ششم با عنوان اوراق دولتی نکات ارزشمندی را مطرح کرد.

«همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر»، بیست‌ویکم تا بیست و چهارم آذر ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها