معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت:

مزیت‌ها و معافیت‌ها برای سرمایه‌گذاران منطقه آزادچابهار

چابهار بزرگترین بندر تجاری ایران در خارج از تنگه هرمز، نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آبهای آزاد و نزدیک‌ترین بندر به بازارهای آسیای میانه و افغانستان مهم‌ترین مزیت‌ها برای سرمایه‌گذاری را دارد.
کد خبر: ۱۴۳۴۳۰۵

 به گزارش جام جم آنلاین ،جواد سپاهی گفت: موقعیت جغرافیایی راهبردی این منطقه در کنار آب‌راه‌های بین المللی و نزدیکی به خطوط کشتیرانی از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری و تجارت چابهار است.

وی با تشریح مزیت و توانمندی‌های منطقه آزادچابهار خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران در این منطقه از معافیت های مالیاتی ۲۰ ساله در تمام زمینه ها و قابلیت تمدید آن برخوردار هستند تا بتوانند به موقع سودآوری و ایجاد اشتغال مورد نظر را داشته باشند.

فرمانده ویژه چابهار افزود: منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاران، معافیت در عوارض ورود ماشین آلات و مواد اولیه را در نظر گرفته است که این امر به افزایش سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: ورود بخشی از خدمات تولیدی کارگاههای مختلف به سرزمین اصلی(داخل کشور) میزان ارزش افزوده بدون پرداخت عوارض و نیاز نداشتن به ثبت سفارش از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

سپاهی ارتقاء این منطقه و تبدیل آن به کانون اصلی حمل و نقل ترانزیت در چهارچوب توسعه محور شرق کشور، اتصال به شبکه ریلی و گاز، امکان ساخت صنایع پایین دستی با شروع بکار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و فولاد و ساخت فرودگاه بین المللی را از جمله فرصت های آینده بندر و منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار بهترین موقعیت را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده است به طوری که در کمترین زمان شرکت سرمایه گذاری ثبت می‌شود.

فرماندار چابهار تصریح کرد: قوانین و مقررات خاصی برای اشتغال در منطقه آزاد و امکان دسترسی به نیروی انسانی ماهر، بهره ور و ارزان وجود دارد که سرزمین اصلی از چنین شرایطی برخوردار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها