مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمال ؛

افزایش خدمات پزشکی قانونی تا پایان آبان ماه

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی : تا پایان آبان ۲۲ هزار و ۸۲۹ خدمت در بخش‌های مختلف پزشکی قانونی استان ارائه شده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار درصد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۱۴۳۵۰۶۶
نویسنده اسدالله ابراهیمی

دکتر نورس در گفتگو با خبرنگار جام جم با اشاره به انجام چهار فرآیند اصلی در پزشکی قانونی اظهار کرد : تا پایان آبان ماه در بخش معاینات شاهد شش درصد افزایش تعداد افراد معاینه شده هستیم ؛ به طوریکه در این مدت هفده هزار و۷۸۷ نفر در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند. همچنین۴۷۴ متوفی در سالن تشریح پزشکی قانونی معاینه و تعیین علت فوت شده اند.

وی افزود : در بخش کمیسیون‌های پزشکی قانونی نیز ۱۲۶ کمیسیون برگزار و همچنین چهار هزار و ۴۴۲ مورد آزمایش در آزمایشگاه پزشکی قانونی انجام شده است. 


مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی ادامه داد : از تعداد چهار هزار و ۴۴۲ آزمایش انجام شده تا پایان آبان، تعداد سه هزار ۳۹۱ مورد در بخش سم شناسی قانونی، ۹۲۴ مورد سرولوژی قانونی و ۱۲۷ مورد پاتولوژی قانونی بوده و همچنین از ۱۲۶ کمیسیون برگزار شده ۶۵ پرونده در خصوص بررسی قصور احتمالی کادر درمان بود و ۲۸ پرونده روانپزشکی قانونی و ۸ مورد بررسی تعیین علت فوت و ۲۵ مورد کمیسیون مربوط به دنبال اعتراض به گواهی صادره بخش معاینات انجام شده است.

 
دکتر نورس در خاتمه بیان کرد : کلیه خدمات پزشکی قانونی با درخواست مراجع قضایی است و حدود یک سوم پرونده های قضایی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود و این سازمان در عین خدماتی بودن، مجموعه ای کاملا تخصصی در حوزه پزشکی است که به سیستم قضایی خدمات کارشناسی ارائه می دهد./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها