اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از معاینه روزانه بیش از ۱۶ مصدوم تصادفی در پزشکی قانونی این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۴۳۸۸۵۱
نویسنده اسدالله ابراهیمی

محمدرضا نورس در گفت و گو با خبرنگار جام جم ، اظهار کرد: تا پایان آذر ماه ۴۵۸۳ مصدوم تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند (۳۱۳۳ نفر مرد و ۱۴۷۰ نفر زن)که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴۳۸۹ نفر بوده است.

وی افزود: بررسی شهرستانی آمار مصدومان تصادف طی ۹ ماه گذشته نشان می دهد، بجنورد با ۲۰۶۸ مصدوم بیشترین آمار را دارد و بعد از آن به ترتیب شهرستان های شیروان با ۹۳۶ نفر، اسفراین با ۵۷۹ نفر، آشخانه با ۴۶۵ نفر، جاجرم با ۲۲۷ نفر، فاروج با ۲۲۳ نفر مصدوم معاینه شده قرار گرفته و شهرستان راز با ۶۲ مصدوم تصادف معاینه شده کمترین آمار را به خود اختصاص داده است و بدین ترتیب می توان گفت روزانه هشت مصدوم تصادف در پزشکی قانونی بجنورد معاینه می شوند.

نورس به ارائه آمار ماهانه مصدومان تصادفات استان نیز اشاره کرد و گفت: این اداره کل در مهر ماه با تعداد ۶۵۳ مصدوم معاینه شده بیشترین و اردیبهشت با تعداد ۴۳۱ کمترین آمار را داشته است.

به گفته وی، سال گذشته پنج هزار و ۱۲۱ مصدوم تصادفات در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که از این تعداد سه هزار و ۴۹۱ نفر مرد و یک هزار و ۶۳۰ نفر زن بودند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخلاف تصور موجود که کار پزشکی قانونی را بررسی علت مرگ متوفیات ارجاعی بر می شمارند، معاینه مصدومین نزاع و تصادفات بیشترین حجم کار معاینات را در پزشکی قانونی به خود اختصاص می دهد.

نورس برای پیشگیری از تصادفات و عواقب ناشی از صدمات ماندگار بدنی، توجه به سرعت مطمئنه در رانندگی به ویژه با توجه به وضعیت خودروها، استراحت کافی در بین رانندگی های طولانی، عدم مصرف داروی خواب آور قبل از رانندگی و پرهیز از صحبت با تلفن همراه و هرگونه بحث های خانوادگی حین رانندگی را خواستار شد./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها