اولین طنز ۹۰ قسمتی مرکز سیمرغ کلید خورد

چرخ گردون و تقابل لولایی و خمسه

جواد مزد آبادی تاکنون مجموعه‌های طنز بسیاری را روی آنتن برده که هر کدام روایت متفاوتی دارد. از دنگ و فنگ روزگار تا چهار چرخ، کار‌های طنز جواد مزدآبادی این کارگردان است که ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.
کد خبر: ۱۴۳۵۵۵۰
تعداد بازدید : 8

او در هر کدام از این کار‌ها تلاش کرده با استفاده از بازیگران آشنا و کاربلد طنز، روایت متفاوت از کار‌های دیگرش داشته باشد. حالا قرار است اولین تولید طنز ۹۰ قسمتی مرکز سیمرغ رسانه ملی، باز هم کار طنزی از جواد مزدآبادی باشد که با بازیگران نام آشنای طنز کلید خورده و در حال ساخت است. در بیشتر سریال‌های مزدآبادی، یک چالش مثل ورشکستگی یا اختلاف میان دو شریک، شروعی برای روایت قصه اصلی و بیان آسیب‌هایی است که هر خانواده‌ای ممکن است با آن روبرو شود. حالا قصه چرخ گردون، روایت تقابل دو نفر است که یکی فروشنده عدسی و دیگری فروشنده آش در یک پارک است. روایت ساده تک خطی، اما به مرور بزرگ می‌شود و داستان وارد خرده‌روایت‌های دیگری می‌شود. 

چرخ گردون به تهیه کنندگی سعید مرادی است که تولید آن از ۲ ماه قبل آغاز شده است. چهره‌هایی مثل حمید لولایی، علیرضا خمسه، کمند امیر سلیمانی، نیما شاهرخ شاهی، رامین ناصر نصیر، شهین تسلیمی، افشین سنگ چاپ، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، کریم قربانی و... در این مجموعه حضور دارند. قصه اصلی چرخ گردون مربوط به دو رقیب کاری است که ماجرا‌هایی را پشت سر می‌گذارند. کریم آشی و غلام عدسی، شخصیت‌های اصلی چرخ گردون هستند. کریم آشی خودش را عقل کل می‌داند و همراه دخترش در یک پارک، آش می‌فروشد و ماجرا‌هایی با فرد دیگر یعنی غلام عدسی دارد. تقابل این دو با توجه به انتخاب بازیگران، باعث شده که با یک قصه تازه و مخاطب‌پسند روبرو باشیم.

آنطور که عوامل مجموعه چرخ گردون پیش از این گفته بودند، شخصیت‌هایی در این پارک طراحی شده‌اند تا به ضرورت قصه، وارد شوند و در پیشبرد روایت، سهم داشته باشند. به طور کلی مسائل و آسیب‌های اجتماعی در چرخ گردون، به شکل طنز بیان شده و با توجه به بازیگران توانمندی همچون حمید لولایی و علیرضا خمسه، باید گفت در بیان و ارائه این نقد‌ها با زبان طنز موفق خواهد بود. با توجه به اینکه این سریال، جزء معدود مجموعه‌هایی است که خمسه و لولایی در قامت بازیگر طنز مقابل هم قرار می‌گیرند، باید فضای آن و پیشبرد قصه را خاص دانست. لوکیشن اصلی این مجموعه یکی از پارک‌های تهران است و گفته می‌شود که تاکنون برخی فضا‌های داخل پارک برای روایت کامل قصه بازسازی شده است. البته در کنار بازیگران توانمندی مثل حمید لولایی و علیرضا خمسه، برخی بازیگران جوان و تازه‌کار هم حضور دارند. گفته می‌شود که ۳۰ قسمت اول این سریال طی ۲ ماه انجام شده است و تلاش اصلی تولیدکنندگان آن، برای در نظر گرفتن طیف گسترده مخاطبان بوده. به طوری که از کودکان تا بزرگسالان بتوانند مخاطب محتوای چرخ گردون باشند. امید، سرگرمی و فضای تلطیف شده خانوادگی، از اهداف تولید این مجموعه نمایشی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها